• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MrsCL

Här är en till som kan skriva under på trötthet!! Yrsel verkar också vara en del som har. Kan inte komma ihåg att jag kände mig särskilt yrslig med sonen men nu är jag det var o varannan dag.

Härligt för alla som gjort vul och sett ett litet hjärta. Själv har jag inte ringt mvc än, tänkte göra det nästa vecka. Får lite ångest över vul/UL efter tråkiga besked sedan innan samtidigt som jag gärna vill veta så allt ser bra ut.

• Majspinglan

Det står rätt still för mig, ömma tuttar, trötthet och kort tålamod.
    Känner av mer besvär i svanken när jag sitter länge, vilket jag gör största delen av dagarna i mitt jobb.
    Har känt en slags "tyngdkänsla" /molande, ömmande känsla i underlivet idag när jag suttit. Alla hormonförändringar kanske.
    Inget som stör så värst mycket, men det känns.
    Svanken är värst :/

Jag har heller inte ringt BM, gör väl det på  måndag, är i v5+2 då.
    Kan va najs att kanske få ta nå blodprov då eftersom jag har problem med låg ämnesomsättning och käkar medicin för det.

Nån annan som äter levaxin?

• Majspinglan
    Krupskaja skrev 2014-02-21 09:20:41 följande:
    Jag har fått en liten mage nu. Inte enorm, men bra mycket större än den var vid den här tiden i förra graviditeten. Dessutom har jag börjat må illa, vilket jag inte gjorde alls förra gången. Det kommer på kvällen och börjar som sura uppstötningar, som sedan blir värre. Det kan kanske hänga ihop med att jag har börjat äta fisk också, som jag inte brukar göra.
    Annars känner jag av att brösten blivit ömmare, och att jag blivit mer lättrörd och lättskrämd.

Jag tror inte att du behöver oroa dig för sparkarna Singoalla78. Min son sparkas okså i magen ibland, men precis som kalleankan säger så är barnet så pyttelitet och väl skyddat så här tidigt att det inte är någon fara alls.

Vilken vecka är du i nu?
    Sorry om du skrivit det redan, har lite svårt att hänga med här ibland:)
  • mammasusan
    Majspinglan skrev 2014-02-21 15:24:10 följande:
    Det står rätt still för mig, ömma tuttar, trötthet och kort tålamod. Känner av mer besvär i svanken när jag sitter länge, vilket jag gör största delen av dagarna i mitt jobb. Har känt en slags "tyngdkänsla" /molande, ömmande känsla i underlivet idag när jag suttit. Alla hormonförändringar kanske. Inget som stör så värst mycket, men det känns. Svanken är värst :/ Jag har heller inte ringt BM, gör väl det på  måndag, är i v5+2 då. Kan va najs att kanske få ta nå blodprov då eftersom jag har problem med låg ämnesomsättning och käkar medicin för det. Nån annan som äter levaxin?

Jag har också samma känsla i underlivet då & då, vissa dagar mer än andra, enligt bm är det för att livmodern växer 5+2 idag & två dgr längre än sist
  • Sandiiiee

Inatt sov jag riktigt dåligt.. Vaknar upp superkissenödig och lägger mig snabbt igen och sover oroligt! Slog till sambon två gånger på näsan.. Haha stackarn! Inget illamående ännu,men värk i livmodern, uppblåst mage och ömma bröst och ett jäkla leende Hur mår ni? Någon från skaraborgstrakten? :)

• MIKD
    Sara84 skrev 2014-02-21 15:35:32 följande:
    Måste bara fråga om det är någon annan här som har problem med trög mage? Vad gör ni för att komma till rätta med det? :( Tips? :)
    Oja!!
    Det enda jag kan göra är att vänta och låta tyngdlagen göra sitt, även om det inte är kul för magen!
  • Mammatillnoah

Jag vwrkar ha fått lite knasiga symptom tex pigmentförändringar, sen har jag illamående från och till men inte så jag kräkts ännu, väldigt bra luktsinne, super trött och molvärk från och till + uppsväldhet, inget ömmande bröst. Jag jobbar inom vården i hela vår kommun, så jag vet aldrig vad mina arbetsdagar har att erbjuda tex, vanlig äldre vård, demens fysika och psykiska funktionshinder, äldre med alkoholproblem, hemtjänst eller personlig assistent, har precis gått på min jobbhelg. hur ska man orka??

💜 Noah💜
  • Tamara

Är också helt sjukt trött, är så glad att jag inte jobbar (är f-ledig). Sover ändå dåligt på nätterna vilket ger ännu mer illamående Usch, trög mage ja och sen måste man börja med järntabletter vilket gör det ännu värre... Drick massor, ät frukt och fiber, om det inte hjälper så är det väl Laktulos eller liknande som kan hjälpa.

• Singoalla78
    kalleankan skrev 2014-02-20 22:46:41 följande:
    Har okså funderat! Min (snart) 3 åring kommer till vår säng på nätterna och sover, då vaknar jag alltid flertalet ggr av att jag får en spark i magen eller annanstans..
    Men tror inte det är nån fara såhär tidigt, jag föll i vecka 10 förut och åkte in men de sa att de inte är förrän senare när magen "kommit upp" som det riskerar att träffa nåt :)
    Oki, ja det e ju samma här, min 3,åring e mer vild än tam....å du har säkert rätt, bebis borde ligga mer skyddad än så...hoppas jag ...

Nu en fråga till alla, e det ngn mer som upplevt att magen som var jättestor bara försvunnit??
Svar på tråden BF Oktober 2014