• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • SysterAnna

Vecka 11 +1 idag, har gått upp 4,5 kg. Känns lite galet att ha gått upp så mycket redan men började med lite undervikt så jag ser det mest som något positivt. Men känns ändå lite galet Illamåendet har lugnat ner sig också vilket är underbart! 

• tasirvio

Går in i v12 på tisdag och agar nu gått upp ungefär 1kg.. Hoppas verkligen att jag inte går upp så hemskt mycket under graviditeten, då jag precis jobbat bort 8kg.. Men så länge bebis mår bra så går jag upp vad jag går upp..:)

• Mymmlan

Oj,det är en helt annan värld när jag följer barnvagnssnacket. Vi har en gammal Emmaljunga som ärvd och utlånad i omgåbgar och är inne på sin tionde unge nu. Funkar fint och alldeles gratis miljön är tacksam också men känns som om jag är ensam om att satsa på arvegods.

• SysterAnna
    Mymmlan skrev 2014-03-16 14:43:07 följande:
    Oj,det är en helt annan värld när jag följer barnvagnssnacket. Vi har en gammal Emmaljunga som ärvd och utlånad i omgåbgar och är inne på sin tionde unge nu. Funkar fint och alldeles gratis miljön är tacksam också men känns som om jag är ensam om att satsa på arvegods.
    Vi kommer nog inte köpa ny vagn denna gången. Köpte våran brio happy ny till sonen och kommer bara köpa en ståbräda till sonen. Om vi märker att vi har ett behov av syskonvagn så får vi se oss om efter det då tror vi. 
  • Cynric
    Mymmlan skrev 2014-03-16 14:43:07 följande:

Vi fick en emmaljunga 2008 när vår första son föddes och den tänker vi använda nu å. Funkade den till två barn funkar den till ett tredje Imorgon ska vi på vul igen. Är 10+0 idag. Känns super nervöst även fast vi såg hjärtslag i 6+3
  • Tamara

Vi ska inte heller köpa ny vagn. Köpte en nästan ny fast begagnad Emmaljunga citycross till siste sonen och den är superfin fortfarande, har mest använts som sovvagn hemma på gården. Har haft "bilvagn" från när han kunde åka sittdel så det är mest den det slitits på. Möjligtvis om vi måste köpa en syskonvagn men då blir det någon begagnad.

• Tamara

Vikten ja, redan gått upp 3 kg, 11+0 i morgon. Har tyvärr gått upp mycket tidigt i alla mina graviditeter och gått upp mycket totalt med. Hittills haft tur och tappat alla kilona snabbt efter förlossningen men det vet man ju aldrig...

• Singoalla78

Oj, kikar ni redan på barnvagnar? haha wow, de får vänta, har gått upp ca 3 kg :)

• KossanMuu
    Singoalla78 skrev 2014-03-16 16:41:53 följande:
    Oj, kikar ni redan på barnvagnar? haha wow, de får vänta, har gått upp ca 3 kg :)
    jag har redan varit och hämtat en liggdel ;) fick den gratis så lika bra att passa på =)
    ♥ 14 februari 2010 ♥ 27 september 2012 ♥ BF 2 oktober 2014 ♥
  • Singoalla78
    KossanMuu skrev 2014-03-16 16:50:52 följande:
    jag har redan varit och hämtat en liggdel ;) fick den gratis så lika bra att passa på =)
    haha oj, ja men det e klart att får man en till skänkes så tackar man ju inte nej :)
Svar på tråden BF Oktober 2014