• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Elin)

87,4 - Hoppas att bristningen läker fort!

• Anonym (Elin)

Sambon bokade visst en resa i slutet av maj så nu gäller det att öka takten på viktnedgången så att jag vågar visa mig i bikini då. På lite mer än två månader så borde jag klara av att tappa 8 kg. Eller vad tror ni?

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (Elin) skrev 2014-03-12 21:27:31 följande:
    Sambon bokade visst en resa i slutet av maj så nu gäller det att öka takten på viktnedgången så att jag vågar visa mig i bikini då. På lite mer än två månader så borde jag klara av att tappa 8 kg. Eller vad tror ni?
    Jag har snart tappat 4kg på dessa 2,5mån men har ju kanske inte lika mkt att totalt tappa som andra. Vad har du hållit för medel tempo hitentills? kan man kanske tänka sig att du skulle klara ett mål på samma tempo som det fram till resan. 

Vägde mig för skojs skull igen imorse (med nu bara känsla av tunga ben kvar av min träningsvärk) och vågen stannade på 59,0kg. Nästan ett kg skillnad mot maxad träningsvärks vikten. Dessutom gillade jag vikten för det skulle betyda nära en ny gräns när siffrorna slår om till 58.

Träningsdag idag men även idag svårt att få ihop tiden till det. Får se om jag åtminstonde hinner komprimissa och köra en vagn jogging idag med.  
  • Anonym (IA)
    Anonym (Elin) skrev 2014-03-12 21:27:31 följande:

Ja! Nu har du ju en extra motivation dessutom, så det klarar du! Jag som alltid har haft svårt för träning har en fråga till er som tränar. Jag cyklade till jobbet för första gången igår. Det är tre mil tur och retur. Och idag är jag ett kilo tyngre än i förrgår. Inte för att det gör mig så mycket, jag är väldigt nöjd med vad jag åstadkommit hittills. Men jag blir lite nyfiken på hur kroppen reagerar... Binder man mer vätska efter träning?
  • Anonym (mammakropp)

Är inte så bra på det där med tränings fysiologi men vet att med träningsvärk i kroppen blir du tyngre :P Testade att väga in min träningsvärk (inte sådär svår men ändå med klar känning) i veckan och ganska exakt 1kg gick jag ner bara på att den släppte. 

• Anonym (Alice)

Fick nog idag och tog levaxin, fyfan vad skönt. Ska ha invägning på itrim, med både träningsvärk och beräknad mens nästa vecka... Lagom pepp haha :P 

• Anonym (Elin)

På 9 1/2 vecka har jag gått ner 12,6 kg så jag hoppas verkligen att jag klarar 8 kg till på lika lång tid. Var ute och gick med min lillebror idag. Blev 1,1 MIL! Hoppas på att han och hans sambo köper gymkort där jag har börjat träna så att jag får extra peppning!

• Anonym (87,4)

Vågen har börjat ticka neråt igen, stannade på 77,7 kg den här morgonen. Bara 300 gram kvar till minus 10 kg. :)

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (87,4) skrev 2014-03-14 06:56:59 följande:
    Vågen har börjat ticka neråt igen, stannade på 77,7 kg den här morgonen. Bara 300 gram kvar till minus 10 kg. :)
    Det fixar du snart. 
    Anonym (Elin) skrev 2014-03-13 15:48:44 följande:
    På 9 1/2 vecka har jag gått ner 12,6 kg så jag hoppas verkligen att jag klarar 8 kg till på lika lång tid. Var ute och gick med min lillebror idag. Blev 1,1 MIL! Hoppas på att han och hans sambo köper gymkort där jag har börjat träna så att jag får extra peppning!
    Låter inte helt orimligt med en viktnedgång på 8kg på den tiden då. Nu när du dessutom har en extra morot att fixa det tror jag absolut du kommer klara det. För övrigt bra promenerat igår, det ska du känna dig stolt över.  
  • Anonym (Alice)

Med träningsvärk och påbörjad pms, 73,4 kg... Så kanske tar mig till 73-72gränsen snart! Om jag inte äter och dricker för mycket i kommande två helger... Uselt att försöka gå ner när det är Lundakarneval. 

Svar på tråden Anonyma viktklubben