• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Singoalla78
    mjn84 skrev 2014-02-21 06:53:44 följande:
    Jag tror inte att det är någon fara med en 3 årings kraft. Bebisen ligger väl skyddad.
    Tack {#emotions_dlg.flower}
  • Singoalla78
    sowe81 skrev 2014-02-21 07:13:04 följande:
    Jag funderade på det senast jag var gravid (slutade dock i ma) men min bm sa att bebis är så inbäddad och ligger långt in såhär tidigt så det ska inte vara nån fara med små fötters sparkar.
    ja nu har jag googlat lite å vissa har ju fått sparkar av bla hästar i magen å bebis har klarat sig fint, så hoppas inte min vilda 3 årings utspel kan påverka....jag kan ju ändå inte göra så mkt mer än det jag redan gör...
  • Singoalla78
    Krupskaja skrev 2014-02-21 09:20:41 följande:
    Jag har fått en liten mage nu. Inte enorm, men bra mycket större än den var vid den här tiden i förra graviditeten. Dessutom har jag börjat må illa, vilket jag inte gjorde alls förra gången. Det kommer på kvällen och börjar som sura uppstötningar, som sedan blir värre. Det kan kanske hänga ihop med att jag har börjat äta fisk också, som jag inte brukar göra.
    Annars känner jag av att brösten blivit ömmare, och att jag blivit mer lättrörd och lättskrämd.

Jag tror inte att du behöver oroa dig för sparkarna Singoalla78. Min son sparkas okså i magen ibland, men precis som kalleankan säger så är barnet så pyttelitet och väl skyddat så här tidigt att det inte är någon fara alls.
    Tack för svar, med en historia av Mf samt X så blir jag lite lätt nojjig...jag har aldrig haft barn i så låg ålder innan å varit gravid, så detta e ngt helt nytt för mig, min stora e ju 15 år ;) Mina bröst är åxå ömma men övriga symptom har avtagit, tom svullnaden på magen, men jag har sett ett hjärta slå 2 gng nu...
  • Singoalla78
    Mymmlan skrev 2014-02-21 12:57:10 följande:
    Har också funderat över detta med sparkar från tvååringen. Kan seriöst vakna med blåmärken. Dessutom ska man ju inte lyfta tungt men ibland måste man ju kånka på plutten. Hur tungt är tungt liksom?
    ja samma här, han e mer än trotsnig nu så det får ju bli att jag lyfter upp honom i situationer som ute när han gör sig lealös...trotsar,sparkar mm...dom säjer att man inte ska lyfta tungt men min morsa lyfte ett kylskåp hög gravid, inte för att det är å rekomendera men det hände inget, sj e jag åxå petig med lyft men sonen måste jag ta aså, annars slutar det med katastrof, men jag försöker in i det sista att inte lyfta.....
  • Singoalla78
    Majspinglan skrev 2014-02-21 15:24:10 följande:

Det står rätt still för mig, ömma tuttar, trötthet och kort tålamod.
    Känner av mer besvär i svanken när jag sitter länge, vilket jag gör största delen av dagarna i mitt jobb.
    Har känt en slags "tyngdkänsla" /molande, ömmande känsla i underlivet idag när jag suttit. Alla hormonförändringar kanske.
    Inget som stör så värst mycket, men det känns.
    Svanken är värst :/

Jag har heller inte ringt BM, gör väl det på  måndag, är i v5+2 då.
    Kan va najs att kanske få ta nå blodprov då eftersom jag har problem med låg ämnesomsättning och käkar medicin för det.

Nån annan som äter levaxin?

tyngdkänsla å molande värk, det har jag faktiskt, exakt så som du beskriver, e i v 9+0 på mån. 
  • Singoalla78
    Sara84 skrev 2014-02-21 15:35:32 följande:
    Måste bara fråga om det är någon annan här som har problem med trög mage? Vad gör ni för att komma till rätta med det? :( Tips? :)
    japp, kraftigt förstoppad, så nu e d bara att invänta hemmorojder, hahaha
  • Tamara

Singoalla78, då måste väl du ha BF i slutet av september? Inte för att det spelar någon roll

• cama79

God kväll! Tänkte presentera mig här, är gravid med mitt tredje barn, min sambos första. Knodden blir en liten sladdis, har två barn på 10 resp 8år. Har BF 24 okt, men jag tror det kommer ändras lite. Ska till mvc i nästa vecka, spännande. Mår bra men har de klassiska symtomen som ömma bröst och extremt super trött. Är en tråkig sambo och mamma just nu. Har haft ont nere i "tjejmagen" i någon vecka nu. Känns som en brännande känsla och inte som jag kommer ihåg det, har för mig jag då hade mer som mensvärk eller träningsvärk. Någon som känner igen? Vi har bara berättat för min lillasyster än. Vill vänta några veckor till. Jag fyller 35år i sommar och min sambo blir 39år i okt. Gissar att det är blandade åldrar här inne. Ska bli spännande att följa gruppen.

• cama79
    Det står rätt still för mig, ömma tuttar, trötthet och kort tålamod. Känner av mer besvär i svanken när jag sitter länge, vilket jag gör största delen av dagarna i mitt jobb. Har känt en slags "tyngdkänsla" /molande, ömmande känsla i underlivet idag när jag suttit. Alla hormonförändringar kanske. Inget som stör så värst mycket, men det känns. Svanken är värst :/ Jag har heller inte ringt BM, gör väl det på  måndag, är i v5+2 då. Kan va najs att kanske få ta nå blodprov då eftersom jag har problem med låg ämnesomsättning och käkar medicin för det. Nån annan som äter levaxin?

Jag äter levaxin oxå. Vid mina tidigare graviditeter fick jag ta blodprov lite mer regelbundet och reglera min dos lite oftare.
  • karpas

Det står rätt still för mig, ömma tuttar, trötthet och kort tålamod.
    Känner av mer besvär i svanken när jag sitter länge, vilket jag gör största delen av dagarna i mitt jobb.
    Har känt en slags "tyngdkänsla" /molande, ömmande känsla i underlivet idag när jag suttit. Alla hormonförändringar kanske.
    Inget som stör så värst mycket, men det känns.
    Svanken är värst :/

Jag har heller inte ringt BM, gör väl det på  måndag, är i v5+2 då.
    Kan va najs att kanske få ta nå blodprov då eftersom jag har problem med låg ämnesomsättning och käkar medicin för det.

Nån annan som äter levaxin?

Jag äter Levaxin sen ett år tillbaka. Har tagit prover för drygt en vecka sedan, då visste jag inte att jag var gravid. Proverna såg bra ut, men man ska väl få ta prover 4-6 under hela graviditeten som jag har förstått. Har inte ännu besökt BM, men jag tar upp om det med henne. Mina tre tidigare har jag mått jättebra, men den här har jag börjat må illa kvällstid. :-/ Har även förhöjd temp kvällstid. Håller tummarna att allt går vägen och att en liten kommer i oktober.
Svar på tråden BF Oktober 2014