• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Singoalla78

Nu måste jag fråga, jag kan väl inte vara den enda med småbarn här inne?  Min 3 åring fick för sig att genomföra full attack på mig idag (bus) men råkade sparka till mig rakt i magen, nu är inte en 3 åring så stark men jag blev ändå rädd, han e ju mer vild än tam min älskling, kan detta skada eller krävs det större kraft?

• Sicilien

Jag tror man ska använda smärtstillande tabletter så sparsamt man kan. Är det kris är det klart man måste få ta dock :) men visst var det inte länge sedan nya rön kom ang. Att även panodil och alvedon kunde vara skadligt under graviditet?

• Sicilien
    Singoalla78 skrev 2014-02-20 20:43:24 följande:
    Tack för stöd å pepp, har varit lite frånvarande i tråden pga detta upptagit mkt tid på sjukhus, när hon tog min hand å sa att det är hennes tur att lämna för att mormor å morfar väntar på henne så brast det för mig å jah berättade att jag väntade smått å den lille ville träffa mormor...det e en tuff tif nu att inte veta hur det ska gå för varken mamma eller bebis i magen, båda vul var mkt fina å hjärtat tickade fint, ändå känner jag viss oro...
    Irmeline skrev 2014-02-18 12:22:55 följande:
    och för dig Singoalla! Att fokusera på bebis på väg hjälpte mig jättemycket genom den svåra tiden. Att ha något positivt samtidigt.
    Jo jag försöker såklart att tänka positivt, även om det e svårt ibland 

Så orättvist! Jag hållet tummarna för er!
  • Singoalla78
    Sicilien skrev 2014-02-20 21:15:15 följande:

Så orättvist! Jag hållet tummarna för er!
    Hjärta
  • MrsCL

Hej alla! Har nu också nyligen plussat och har bf 27/10. Läskigt roligt och nervöst på samma gång. Har mf/ma i bagaget så vågar inte riktigt glädjas än. Vi har en son sedan innan som är född i dec 2011.

• kalleankan
    Singoalla78 skrev 2014-02-20 20:50:39 följande:

Nu måste jag fråga, jag kan väl inte vara den enda med småbarn här inne?  Min 3 åring fick för sig att genomföra full attack på mig idag (bus) men råkade sparka till mig rakt i magen, nu är inte en 3 åring så stark men jag blev ändå rädd, han e ju mer vild än tam min älskling, kan detta skada eller krävs det större kraft?

Har okså funderat! Min (snart) 3 åring kommer till vår säng på nätterna och sover, då vaknar jag alltid flertalet ggr av att jag får en spark i magen eller annanstans..

Men tror inte det är nån fara såhär tidigt, jag föll i vecka 10 förut och åkte in men de sa att de inte är förrän senare när magen "kommit upp" som det riskerar att träffa nåt :)
  • Tingelling

I går var vi på vul är nu i v 8+3 :) Han såg ett hjärta som tickade och aktivitet:) Så skönt att veta att man faktiskt har ett liv där inne :)

• mjn84

Jag tror inte att det är någon fara med en 3 årings kraft. Bebisen ligger väl skyddad.

• sowe81
    Singoalla78 skrev 2014-02-20 20:50:39 följande:

Jag funderade på det senast jag var gravid (slutade dock i ma) men min bm sa att bebis är så inbäddad och ligger långt in såhär tidigt så det ska inte vara nån fara med små fötters sparkar.
  • kohler12

Hej 
    jag har varit hos min mamma i 1 vecka kom hem inatt :) hon är så lycklig över att bli mormor för 3:e gången 

jag är i v 7 (6+4) idag känner av illamående, molvärk,gasig, uppblåst, sömnen rubbas också nu märker jag, men annars mår man väl okej 

Svar på tråden BF Oktober 2014