Anonym (mammakropp) skrev 2014-03-28 20:06:37 följande:
Handlade väll om (om jag förstod det rätt) attytiden och hur man uttrycker sig. Offermentaliteten som man kan vara utan.
Har haft en stressig och småsjuk vecka. Har gått segt på vågen och ja det är väll bara att erkänna jag har slarvat i veckan. För mig själv hittar jag dock på både den ena och den andra bortförklaringen till läget. Men nu måste jag ta mig i kragen och satsa frammåt igen. Ikväll blir det fredagsmys med ett glas vatten ;)
Önskar er alla en trevlig helg.
Åh, men då är det faktiskt inte lätt när man inte är helt kry. Men det är bara att starta om! :)
Då är du duktig som håller dig till vatten ikväll, jag själv pimplar mitt karamell-te som en galning haha :)
Något som min coach på iTrim sa igår är att inte tänka "nu fuskar jag", för då blir det lätt en negativ spiral då man skäller på sig själv, och så blir man nere och tänker "ja men nu gör det inget om jag tar denna, för jag har redan fuskat". Istället så kan det hjälpa att se det som det borde vara, ett aktivt beslut. "Nu har jag gjort det här, för det valde jag under dessa premisser, imorgon kan jag göra såhär!". Då undviker man det negativa betingandet och ser det mer objektivt. :)