• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Krupskaja

Jag har fått en liten mage nu. Inte enorm, men bra mycket större än den var vid den här tiden i förra graviditeten. Dessutom har jag börjat må illa, vilket jag inte gjorde alls förra gången. Det kommer på kvällen och börjar som sura uppstötningar, som sedan blir värre. Det kan kanske hänga ihop med att jag har börjat äta fisk också, som jag inte brukar göra.
    Annars känner jag av att brösten blivit ömmare, och att jag blivit mer lättrörd och lättskrämd.

Jag tror inte att du behöver oroa dig för sparkarna Singoalla78. Min son sparkas okså i magen ibland, men precis som kalleankan säger så är barnet så pyttelitet och väl skyddat så här tidigt att det inte är någon fara alls.

• mjn84

Jag kände mig lite illamående igårkväll. Vet inte om det är efter viss mat. Kan bli så av fetare mat. Men igår åt vi gulaschsoppa så det borde inte vara av maten.. Fast det är ett konstigt illamående..

• Sara84
    mjn84 skrev 2014-02-21 10:03:13 följande:
    Jag kände mig lite illamående igårkväll. Vet inte om det är efter viss mat. Kan bli så av fetare mat. Men igår åt vi gulaschsoppa så det borde inte vara av maten.. Fast det är ett konstigt illamående..

Känner igen mig.. mår så illa just nu. Fick inte ner frukost imorse. Och är så ofattbart trött. Vill. Bara. Sova. Lite. Till.

Hehe :)

• MIKD

idag känner jag knappt av någonting förutom ömma bröst och lite yrslig när jag var ute på promenad i snöstormen med hunden! är i 5+4 idag! hur känns dagen för er andra?

• Mymmlan

Har också funderat över detta med sparkar från tvååringen. Kan seriöst vakna med blåmärken. Dessutom ska man ju inte lyfta tungt men ibland måste man ju kånka på plutten. Hur tungt är tungt liksom?

• jonie

Jag tycker synd om min lilla kille här hemma för nu får han mest leka själv för jag är så sjukt trött!! Får typ ångest när hans tupplurar är över för det betyder att jag måste vara vaken några timmar, haha. Helt galet vad trött vad jag är och jag undrar hur jag klarade att jobba sist. Är glad att jag fortfarande är hemma så jag kan sova när han sover :)

• Irmeline
    Tingelling skrev 2014-02-21 06:02:15 följande:

I går var vi på vul är nu i v 8+3 :) Han såg ett hjärta som tickade och aktivitet:) Så skönt att veta att man faktiskt har ett liv där inne :)

Grattis, vad underbart!! :)
  • Irmeline
    jonie skrev 2014-02-21 13:49:44 följande:

Jag tycker synd om min lilla kille här hemma för nu får han mest leka själv för jag är så sjukt trött!! Får typ ångest när hans tupplurar är över för det betyder att jag måste vara vaken några timmar, haha. Helt galet vad trött vad jag är och jag undrar hur jag klarade att jobba sist. Är glad att jag fortfarande är hemma så jag kan sova när han sover :)

Jag känner samma, klarar knappt att ta mig upp, eller prestera på jobbet. Tror det är värre denna gång för man är mer grundtrött, det finns liksom ingen tid att ta igen sig på. Förra gången sov jag efter jobbet och vilade på helgerna. Inte möjligt som det är nu!
Svar på tråden BF Oktober 2014