tasirvio skrev 2014-03-18 11:59:29 följande:
Singoalla78 förstår vad du menar med att det kan väcka oro hos andra, men det är även viktigt att de som är oroliga får ventilera sina tankar, så andra kan stötta och lätta på deras oro.. speciellt de som kanske inte har någon annan att prata med just nu.
Jag har fått lite saker i stil med potta, babybadkar och lite kläder, som min bror lämnade efter sig då de reste tillbaka till Norge..
Har inte bestämt mig för någon vagn ännu, kan hända att jag får/får köpa billigt en vagn av en k0mpis som inte behöver sin mera, så ska ta en titt på den först.. Har inte råd med en så dyr, max kring 3-4000kr..
Men jag vill gärna ha en vagn med 4 stora hjul där man kan ändra körriktningen genom att ändra "styret". Skulle gärna välja en med beige/brun färg.. ljus så den inte blir så varm, men inte för ljus så den ser smutsig ut hela tiden. Något i stil med den här kanske:
www.hobbyhall.fi/web/store/lapset/ vaunut-ja-rattaat/yhdistelmavaunut/abc-design-pram y-lux-yhdistelmavaunut-kova-kantokoppa-beige-valko inen?#
Det här är alltså vårt första barn, så vi kommer att måsta införskaffa allt, men ska försöka hitta bra begagnade varor på nätet..
Själv då?
Oki, men skönt att ngn ändå förstår lite hur jag menar :) ja aså jag har köpt lite så som baby gym,babysitter å lite annat, joo en amningskudde :) Ja jag vill ju med ha en vagn med 4 stadiga stabila hjul, blev erbjuden en 3 hjuling till bra pris men jag e orolig för att dom ska välta..ska kolla din länk strax :) ja aså jag har ju 2 barn sedan innan MEN skulle inte ha fler så detta kom minst sagt oväntat ¨jag har ju inget kvar fr tidigare barn så det blir att börja om fr början igen, kommer du att amma? om jag får fråga det? du behöver absolut inte svara då det kan vara känsligt..hehe
jonie skrev 2014-03-18 12:15:10 följande:
Idag var jag på inskrivning! Kul att träffa samma bm som förra året :) Roligast är ju att få datum till RUL, nu väntar en lååång väntan på 7 veckor innan det är dags; 8 maj. Har ni andra fått datum för RUL?
Åhh va roligt, jodå har tid till rul i maj å nu snart kub ul den 25te mars :)
mitthemligajag skrev 2014-03-18 12:40:58 följande:
Tills viss del kan jag hålla med dig singoalla!! Jag är nog en av dom som haft de värst här inne... Jag har berättat och i början var det många som undrade, och jag tycker att alla har rätt att berätta om sina känslor och tipsa varandra om saker! De är vara posetivt!! men sen kan jag hålla med om ( inget konkret just i denna tråd) om när folk skriver typ, "mitt missfall började precis så" "inte vet jag men jag kände precis så mer mitt utomkveds" och de tycker jag är skit!!! Vi ska stötts varandra, men även i jobbiga tider, och just dessa första veckor är ofta jobbiga, rent pain in the ass för vissa... För mig, och dom tips och pepp jag då fått här har varit suuuper!! Okej jag kom inte så långt med detta, men så här tänker iaf jag!
Jo men du har självklart rätt, jag känner bara sj att det är stressande att läsa om missfall osv med tanke på att jag just gått igenom det sj bara ngn månad innan denna graviditeten, jag är åxå orolig men försöker att hålla mig positiv både för min egen skull men även för andras.
västkustmamma skrev 2014-03-18 12:42:15 följande:
Jag tänker att du inte menade något illa i alla fall, utan att vi som sagt är olika

Tråkigt att höra om din tidigare oro - håller helt med dig - tänker också att jag väntar barn och inte missfall. Mycket kan hända, men det får jag hantera när det händer! Själv har jag redan en enkelvagn men kommer behöva köpa en syskonvagn då lilleman är så liten. Vilken djungel!!!
Tack, ditt inlägg värmer

, jag menade inget illa alls...å ja mkt kan hända å det önskar man ju inte ngn här inne. ahaa, hur gammal e lilleman då? Här får det bli en enkelvagn å kanske en ståbräda till :) Å javisst e det en djungel..haha