• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (IA) skrev 2014-03-18 23:10:33 följande:
    Trögt här med. Tisdagsvägningen visade 69,4, dvs 3 hg upp, och samma som det stått still på hela veckan. Nog för att den vikt jag kommit ner till är ganska bra, men jag vill inte att det ska stanna nu, när jag är så nära! Jag skulle så gärna vilja tappa det där sista på stussen, och få prova hur det är att inte känna sig som ett enda stort arsel! Skämt åsido. Men en smula störigt, då det enda jag ändrat på är att jag börjat cykla. Borde det inte bli bättre viktnedgång av att motionera?!? Har räknat kalorier, och ätit samma som innan, runt 1500 per dag. Dessutom tvingar magkatarren mig till en radikal minskning av kaffedrickandet. Igår och idag har jag hållit mig till två koppar istället för tio. Och då vill väl hjärnan kompensera på nåt vis, för idag har jag varit besatt av mat! Jag som klarat mig så himla bra från sug hittills, varför ska det komma nu?
    Känner precis sådär att jag liksom lite har fastnat. Siffrorna på vågen känns inte längre lika viktigt som formen. I  mitt fall har jag plufsmagen som jag tycker sitter där envist. Rumpan därimot har jag nog smalnat av ist (var inte lika stort behov av det...) då jag fått pluffbyxor i bakpartiet.  
  • Anonym (IA)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-03-19 12:45:54 följande:
    Känner precis sådär att jag liksom lite har fastnat. Siffrorna på vågen känns inte längre lika viktigt som formen. I  mitt fall har jag plufsmagen som jag tycker sitter där envist. Rumpan därimot har jag nog smalnat av ist (var inte lika stort behov av det...) då jag fått pluffbyxor i bakpartiet.  

Det är ju lite störigt att det är svårast att tappa på de ställen man helst vill bli av med fettet. Men det är kanske därför man så lätt får komplex, för man vet att det sitter som berget. Visst har jag tappat en hel del runt baken, men det där sista, den där envisa fettkudden på utsidan, som gör att man ser tjock ut, hur smal man än är för övrigt, det skulle vara intressant att se om några komplex kunde släppa en aning om man lyckades få bort dem...
  • Anonym (Elin)

Woho... -200 gram vid dagens vägning. Hade hoppats på mer men det är iaf minus. Skulle träna nu på morgonen men natten har varit katastrofal. Blir hemmaträning med skivstång och min boll. Har nästan bestämt mig för att anlita en PT. Pratade med en kompis och han rekommenderade den där snygga PT:n som finns på gamla gymmet. Skäms Jaja, det är väl bara att bita ihop.

• Anonym (87,4)

Bah, mens och känner mig som en ballong. Tänker inte ens titta på en våg förrän den är över. Och maten i veckan har inte varit bra, tre dagar tjänsteresa i Norge och det där landet är besatt av bröd. Macka till lunch i tre dagar och tyvärr en rätt usel buffé på hotellet till middag. Men nu är jag hemma i 10 dagar så jag kan väga och mäta allt för att ta igen det.

• Anonym (Bettan)

Vågade ställa mig på vågen imorse då jag haft ett par bra dagar efter någon veckas blandad kompott av kaos av rutiner. 73,3 innan och nu 71,8, så minus 1,5 kg. Yeeey!

• Anonym (IA)

68,7 i morse. Äntligen händer det nåt! Vågen har visat samma siffra i tio, tolv dar, och så plötsligt ner ett rätt skapligt hopp... Då kanske det där målet på 65 inte är så ouppnåeligt i alla fall! Fast jag känner mig nästan lite dum som klagade på att det stod still. Det har faktiskt gått oförskämt lätt med den här viktnedgången. Men man vill ju helst inte fastna när man är nästan i mål...

• Anonym (Fläsk på fläsk)

Ne jag vill också skriva hur duktig jag vart och gått ner si å så. Men jag har en bebis som verkligen inte vill komma ut!
    Härligt att se att ni fortsätter tappa, ger hopp till oss alla

• Anonym (87,4)
    Anonym (Fläsk på fläsk) skrev 2014-03-21 09:43:02 följande:
    Ne jag vill också skriva hur duktig jag vart och gått ner si å så. Men jag har en bebis som verkligen inte vill komma ut!
    Härligt att se att ni fortsätter tappa, ger hopp till oss alla
    Haha, men å andra sidan kommer du kunna skriva att du gått ner typ 10 kg på två dagar när bebisen väl ploppar ut :) 
  • Anonym (Stor.)

Sen i början av jan har jag minskat 44 cm. Kan dock inte väga mig än, men hoppas på att kunna göra det snart. 

• Anonym (IA)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-03-22 00:26:10 följande:
    Sen i början av jan har jag minskat 44 cm. Kan dock inte väga mig än, men hoppas på att kunna göra det snart. 

Bra jobbat! Vi har en våg som väger upp till 250 kg. Mannen köpte den över nätet. Går säkert att hitta om du googlar.
Svar på tråden Anonyma viktklubben