• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-03-24 20:45:49 följande:
     Snacka om att vara seg i hjärnan och läste din fråga som vad är bra kolhydrater... Nu fick du ist en hel liten mini kurs i nutritions biokemi. Blev du lika seg av att läsa svaret som jag var när jag svarade så är du förlåten ;) 

Stor vet inte om jag sa det tidigare, men jag är imponerad av ditt målmedvetna kämpande. En nedgång på 44 cm måste märkas. Känner du av det själv?
    Aldrig fel med lite utbildning. Skrattande
    Tack. Ja, jag känner av det. som tex igår. Jag brukar alltid somna på soffan o sova några timmar på dagen. eller så blir det många små stunder där jag nickar till. Men i går så lyckades jag hålla mig vaken hela dagen. 
    En helt otrolig känsla. Jag har sömnapne med o så järnbrist, så det bidrar till tröttheten.

Jag kan sätta mig på golvet o ta mig upp( med stort besvär) o det kunde jag inte.Eller ja, jag ramlade i höstas o det tog väldigt lång tid innan jag lyckades ta mig upp.Nu vaggar jag till o så är jag uppe.

Jag orkar stå upp i duschen hela tiden o måste inte vila efteråt.

Jag upptäcker små saker hela tiden o jag känner livslust. I höstas var jag redo att kasta in handduken.
    Men nu så ser jag fram emot att snart kunna ta mig ut. Solig
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (Elin) skrev 2014-03-24 20:05:44 följande:
    Frukt, bär, grönsaker, baljväxter, bulgur, nötter, råris, fullkornsris, fullkornspasta är några exempel. Jag har bytt ut all pasta och ris här hemma till fullkorn. Vi äter sötpotatis istället för vanlig potatis.
    Jag har slutat med bröd,potatis,ris o pasta. Jag äter shirataki nudlar i stället.
    Jag försöker äta efter vv, med visa snedsteg.
  • Flaskpostaren

Förstår inte varför alla tjockisar vill vara anonym! Ju tjockare man är ju mindre anonym är man ju per definition!

• Anonym (Stor.)
    Flaskpostaren skrev 2014-03-25 08:15:38 följande:
    Förstår inte varför alla tjockisar vill vara anonym! Ju tjockare man är ju mindre anonym är man ju per definition!
    Får nog ge dig en stor kram då du inte verkar må så bra.
    Ha en trevlig dag lilla vännen. {#emotions_dlg.flower}
  • Gladen

Hoppar in här lite senare än er andra! Nu har jag verkligen bestämt mig för att tappa ett par (läs många) kg. Jag är inte direkt missnöjd med min kropp, trivs faktiskt eftersom att min sambo älskar den! Men ändå många kilon som ska bort. Hela 98kg på 170cm . Har ingen direkt målvikt. Jag har ett par jeans jag inte kunnat använda på säkert 4-5 år (då min viktuppgång startade) och mitt mål är att komma i dessa jeans igen!

Började med 1h promenad igår och en 30 min promenad i morse. Har slutat med läsk och andra onyttigheter. Jag tänker äta vanlig mat men öka delen sallad till maten tex.

• Flaskpostaren
    Anonym (Stor.) skrev 2014-03-25 08:17:31 följande:
    Får nog ge dig en stor kram då du inte verkar må så bra.
    Ha en trevlig dag lilla vännen. {#emotions_dlg.flower}
    Mår hur bra som helst! Vet inte vad du får sådana idéer ifrån.
  • Anonym (gravidot)

Att ha gått ner 1kg känns som en lycka just nu.. 

Nu ska jag bara bli frisk så jag kan börja motionera mera oxå! 

• Anonym (MindreKlädstrl)

Hej! Jag hoppar in i tråden nu! Jag är en sån där soffpotatis som inte har motionerat på ÅR, så bara en promenad på 40 min känns helt fantastiskt. 

Jag är 165 cm lång och senast jag vägde mig (förra veckan) vägde jag 72,5 kg. Jag har ingen våg hemma och bryr mig inte så mycket om vikten, men jag vill gå från strl 42/44 till i alla fall 40 så jag kommer i mina gamla kläder igen. Strl 38 vore också bra, men någonstans där tycker jag att jag blir för smal, så jag satsar på strl 40!

Jag har promenerat  i två veckor (ökat hastighet och sträcka allt eftersom) och slutat med läsk och undvikit sötsaker. Det svåraste är choklad - jag fullkomligt ÄLSKAR choklad. Häromdan när jag handlade var det extrapris på chokladaskar, så jag köpte hem en Aladdinask... men jag tog bara 3 bitar och sedan lade jag den längst in i klädgarderoben (så ska jag ta en bit ska jag också se alla fina kläder jag vill komma i form till). Förutom promenader gör jag också armhävningar, situps och squats hemma. Jag funderar på att köpa hem en pilatesboll - är det något som otränad nybörjare kan ta sig an?

