• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • tusa
    Singoalla78 skrev 2014-03-07 11:28:45 följande:
    Å flytningar som nästan e neongula.....from hell..
    Förvånad!!!??? Har inga teorier alls...aldrig ens hört talas om! Vet någon vad det kan vara??
  • SC11
    tusa skrev 2014-03-07 12:55:52 följande:
    !!!??? Har inga teorier alls...aldrig ens hört talas om! Vet någon vad det kan vara??

Har också det tillåfrån. Ibland lite ljusgröna å ibland gula. Normalt enligt min gynekolog. Vissa säger att det är slemproppen som bildas å att vissa små "snorkråkor" åker med ut . .

Sålänge dom är luktfria så :)
  • mamma 85
    Singoalla78 skrev 2014-03-07 07:42:20 följande:
    Tack för svaret, ja jag försöker ju tänka så åxå, fram tills dess att jag såg den lille i mån igen på vul, såg små tår,fingrar å putteliten näsa....jag kände mig tryggare men blev sedan mer orolig för att tappa nu när man serr den lille vasen..
    Inatt sov min 3 åring jämte mig, ett knä in i magen....en liten fot in (inte hårt) å sedan fick jag ett samtal som stressade upp mig till tisen..å jag tänker bara att näe nu brister det..

Jag var som dig, orolig hela min förra graviditet för missfall...men det beror ju på ens historia..å jag förstår att du har skäl för oro åxå...jag ska på kub test nu nästa vecka, då jag e 36 år till sommaren…
    Aa nää jag har egentligen inga skäl att vara orolig, men jag tror det är naturligt när man är gravid. Jag tror hormonerna spelar en ett spratt också :) Men jag tror att än så länge är nog bebisen ganska långt ner och jag tror den ligger väl inlindad som sagt, man har ju hört alla de historier där folk ramlat på magen och slagit i den rätt hårt, men där bebisen klarat sig fint i alla fall. 

Jag hoppas att KUB kommer stilla din oro lite grann, sen blir det ju bättre när sparkarna kommer igång och man varje dag får känna att barnet lever :) 
  • Mirakla
    mamma 85 skrev 2014-03-07 13:07:15 följande:
    Aa nää jag har egentligen inga skäl att vara orolig, men jag tror det är naturligt när man är gravid. Jag tror hormonerna spelar en ett spratt också :) Men jag tror att än så länge är nog bebisen ganska långt ner och jag tror den ligger väl inlindad som sagt, man har ju hört alla de historier där folk ramlat på magen och slagit i den rätt hårt, men där bebisen klarat sig fint i alla fall.  Jag hoppas att KUB kommer stilla din oro lite grann, sen blir det ju bättre när sparkarna kommer igång och man varje dag får känna att barnet lever :) 

Ja så tänker jag med, vet min mamma ramla och la sig raklång på magen när hon vänta brorsan men inget hände där heller även om hon fick åka och kolla och hade ont ett tag efter men brorsan mådde ju bra
  • Cynric

Jag bär mina två barn (snart 6 och 4) lite varje dag. Tycker om att lyfta upp och kramas med dom. Har faktiskt inte slagit mig att det på nått sätt skulle vara farligt. Nä, jag fortsätter med det tills magen är i vägen faktiskt

• mammasusan
    Cynric skrev 2014-03-07 13:41:29 följande:

Jag bär mina två barn (snart 6 och 4) lite varje dag. Tycker om att lyfta upp och kramas med dom. Har faktiskt inte slagit mig att det på nått sätt skulle vara farligt. Nä, jag fortsätter med det tills magen är i vägen faktiskt

Jag får bl.a. inte bära tungt (matkassar etc) men jag har ju haft massor (18st) mf tidigare, därav mina restriktioner....annars känner man nog då kroppen inte orkar.
  • kalleankan
    choklaa skrev 2014-03-07 12:06:25 följande:
    Var på VUL i går, fick se en liten där inne, som växt till sig 15,3mm och räknades ut till att vara i vecka 8+1. Nu kan vi åka på semester med sol och bad och bara njuta.
    Åh vad skönt :)
  • Mamma201410

Jag har en på snart 5 år och en på snart 9 månader. Den äldsta bar jag till och från hela graviditeten, men mot slutet allt mer sällan. Givetvis ska man inte ta på sig för mycket eller överanstränga sig men man är ju inte handikappad heller ;) 

Mellan yngsta och bebis blir det 15 mån så tvivlar på att jag kommer undan bärandet =) 

• Mamma201410

På tal om flytningar är mina gula nästan gröna ibland också men på vul häromdagen sa läkaren att det var helt naturligt och sekret som bildas när man är gravid. 

• LillaE87
    mitthemligajag skrev 2014-03-06 11:07:09 följande:
    Åh spännande med massa dalmasisar här! Det kommer nog, mitt illamående brakade loss i v 7 och sen dess har jag varit sjukskriven (10 nu), jag har gjort vul med jämna mellanrum sen v 5+5 och sett pyret utvecklas, jätte skönt! Men med en del knas på vägen som jag gärna skippat, typ op för x som inte var ett x :p men när vi gjorde vul sen så pratade jag med läkaren om mf, och sa så här " barn föds i krig, barn föds under svält, folk oroar sig för sina liv och lever i kaos men ändå föds de barn" de tyckte jag var bra sagt och de lugnade mig otroligt!

Ja jag vet inte alla hur det här ska sluta :/ Mår mer och mer illa för varje dag som går, har även blivit otroligt trött om dagarna! Men jag har blödigt lite smått varje dag sen jag fick +. (Plussade BIM-4). Pratat med olika läkare och de sa att det var väldigt vanligt. Uppfattar det även som om jag blöder liiiite mer efter jag lyft tungt på jobbet eller haft mycket för mig? Så jobbigt! Har iaf fått ett tidigt VUL den 24 mars. Är rädd för att lillen inte ska klara sig inne i magen tills dess ens. Är så sjukt orolig! :( Men det din läkare sa var väldigt smart :) Vet jag bara måste acceptera läget och bara flyta med. Så jäkla svårt! :/ :(
Svar på tråden BF Oktober 2014