Inlägg från: Singoalla78 |Visa alla inlägg
  • Singoalla78

BF Oktober 2014

swallin skrev 2014-03-17 07:39:19 följande:
    Började blöda inatt :( rött blod..inte så mycket men det kom på pappret. Blöder ingenting nu men ska ringa Kvinnokliniken så fort dom öppnar. Känner mig så orolig :(
    kan det varit efter samlag?
  • Singoalla78
    Swinghunny skrev 2014-03-17 10:25:56 följande:

Jag är i vecka 8, (7+4) och har inte gått upp något än. Är konstant fruktansvärt hungrig med kurr i magen, mår illa, yr, hjärtklappning + andfåddhet (även när jag sitter still) extremt trött, utmattad, kallsvettas, har konstant "växtvärk" i livmodern...

Det är det som hittills kommit. Men jag vet vad som kommer att tillkomma framöver eftersom jag haft det mina tidigare graviditeter....tidig foglossning (så att jag inte kan gå eller ta mig ur sängen själv), domningar i armar och ben, sjukdomskänsla i kroppen osv.

Har mått skit alla mina graviditeter, tror inte att min kropp gillar att vara gravid alls :-P 

Men du.....detta låter mer som ångest än graviditet....
  • Singoalla78

Oj va många verkar må dåligt...jag kräktes i 10 dagar men nu mår jag prima, känner inget alls mer än ligament ibland å ömma bröst, Har börjat handla lite nu :)

Ang karpaltunnelsyndrom  så kände jag av det lite med min son men inte så jag led av det..

• Singoalla78

Tycker det känns lite tråkigt att alla verkar må så dåligt å har mer bekymmer av sin graviditet än glädje, nu blir la jag halshuggen för detta..men jag tycker uppriktigt att det är synd..

• Singoalla78
    SysterAnna skrev 2014-03-18 08:12:16 följande:
    Håller med men förstår också i och med att jag själv mått risigt. Även om jag varit jätteglad över att vara gravid igen har det känts fruktansvärt tungt den här första tiden. Har känt mig som en dålig mamma och en dålig fru och inte kunnat glädjas fullt ut. Nu börjar jag dock känna mig mer uppåt då illamåendet börjar släppa taget och foglossningarna är fortfarande ganska milda, så just nu är jag rätt nöjd och "bara" gravid  
    JO men jag förstår att man kan må dåligt men jag kan själv uppleva det som att tråden mer lutar åt att man mår dåligt å är deppig istället för att prata om den ofantliga gkädje som en graviditet bör vara, om den är önskvärd så att säja. I början av min graviditet så kände jag varken glädje eller sorg pga omständigheter i mitt liv, nu e jag super glad, jag tom tyckte att det var skönt att ligga kräkandes för hey, det var ett symptom. När jag väntade min son så hade jag den mest perfekta graviditeten samt förlossning, Men utan ett enda symptom förutom att magen växte oroade mig enormt mkt...nu vill jag försöka njuta å känna att varje symptom är ett tecken på att det faktiskt växer ngt :) Nu fick jag en underbar son, men att inte ha syptom alls stressade livet ur mig åxå...
    Lambolina skrev 2014-03-18 08:14:20 följande:
    Jag mår toppen! Det här är vårt/mitt första barn som vi kämpat för vääldigt länge.
    Jag är extremt trött, men annars mår jag hur bra som helst!
    Njuter av att vara gravid och går runt i min lilla drömbubbla på dagarna!
    Längtar ihjäl mig till bebis!
    Åh va härligt att höra, sann baby lycka då ju :) Grattis, blir så glad för er skull :) Ja tröttheten, hehe men det kan bero på järnbrist med, har du kollat upp det? jag vet att just under en viss period i graviditeten så tar fostret en hel del....minns bara inte vilken månad det var nu..., jag längtar åxå efter bebis ,men vill ändå inte just nu, haha detta är ju min sista graviditet så jag vill passa på å njuta fullt ut :)
    Knitting Angel skrev 2014-03-18 08:17:35 följande:
    För mig kommer det och går beroende på vad jag gör. Bowlade 2 h i lördags så tror det var det som påverkade då det var just den handen jag använde för att bowla med
    Oj, ja det e klart attd et säkert påverkar..
  • Singoalla78
    Tamara skrev 2014-03-18 09:03:46 följande:

Duroferon kanske? De är iaf mycket mycket billigare än Niferex och för mig fungerade de lika bra.
    Ja detta får jag hålla med om, jag tog duroferon när jag väntade lilleman å dom var bra, Men ngt man ska veta innan är åxå att man blir än mer förstoppad å avföringen blir svart, så man inte blir rädd för det ;)
  • Singoalla78
    Tamara skrev 2014-03-18 09:14:17 följande:

Det kan man bli av alla järntabletter. Niferex gjorde det ännu värre för mig.
    Oki, :)
  • Singoalla78
    västkustmamma skrev 2014-03-18 09:23:27 följande:

Visst är det synd! Det tycker kanske främst alla vi som faktiskt mår riktigt riktigt dåligt... Ofantlig glädje är tyvärr inte känslan som kommer över mig när jag spyr och mår fruktansvärt illa mer än halva dygnet. Däremot är jag inte mindre glad över den väntade bebisen än någon annan, men visst är det enklare att glädjas fullt ut när man mår lite bättre. Så skönt att du slipper må dåligt! Det måste vara fantastiskt! Jag vet att jag mår som allra bäst mellan v20 och 30 och längtar verkligen dit - då är det (för mig) helt underbart att vara gravid!! Alla är vi olika och har olika upplevelser av våra graviditeter - vissa bättre än andra Men vi väntar på, längtar efter och älskar våra bebisar lika mycket!
    Jo men jag menar inte att underminera ngn annans mående på ngt vis men sista dagarna så har jag upplevt det som en mer depp tråd å ack å ve...Jo men såklart att vi alla älskar våra bebisar :)
  • Singoalla78
    KossanMuu skrev 2014-03-18 09:46:23 följande:

För de flesta är graviditeter inte rosa fluffmoln och jag tycker ditt inlägg sänker stämningen mer än de som klagar på illamående m.m.
    Oki, jag har en tråd själv med ett par hundra tusen svar, å där har det aldrig varit såhär, men visst jag lämnar tråden å hittar ngn där man kan prata om lyckan över sin graviditet utan att bara beklaga sig :)
Svar på tråden BF Oktober 2014