• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (IA)

Haha, jag tror nästan det är mig ni stör er på. Jag känner mig lite småfånig, eftersom jag väl egentligen borde vara (och är) nöjd med vad jag åstadkommit hittills, men vill ändå ner de där sista sega kilona. Så jag hänger kvar lite till, och sen vill jag ju hålla efter så hag inte går upp igen. Kan ju ta sin tid att hitta en bra balans...

• Anonym (Alice)
    Anonym (IA) skrev 2014-03-28 17:53:23 följande:
    Haha, jag tror nästan det är mig ni stör er på. Jag känner mig lite småfånig, eftersom jag väl egentligen borde vara (och är) nöjd med vad jag åstadkommit hittills, men vill ändå ner de där sista sega kilona. Så jag hänger kvar lite till, och sen vill jag ju hålla efter så hag inte går upp igen. Kan ju ta sin tid att hitta en bra balans...
    Haha känner samma sak! :P
  • Anonym (Alice)

Vill passa på att tipsa om Vitello tonnato som måltid! Fräscht, proteinrikt och med en sallad är den perfekt nu till våren! :)

• Anonym (87,4)
    Anonym (IA) skrev 2014-03-28 17:53:23 följande:

Anonym (Alice) skrev 2014-03-28 18:04:23 följande:

Haha, nä det var absolut inte er jag syftade på! Ni är ju peppande och supportande gentemot alla, inte bara fokus på er. :)
  • Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-03-28 18:19:43 följande:

Haha, nä det var absolut inte er jag syftade på! Ni är ju peppande och supportande gentemot alla, inte bara fokus på er. :)
    Haha, aw^^ Fast det är klart, blir ju mycket trevligare då i tråden :) Och ju trevligare stämning, desto bättre känsla och motivation... Synd om de som inte kan inse det :/
  • Anonym (IA)
    Anonym (Alice) skrev 2014-03-28 18:04:23 följande:

Det är ju lite det som är det fina i den här tråden. Det är en salig blandning, och trots att någon kämpar med jättemånga kilon, och nån annan bara med några få, så är det en positiv och peppande stämning! Det gör att man kanske vill komma igen och ta nya tag även när det är lite motigt...
  • Anonym (mammakropp)

Handlade väll om (om jag förstod det rätt) attytiden och hur man uttrycker sig. Offermentaliteten som man kan vara utan. 

Har haft en stressig och småsjuk vecka. Har gått segt på vågen och ja det är väll bara att erkänna jag har slarvat i veckan. För mig själv hittar jag dock på både den ena och den andra bortförklaringen till läget. Men nu måste jag ta mig i kragen och satsa frammåt igen. Ikväll blir det fredagsmys med ett glas vatten ;) 

Önskar er alla en trevlig helg. 
  • Anonym (Alice)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-03-28 20:06:37 följande:
    Handlade väll om (om jag förstod det rätt) attytiden och hur man uttrycker sig. Offermentaliteten som man kan vara utan. 

Har haft en stressig och småsjuk vecka. Har gått segt på vågen och ja det är väll bara att erkänna jag har slarvat i veckan. För mig själv hittar jag dock på både den ena och den andra bortförklaringen till läget. Men nu måste jag ta mig i kragen och satsa frammåt igen. Ikväll blir det fredagsmys med ett glas vatten ;) 

Önskar er alla en trevlig helg. 

Åh, men då är det faktiskt inte lätt när man inte är helt kry. Men det är bara att starta om! :)
    Då är du duktig som håller dig till vatten ikväll, jag själv pimplar mitt karamell-te som en galning haha :)

Något som min coach på iTrim sa igår är att inte tänka "nu fuskar jag", för då blir det lätt en negativ spiral då man skäller på sig själv, och så blir man nere och tänker "ja men nu gör det inget om jag tar denna, för jag har redan fuskat". Istället så kan det hjälpa att se det som det borde vara, ett aktivt beslut. "Nu har jag gjort det här, för det valde jag under dessa premisser, imorgon kan jag göra såhär!". Då undviker man det negativa betingandet och ser det mer objektivt. :)

• Anonym (Stor.)
    Klarade mitt första delmål idag....att vara under 180 innan mars är slut.Solig
    Väger nu 179.7 kg o vill vara så nära eller helst under, 170 innan april är slut.
    Började kvart över sex i morse med en timmes träning. 
    Om en stund är det dags för timme nr 2. Ska försöka orka med storstädning i dag med.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-03-29 09:29:17 följande:
    Klarade mitt första delmål idag....att vara under 180 innan mars är slut.Solig
    Väger nu 179.7 kg o vill vara så nära eller helst under, 170 innan april är slut.
    Började kvart över sex i morse med en timmes träning. 
    Om en stund är det dags för timme nr 2. Ska försöka orka med storstädning i dag med.
    WOW! Grattis! :D Ge dig själv en bra belöning nu (som kanske inte är matrelaterad för att skapa en ny god vana^^) för det är du verkligen värd! Samt det hjälper dig i framtiden att fortsätta hålla motivationen uppe :)
Svar på tråden Anonyma viktklubben