• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (IA) skrev 2014-03-22 16:54:28 följande:

Bra jobbat! Vi har en våg som väger upp till 250 kg. Mannen köpte den över nätet. Går säkert att hitta om du googlar.

Tack.

Har inte tänk på att googla. Tack för tipset, men nu ser jag fram emot att snart kunna stå på 180 kilosvågen. 

• Anonym (IA)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-03-22 18:18:33 följande:
    Tack. Har inte tänk på att googla. Tack för tipset, men nu ser jag fram emot att snart kunna stå på 180 kilosvågen. 

Det lär inte dröja länge innan du är på 180, kämpa på så är du snart där! Måste säga att jag är imponerad.
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (IA) skrev 2014-03-22 21:47:04 följande:

Det lär inte dröja länge innan du är på 180, kämpa på så är du snart där! Måste säga att jag är imponerad.
    Tack. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (87,4)

Tjena gänget. Min vecka går lite upp och ner, jag lyckas inte riktigt räkna mina kalorier som jag ska. Men jag tror jag ändå ligger på kaloriunderskott och så har jag gått ner 600 gram sedan förra helgen så det går ju åt rätt håll i alla fall... Men jag måste ta tag i det och återfå kontrollen igen om det ska fortsätta åt rätt håll. Vill ju inte sluta nu! 

I går var jag på en shoppingtur och köpte ett par mycket välbehövliga jeans. Nöjd med att det blev strl 42, 40 var nästan helt ok också så skulle jag kunna ha om någon månad tror jag. Sist jag köpte jeans var det 33 tum i midjan. 

Men jisses vad irriterande att det är så inne med supersmala skinny jeans! Även om det sitter ok i midjan och låren är det alltid för tighta runt vaderna. Tydligen tycker de som gör kläderna att man inte ska träna benen särskilt mycket... 

Köpte även en jättesnygg stickad tröja och den var i strl 36/38! Den måste nog vara stor i modellen men ändå! 36/38 liksom! :D 

• Anonym (mammakropp)

Visst har de gjort trånga vader i jeansen nuförtiden. "Min" storlek har liksom blivit för säckiga i rumpan men för små i vaderna. 

Här går det annars segt på vågen vägde mig i morse och hade gått upp sen förra veckan. Borde dock få min mens vilken dag som så skyller på det. Skulle ändå behöva ta ett riktigt krafttag för att inte stanna av helt. 

• Anonym (Alice)

Min vecka har gått åt helvete. Haft grav PMS, aldrig mått så dåligt i mitt liv av det tidigare. Och när det äntligen tagit slut, så har jag nu under natten utvecklat en dunder förkylning. Lagom pepp. Vill bara lägga mig ner och försvinna några dagar... 

• Anonym (Stor.)

Tränade 2.5 timme i går o idag. Det gör jag inte om.

• Anonym (Elin)

Att gå ner 8 kg tills vi ska åka i maj tror jag att jag kan glömma. Går snarare upp i vikt nu trots rätt mat, träning och pw/jogg. Blir så frustrerad! Har tagit mått och även där står det stilla. Skrapade ihop 4,2 mil med förra veckans pw/jogg och löpbandsträning. Idag blir det jag som köper timmar hos en PT. Känner mig så kass för att det inte händer något. Får obehag i hela kroppen när sambon försöker röra vid mig för att jag skäms.

Ni som inte tränar och ändå lyckas gå ner i vikt, hur gör ni?

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (Elin) skrev 2014-03-24 07:40:58 följande:
    Att gå ner 8 kg tills vi ska åka i maj tror jag att jag kan glömma. Går snarare upp i vikt nu trots rätt mat, träning och pw/jogg. Blir så frustrerad! Har tagit mått och även där står det stilla. Skrapade ihop 4,2 mil med förra veckans pw/jogg och löpbandsträning. Idag blir det jag som köper timmar hos en PT. Känner mig så kass för att det inte händer något. Får obehag i hela kroppen när sambon försöker röra vid mig för att jag skäms.

Ni som inte tränar och ändå lyckas gå ner i vikt, hur gör ni?
    Har också stannat av ganska mkt sen jag började träna mer strukturerat. Hur äter du till träningen? Jag kan tex inte ta en såndär proteindryck som återställare efter träningen som många gör. Det får för stor inverkan på hur mkt jag får i mig och om jag har tur har jag tränat upp lika mkt som den skulle ge mig extra (ofta tror jag inte jag änns förbränner den). Så proteindryckerna åkte snabbt ut då jag hellre äter riktig mat man kan känna sig mätt av. 

Hur ser din kost för övrigt ut? Har du kapat nästan alla kolhydrater? Kolhydrater behövs nämligen för fettförbränningen (men också för fettlagringen vilket är det resonomang LCHF bygger på) 
  • Anonym (Elin)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-03-24 11:48:07 följande:
    Har också stannat av ganska mkt sen jag började träna mer strukturerat. Hur äter du till träningen? Jag kan tex inte ta en såndär proteindryck som återställare efter träningen som många gör. Det får för stor inverkan på hur mkt jag får i mig och om jag har tur har jag tränat upp lika mkt som den skulle ge mig extra (ofta tror jag inte jag änns förbränner den). Så proteindryckerna åkte snabbt ut då jag hellre äter riktig mat man kan känna sig mätt av. 

Hur ser din kost för övrigt ut? Har du kapat nästan alla kolhydrater? Kolhydrater behövs nämligen för fettförbränningen (men också för fettlagringen vilket är det resonomang LCHF bygger på) 
    Oftast tränar jag på morgonen, ibland tränar jag på tom mage och ibland äter jag en riskaka på väg till gymmet. Äter frukost efter träningen och då blir det 2 dl fil, 50 g osötad müsli och ett stort glas vatten. Till lunch blir det oftast äggvitan från två kokta ägg, en liten burk tonfisk i vatten med 1-2 msk turkisk yoghurt. Mellis i form av en banan eller en proteinbar. Beror lite på hur hungrig jag är. Jag äter oftast samma middag som dottern och sambon. Ikväll blir det exempelvis pastagratäng (fullkorn) men mindre mängd och mer grönsaker. Så jag äter ju protein, kolhydrater och fett varje dag. Önskar de "helgalen" middag steker jag mig kycklingfilé som jag äter med keso och en massa grönsaker.
Svar på tråden Anonyma viktklubben