Nu är jag tillbaka!
Gått upp ett kilo, men tillbaka på fötterna med ny motivation! :) Endast rinnsnuva och lite matthet kvar, men lär försvinna inom något dygn! Rivstartar med att köra måltidsersättningar och soppor för att komma igång ordentligt :)
Anonym (lilletrille) skrev 2014-03-27 18:39:54 följande:
Usch, jag e jobbig! Äter inte godis eller onyttig mat men har min last i alkohol....ett par glas vin varannan dag e inte bra

Men jobbet e helt galet och jag lyckas inte tagga ner på nåt annat sätt... .-( Tips?? Bara sluta med vin helt, eller hur?
Var är det som det fallerar? Är det som du tar ett glas till och bara fortsätter av rena farten, eller kan du bara inte låta bli?
Om det är det första så skulle jag antingen be en kamrat påminna en (behöver inte vara att de säger rakt till dig "sluta drick" kan vara att hon tittar på dig på något speciellt vis eller säger "pling", bara du vet vad det innebär) alt. bära ett speciellt smycke eller dylikt som du förknippar med "nu ska jag inte dricka".
Om det är det senare så tror jag tyvärr mest på nolltolerans. Du kan ju gräva ner dig lite och ifrågasätta varför det där glaset är så viktigt för dig. Göra dig medveten om vad du gör...