Anonym (Elin) skrev 2014-03-24 07:40:58 följande:
Att gå ner 8 kg tills vi ska åka i maj tror jag att jag kan glömma. Går snarare upp i vikt nu trots rätt mat, träning och pw/jogg. Blir så frustrerad! Har tagit mått och även där står det stilla. Skrapade ihop 4,2 mil med förra veckans pw/jogg och löpbandsträning. Idag blir det jag som köper timmar hos en PT. Känner mig så kass för att det inte händer något. Får obehag i hela kroppen när sambon försöker röra vid mig för att jag skäms.
Ni som inte tränar och ändå lyckas gå ner i vikt, hur gör ni?
Har också stannat av ganska mkt sen jag började träna mer strukturerat. Hur äter du till träningen? Jag kan tex inte ta en såndär proteindryck som återställare efter träningen som många gör. Det får för stor inverkan på hur mkt jag får i mig och om jag har tur har jag tränat upp lika mkt som den skulle ge mig extra (ofta tror jag inte jag änns förbränner den). Så proteindryckerna åkte snabbt ut då jag hellre äter riktig mat man kan känna sig mätt av.
Hur ser din kost för övrigt ut? Har du kapat nästan alla kolhydrater? Kolhydrater behövs nämligen för fettförbränningen (men också för fettlagringen vilket är det resonomang LCHF bygger på)