• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna
    Sandiiiee skrev 2014-02-20 14:03:54 följande:
    Idag visade testet positivt, misstänker att jag är i vecka 5! När bör man ta kontakt med mvc? Kan man göra det direkt? Mitt första barn och sambons andra :)
    Stort grattis! Man kan ringa direkt!
  • choklaa

Så skönt att höra :) ska på vul hos min ordinarie Gyn den 6/3 så tills dess får jag hålla mig lung såg ut som ett fisk yngel. Fick dock ej någon bild.

• SysterAnna

Här är en till som gått upp en del i vikt. Är dock inte orolig, låg lite under min normala vikt när jag blev gravid. Hade i lördags (7+0) gått upp 3 kg. Förra gången hade jag gått upp 3 kg i v. 12 och gick upp totalt 12 kg. Åt mycket i början då med men det suget lugnade sig runt v. 12.

• SC11

Vart på vul idag och fick se ett hjärta slå <3 ca 1 cm och är i v 8 (7+4)

Underbart! Blev sambons födelsedaspreent ;)

• SC11

Hela min text kom inte med? Så konstigt! Bebisen ca iaf ca 1cm och jag är i v8:)

• Hill01
    SC11 skrev 2014-02-20 18:05:40 följande:
    Vart på vul idag och fick se ett hjärta slå <3 ca 1 cm och är i v 8 (7+4)
    Underbart! Blev sambons födelsedaspreent ;)
    Så härligt! Grattis!
  • Cazza

Jag har sån kraftig molvärk och undrar om nån har koll på vilka och hur många värktabletter man får ta? Jag har de senaste nätterna tagit panidil då jag inte kunnat sova..

• mammasusan
    Cazza skrev 2014-02-20 20:01:14 följande:

Jag har sån kraftig molvärk och undrar om nån har koll på vilka och hur många värktabletter man får ta? Jag har de senaste nätterna tagit panidil då jag inte kunnat sova..

Alvedon får man ta, har ej koll på andra sorter.
  • Mymmlan
    Cazza skrev 2014-02-20 20:01:14 följande:

Du får ta samma som vanligt men med paracetamol, inte såna med ibumetin. Alvedon har jag också hört.
  • Singoalla78
    mjn84 skrev 2014-02-18 12:03:28 följande:
    Fast tänk vilken lycka för din mamma att du väntar barn. Även om hon har en tuff tid framför sig så har hon något positivt att tänka på! Kram
    Tack för stöd å pepp, har varit lite frånvarande i tråden pga detta upptagit mkt tid på sjukhus, när hon tog min hand å sa att det är hennes tur att lämna för att mormor å morfar väntar på henne så brast det för mig å jah berättade att jag väntade smått å den lille ville träffa mormor...det e en tuff tif nu att inte veta hur det ska gå för varken mamma eller bebis i magen, båda vul var mkt fina å hjärtat tickade fint, ändå känner jag viss oro...
    Irmeline skrev 2014-02-18 12:22:55 följande:
    och för dig Singoalla! Att fokusera på bebis på väg hjälpte mig jättemycket genom den svåra tiden. Att ha något positivt samtidigt.
    Jo jag försöker såklart att tänka positivt, även om det e svårt ibland {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF Oktober 2014