• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (87,4)

Morrn, morrn! I går blev det både en tredjedels kardemummabulle, ett glas vin och tre chokladbitar typ Aladinask. Men det har jag inte dåligt samvete över, väl kontrollerat intag av lite gott en lördagkväll med gäster. :) Den riktigt goda nyheten är att jag nu officiellt har gått ner 10 kg! 77,4 stannade vågen på så det blir 10 kg på tio veckor och tre dagar. :)

• Anonym (Alice)

Drack 1,5 glas vin, en öl och en snaps igår på festen... Sen en enorm hamburgarmeny kl 3 inatt.... Får se hur detta ger utslag på vågen, men som tur är så är det en engångs förteelse ju^^

• Anonym (Bettan)
    Anonym (87,4) skrev 2014-03-16 09:13:06 följande:

Morrn, morrn! I går blev det både en tredjedels kardemummabulle, ett glas vin och tre chokladbitar typ Aladinask. Men det har jag inte dåligt samvete över, väl kontrollerat intag av lite gott en lördagkväll med gäster. :) Den riktigt goda nyheten är att jag nu officiellt har gått ner 10 kg! 77,4 stannade vågen på så det blir 10 kg på tio veckor och tre dagar. :)

Härligt!! Vilken milstolpe, 10 kg, jättebra jobbat!!
  • Anonym (gravidot)

Hänger gärna på. 1 5cm väger 86. Är.gravid i vecka 6. Vill inte upp i vikt så ska genast börja motionera för mig och bebbens skull

• Anonym (Alice)

Svullen som in i, gått från 73 till 76, hohohoooo.... Ska nog hålla mig borta från vågen ett tag nu.

• Anonym (Elin)
    87,4 - Härligt med -10 kg!

Gravidot - Tänk först och främst på att äta rätt nu när du har en inneboende. Med första barnet gick jag inte upp något alls så visst går det.

Jag hade planerat att vara onyttig i helgen eftersom att jag fyllde år. Vägde mig idag och jag var nere på samma vikt som jag var i fredags. Meeen jag har ju tränat och motionerat en hel del i helgen just för att jag åt en massa gott. Jag köpte en träningsdagbok förra veckan och den peppar mig något enormt! Där ser jag verkligen hur mycket jag tränar. Totalt med crosstrainer, löpband och promenader så motionerade jag 43,66 km! Utöver det så körde jag roddmaskinen och styrketräning. Den här veckan blir det 6 träningspass om jag får som jag vill. Dock är äldsta dottern magsjuk nu men jag hoppas att jag klarar mig!
  • Anonym (Elin)

Jag knåpade ihop ett kostschema igår. Nu blir det vägning och mätning av maten igen. Känns som att det står stilla nu och det vill jag ju inte.

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (Elin) skrev 2014-03-18 09:21:23 följande:
    Jag knåpade ihop ett kostschema igår. Nu blir det vägning och mätning av maten igen. Känns som att det står stilla nu och det vill jag ju inte.
    Segt här också. Den mer regelbunda träningen genererar en mer frekvent träningsvärk som i sin tur tar ut resultatet. Känns därför som jag har fastnat på 59,3kg. Idag gjorde jag dock en omvägning med iaf lite mindre träningsvärk och hamnade då på 59,0 vilket skulle betyda iaf lite ner. Tycker ändå det upplevs som jag nu hankar mig fram med kilona och ser fram emot att komma under 59. 

Har börjat känna att jag ofta går runt och är småhungrig. Är det någon som har tips om något typ mellanmål som är gott, snabbt att fixa men som inte skulle utöka mitt dagliga energiintag särskilt mkt. 
  • Anonym (Zefira)

Tjohejsan!

Själv drabbades jag tyvärr i  förra veckan av en infektion i kroppen , mitt CRP-värde var jättelågt så jag blev inlagd igen.  Jag mår bättre nu dock och en annan positiv sak är att jag "ofrivilligt" gått ner i vikt så nu väger jag 88,4 kg. 6 kilo minus......woho! Ska bli skönt sen när jag kan motionera så kilona kan rasa ännu mera. 

• Anonym (IA)

Trögt här med. Tisdagsvägningen visade 69,4, dvs 3 hg upp, och samma som det stått still på hela veckan. Nog för att den vikt jag kommit ner till är ganska bra, men jag vill inte att det ska stanna nu, när jag är så nära! Jag skulle så gärna vilja tappa det där sista på stussen, och få prova hur det är att inte känna sig som ett enda stort arsel! Skämt åsido. Men en smula störigt, då det enda jag ändrat på är att jag börjat cykla. Borde det inte bli bättre viktnedgång av att motionera?!? Har räknat kalorier, och ätit samma som innan, runt 1500 per dag. Dessutom tvingar magkatarren mig till en radikal minskning av kaffedrickandet. Igår och idag har jag hållit mig till två koppar istället för tio. Och då vill väl hjärnan kompensera på nåt vis, för idag har jag varit besatt av mat! Jag som klarat mig så himla bra från sug hittills, varför ska det komma nu?

Svar på tråden Anonyma viktklubben