Jag har lite problem med vad jag ska äta. Jag har laddat ned appen MyFitnessPal och om jag bränner mellan 300-400 kalorier så äter jag omkring 1200-1400. Jag vill inte undvika något, förutom de uppenbara fläskisbomberna (läsk, chips, godis), så jag äter som vanligt fast mindre. Men vissa dagar blir det mycket färre kalorier än vad appen tycker jag borde få i mig, typ om jag äter misosoppa som inte alls innehåller mycket kalorier. Jag blir ju mätt, men enligt appen kan min kropp ställa in sig i "svältläge" eller något. Jag vet inte om jag borde äta mer kalorier då? Så svårt för en som inte har någon vidare koll. :-/

• Anonym (IA)
    Anonym (87,4) skrev 2014-03-25 07:55:33 följande:
    Jag tränar och går ner i vikt även om just kosten är det viktiga för mig. Jag gör inget särskilt, jag räknar kalorier så att jag inte äter för mycket trots att jag tränar. Jag blir lätt extra hungrig när jag tränar och då är det bra att jag ser att keso och ett äpple är bättre än en knäckemacka ur kalorisynpunkt. Har jag träningsvärk går jag inte ner i vikt men det är ju bara vatten och försvinner fort igen. Så utöver det går jag stadigt eåredan med en kombination av träning och kost.

Jag räknar också, och är noga med att inte överkompensera för cyklingen. Äter nåt litet innan jag åker från jobbet, typ knäckemacka med ägg. Då slipper jag bli tokhungrig och allmänt folkilsken som jag blev första gångerna jag cyklade till jobbet i höstas... Tycker keso drar iväg rätt bra kalorimässigt, och låter jag bli smör blir äggmackan riktigt snål och ändå bra med protein. Idag har jag alltså cyklat drygt fyra mil, och ätit ca 1400 kcal. Är ungefär samma som jag legat på även tidigare. Borde alltså ha utrymme att ta nåt lite till om jag blir hungrig. Men jag är mätt och mår bra, så det känns konstigt att trycka i sig mer än vad som känns behagligt... Får väl köra på ett tag och se hur det utvecklas!
    Anonym (Stor.) skrev 2014-03-25 08:11:54 följande:
    Aldrig fel med lite utbildning.  Tack. Ja, jag känner av det. som tex igår. Jag brukar alltid somna på soffan o sova några timmar på dagen. eller så blir det många små stunder där jag nickar till. Men i går så lyckades jag hålla mig vaken hela dagen.  En helt otrolig känsla. Jag har sömnapne med o så järnbrist, så det bidrar till tröttheten. Jag kan sätta mig på golvet o ta mig upp( med stort besvär) o det kunde jag inte.Eller ja, jag ramlade i höstas o det tog väldigt lång tid innan jag lyckades ta mig upp.Nu vaggar jag till o så är jag uppe. Jag orkar stå upp i duschen hela tiden o måste inte vila efteråt. Jag upptäcker små saker hela tiden o jag känner livslust. I höstas var jag redo att kasta in handduken. Men nu så ser jag fram emot att snart kunna ta mig ut. 

Härligt! Så inspirerande att läsa. Fortsätt kämpa så får du en härlig utesommar! Vi får hoppas på bra väder :)
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (IA) skrev 2014-03-25 19:48:55 följande:

Jag räknar också, och är noga med att inte överkompensera för cyklingen. Äter nåt litet innan jag åker från jobbet, typ knäckemacka med ägg. Då slipper jag bli tokhungrig och allmänt folkilsken som jag blev första gångerna jag cyklade till jobbet i höstas... Tycker keso drar iväg rätt bra kalorimässigt, och låter jag bli smör blir äggmackan riktigt snål och ändå bra med protein. Idag har jag alltså cyklat drygt fyra mil, och ätit ca 1400 kcal. Är ungefär samma som jag legat på även tidigare. Borde alltså ha utrymme att ta nåt lite till om jag blir hungrig. Men jag är mätt och mår bra, så det känns konstigt att trycka i sig mer än vad som känns behagligt... Får väl köra på ett tag och se hur det utvecklas!
    Härligt! Så inspirerande att läsa. Fortsätt kämpa så får du en härlig utesommar! Vi får hoppas på bra väder :)
    Tack. Det hoppas vi absolut på.  {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Anonyma viktklubben