• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Cazza

Någon annan här som är helt utslagen av illamående? Jag mår konstant illa och aldrog bra. Har kräkts sovit mått illa i fyra veckor. Jag klarar att äta lite på ren vilja. Får ingen hjälp förutom lergerian. Är deprimerad då jac känner mig allvarligt sjuk och som om nåt är fel i kroppen. Funderar ibland på att ta bort barnet så jag slutar må såhär...0

• tusa
    SC11 skrev 2014-03-07 13:03:51 följande:

Har också det tillåfrån. Ibland lite ljusgröna å ibland gula. Normalt enligt min gynekolog. Vissa säger att det är slemproppen som bildas å att vissa små "snorkråkor" åker med ut . .
    Sålänge dom är luktfria så :)
    Ok! Tur att det fanns en förklaring så jag slipper få hjärtattack om det skulle hända Glad
  • tusa
    Cazza skrev 2014-03-07 17:50:32 följande:
    Någon annan här som är helt utslagen av illamående? Jag mår konstant illa och aldrog bra. Har kräkts sovit mått illa i fyra veckor. Jag klarar att äta lite på ren vilja. Får ingen hjälp förutom lergerian. Är deprimerad då jac känner mig allvarligt sjuk och som om nåt är fel i kroppen. Funderar ibland på att ta bort barnet så jag slutar må såhär...0
    Nä, men fyy! Ännu??

Du måste verkligen stå på dig och kräva hjälp! Lätt när man redan är på botten, nej, men tyvärr så måste man..Rynkar på näsan

Min kompis hade samma och henne la de in med dropp...hennes pappa fick även flytta till stan för att ta hand om henne och hunden då hon var ensam på veckorna och spydde dagarna i ända, helt inkapabel till att klara dagarna själv!! Någon måste ju hjälpa dig när du är så dålig!! Far till akuten och vägra lämna förrän du får riktig hjälp. Var tydlig och överdriv, även om du inte skulle behöva det i ditt fall..gråt och säg precis det, att du inte klarar mer, de måste ta bort barnet, då måste de fatta!!!
  • Cazza

Men jag får i mig mat o vätska. Varannan dag ungefär. Jag har tom gått upp i vikt, magen är stor. Jag tror alltså inte de kan göra ngt på ett sjukhus för mig heller. Jag ligger i sängen hela dagen o min sambo tar hand om barnen o kommer m mat till mig. Men så fort jag ställer mig upp kräks jag. Bm säger på telefon att " så kan det vara". Får ingen hjälp därifrån heller alltså. Har betalt för att se på en privat klinik att allt var ok där inne å det var det.

• mitthemligajag

jag mår/mådde precis som du och har varit sjukskriven i 4 veckor, är de lergigan comp du äter? Be om vanlig lergigan de brukar oftast fungera....inte på mig dock, Jag äter ondanzetron, och mår mycket bättre även om de fortfarande inte är bra!
  • Mirakla

Ja jag kräks också så fort jag rör huvudet åt ena sidan och när maken öppnar kylskåpet
  • Cazza

"Skönt" att veta att jag inte är ensam. Känner ni er också deprimerade pga detta??

Har ni barn sen tidigare? Jag har två som jag nu inte ens orkar ta i knappt.

Har fått ngt nytt som heter sofran tror jag som jag ska ta ut imorgon. Men känner mig redan helt neddrogad ;(

• Mirakla
    Cazza skrev 2014-03-07 19:42:14 följande:
    "Skönt" att veta att jag inte är ensam. Känner ni er också deprimerade pga detta?? Har ni barn sen tidigare? Jag har två som jag nu inte ens orkar ta i knappt. Har fått ngt nytt som heter sofran tror jag som jag ska ta ut imorgon. Men känner mig redan helt neddrogad ;(

Jag fatta ju inte ens jag var gravid så jag trodde det var nån dödlig sjukdom jag fått. Detta är första gången jag är gravid så det är helt nytt för oss. Hur gamla är din barn? Klart det är lite deprimerande att må så här men ja jag längtar tills den lilla pärlan kommer och fokuserar så gott det går på det
  • SysterAnna
    Cazza skrev 2014-03-07 19:42:14 följande:
    "Skönt" att veta att jag inte är ensam. Känner ni er också deprimerade pga detta??
    Har ni barn sen tidigare? Jag har två som jag nu inte ens orkar ta i knappt.
    Har fått ngt nytt som heter sofran tror jag som jag ska ta ut imorgon. Men känner mig redan helt neddrogad ;(
    Zofran är samma som ondansetron. Hoppas det snart blir bättre för dig! Har inte kräkts men mått ohyggligt illa så att det tagit alla krafter. Nu känns det som att jag börjar gå mot bättring även om jag tar lergigan comp varje dag. Har också känt mig nedstämd över att inte riktigt kunnat vara den mamma och fru jag vill vara samt att min man har fått dra ett tungt lass. 
  • mamma 85
    SysterAnna skrev 2014-03-07 20:28:08 följande:
    Zofran är samma som ondansetron. Hoppas det snart blir bättre för dig! Har inte kräkts men mått ohyggligt illa så att det tagit alla krafter. Nu känns det som att jag börjar gå mot bättring även om jag tar lergigan comp varje dag. Har också känt mig nedstämd över att inte riktigt kunnat vara den mamma och fru jag vill vara samt att min man har fått dra ett tungt lass. 
    känner samma här.. mår också jätteilla, men utan att spy. Det är nästan så jag önskar jag kunde spy ibland för att det skulle kännas bättre. Jag känner mig äcklad av allt, kommer inte ihåg att det var såhär när jag väntade sonen :/ Är också trött till tusen, men hoppas jag blir av med illamåendet snart. Tröttheten fick jag dras med nästan hela graviditeten sist och en tid efter det med så det är jag beredd att ta, men inte illamåendet, det är förjävligt.

Min man har också fått dra det tyngre lasset.
Svar på tråden BF Oktober 2014