• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (87,4)

Jag står på plus/minus noll den här veckan. Jag har inte direkt slarvat med maten medvetetet men det har varit svårare att hålla koll på maten den senaste veckan så jag måste bli mer planerande tror jag. I går kände jag en liten dipp i motivationen, jag var hungrig och sugen på kvällen, mitt vanliga knep att dricka te och äta ett äpple hjälpte inte så jag åt 100 gram rökt skinka också och då släppte det lite. Blev ca 1800 kcal över hela dagen så lite väl mycket egentligen. Men trots allt en framgång, hade sambon inte varit där hade jag nog gått på chokladasken eller gjort en ordentlig rostmacka med ost och skinka. Men jag vill verkligen inte släppa taget om motivationen nu när det gått så bra och jag gått ner 9 kg.

• Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-03-10 09:12:38 följande:
    Jag står på plus/minus noll den här veckan. Jag har inte direkt slarvat med maten medvetetet men det har varit svårare att hålla koll på maten den senaste veckan så jag måste bli mer planerande tror jag. I går kände jag en liten dipp i motivationen, jag var hungrig och sugen på kvällen, mitt vanliga knep att dricka te och äta ett äpple hjälpte inte så jag åt 100 gram rökt skinka också och då släppte det lite. Blev ca 1800 kcal över hela dagen så lite väl mycket egentligen. Men trots allt en framgång, hade sambon inte varit där hade jag nog gått på chokladasken eller gjort en ordentlig rostmacka med ost och skinka. Men jag vill verkligen inte släppa taget om motivationen nu när det gått så bra och jag gått ner 9 kg.

Plus/minus noll tycker jag inte att du ska se som något nederlag. Skönt att sambon hindrar dig! Här är det jag som får peppa min. Jag älskar onyttiga saker men han är tyvärr snäppet värre!
  • Anonym (Elin)

Jag har ju velat en hel del gällande gymmet. Idag provtränade jag på ett annat gym och det var SÅ mycket bättre än där jag brukar träna. Lite folk de tider jag brukar träna, många olika maskiner, små rum där man kan göra lite avslappningsövningar och svinga kettlebells. Dessutom kampanj för kvinnor just nu. 2500 kr för ett årskort, kostar i vanliga fall 3700 kr. Sambon tyckte inte att det var något att fundera på ens en gång så han skickade iväg mig för att teckna medlemskap och köpa ett årskort. Så imorgon bitti blir det till att köra stenhårt!

• Anonym (IA)

Grattis till nya gymmet Elin! Här ute på landet är det trädgårdsarbete som får stå för motionen, och våren har kommit, så jag har äntligen kunnat ta min efterlängtade premiärtur på cykeln. Tisdagsvägningen stannade på 69,1. Känns lite skumt att vara under 70 för första gången på så många år...

• Anonym (87,4)

Jag känner att jag har mer motivation idag. Det där hungriga dagarna som jag haft i helgen och i går brukar komma en vecka innan mens och håller på bara några dagar så jag hoppas det är över nu... Och så startade jag om mitt program och sänkte kalori antalet för att få lite fart igen. Så nu blir det fem veckor med 1300 kcal om dagen, fram till påsk ungefär. Och sambon, den rackarn har testat 5:2 den här veckan och gick ner två kg bara så där liksom... Jag är sugen på att testa men när mitt blodsocker sjunker blir jag så låg och elak i humöret att jag inte tror det fungerar...

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (IA) skrev 2014-03-11 09:33:14 följande:
    Grattis till nya gymmet Elin! Här ute på landet är det trädgårdsarbete som får stå för motionen, och våren har kommit, så jag har äntligen kunnat ta min efterlängtade premiärtur på cykeln. Tisdagsvägningen stannade på 69,1. Känns lite skumt att vara under 70 för första gången på så många år...
    Grattis till att ha kommit förbi en såndär magisk gräns. Här har träningsvärken lättat om än inte helt borta än. Vägde om mig i morse och tada så försvann massa vikt... Vägde 59,3 förra veckan igår stannade vågen på 59,9 och idag 59,2kg. Påväg neråt. kan knappt tänka mig att för ett år sen vägde jag vid denna tiden nästan 75kg. jag må ha varit höggravid men ändå vilken belastning på kroppen (knäna i mitt fall).  
  • Anonym (Elin)
    IA - Härligt med sådana milstolpar! Var stolt över hur långt du har kommit! Det ska vi alla vara! Vi är grymma som fortsätter att kämpa och som peppar varann!

AJAJAJAJ! Så känner jag just nu! Har inte haft sån här träningsvärk på länge. Kan knappt sätta mig på toan. MEN det visar ju bara att nya gymmet och dess maskiner gör nytta på mig! Det var så lugnt och skönt på gymmet imorse. Endast 2 pers till! Drog till med en promenad på 6 km med barnvagnen på förmiddagen oxå.
  • Anonym (mammakropp)

Insåg jag skulle få tid att springa mitt löppass ikväll så satte på mig löparkläderna och fick springa med joggingvagnen under dagen ist. Kan säga det var helt klart mkt tyngre. Känner mig stolt över att jag gjorde så ist för att bara säga nä nu hinner jag inte så jag struntar i det. SÅ det är jag nöjd över för idag. På dagens minus sida är dock maten... ätit extra skräpmat så nu får det bli nya mattag imorgon. 

• Anonym (87,4)

Jag har irriterande nog dragit på mig en bristning i ena vaden. :( Blir ingen konditionsträning tills den har läkt ut, får köra överkropp på gymmet istället.

• Anonym (Elin)

Mammakropp - Starkt jobbat att jogga med vagnen!

Svar på tråden Anonyma viktklubben