• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • tasirvio
    Singoalla78 skrev 2014-02-18 10:52:57 följande:
    Jag e nu gravid i v 7+0 å såg det lille hjärtat ticka igår igen på ännu ett vul, men nu ser det bra ut å jag behöver inte gå på fler innan rutin ul,et. Nu undrar jag, jag fick mkt dåliga nyheter för 3 dagar sedan, min mamma har hjärn cancer, detta stressar mig såklart å då undrar jag, kan denna stress framkalla  Mf?
    Hej Singoalla78!
    Jag gick ifjol en kurs angående stress under graviditeten och inom det första födselåret. Visst kan stress orsaka mf, men sen och andra sidan så föder ju folk barn under krigstider också, så det är nog knappast någon större risk än gällande annat.

Men en sak som är viktigt att tänka på gällande din kommande relation till ditt barn är att se till att du får tillräckligt med psykiskt stöd för detta. Stress under graviditeten och första levnadsåret kan orsaka depression som påverkar relationen till ditt barn. Detta kan ex i framtiden synas sm att man har ett "problembarn" dvs svårigheter med relationen, uppfostran och dylikt... Så se till att du har någon som du kan prata om gällande dina känslor och tankar.

Hoppas allt går väl med din mamma! Styrkekramar!
  • tasirvio

Tamara, när hade du ägglossning? Jag har så svårt att veta hur jag egentligen ska räkna.. har för mig att jag hade ägglossning 13 jan.. Men vet inte om jag då ska räkna att jag nu är 7+1 eller 7+2? Hur gör du? Är skönt att kunna kolla i kalendern vilken vecka man e i, tycker jag blir så råddig av det här x+X, men så ä man i vecka y ;)

• MissLis
    mammasusan skrev 2014-02-19 12:19:06 följande:

Man ska inte googla alla mår olika, som tur är! Jag mår inte heller illa, lite ömma bröst som är mer ömma kvällstid, tröttare, bättre luktsinne trots förkylning, nått konstigt obehag i underlivet då & då (googlade mig till att livmodern växer) rapig & gasig är jag mer än vanligt. Vilken dag är du på? Jag är på 5+0 idag enligt appar
    5+1 om jag ska tro FamiljeLiv  Flört
    Vilket datum har du?

Jag har nog samma symptom som du Glad
  • mammasusan
    MissLis skrev 2014-02-19 13:02:45 följande:
    5+1 om jag ska tro FamiljeLiv   Vilket datum har du? Jag har nog samma symptom som du 

Skönt att höra om någon som mår ungefär lika & ligger nära i datum jag har Bf 22/10 enligt fl har du den 21/10 då?
  • Sara84
    Cazza skrev 2014-02-19 12:21:28 följande:
    Åh jag mår så illa och min mage är jättestor!! Som en boll! Fattar inte hur jag ska kunna dölja det här? Nån mer?

Mitt illamående har också ökat.. Här är det leggings och stora tröjor som gäller.. men kroppen har ett jäkla minne.. hur ska man kunna dölja detta länge till?
    Vilken vecka är du i?
  • Cazza

Sara84- jag är i v 6+5 med tredje barnet. Känner mig dock ungefär lika stor som jag varit innan runt v .15. Kan liksom inte sitta upprätt på en vanlig stol för då känner jag som att allt trycks ihop. Illamåendet är också jobbigt i håller i sig fram till 16.00 varje dag. Hur långt gången är du?

• MissLis
    mammasusan skrev 2014-02-19 13:09:39 följande:

Skönt att höra om någon som mår ungefär lika & ligger nära i datum jag har Bf 22/10 enligt fl har du den 21/10 då?
    Ja, någonstans där borde det vara Glad
    Är hemma en sväng på lunchen och jag förstår inte hur jag ska orka åka tillbaka till kontoret. Är ju så trött! 
  • MissLis
    Lillium skrev 2014-02-19 10:45:48 följande:
    Nu har jag varit på vul och det gick jättebra! Starka fina hjärtslag och längden stämde med ägglossningen. Hon tyckte att jag kanske var någon dag längre än vad jag trodde tom, den var ca 13 mm :)

Hoppas att det syns hjärtslag nästa gång Ylva!

Grattis Tamara! Byter också på måndagar och är 7+2 idag Glad
    Underbart! Glad
  • mammasusan
    MissLis skrev 2014-02-19 13:26:32 följande:
    Ja, någonstans där borde det vara  Är hemma en sväng på lunchen och jag förstår inte hur jag ska orka åka tillbaka till kontoret. Är ju så trött! 

jag vabbar då sonen fick magsjuka inatt :-/
Svar på tråden BF Oktober 2014