Singoalla78 skrev 2014-03-18 10:01:18 följande:
Jag kan inte se att jag skrivit att man måste må som en prinsessa, vart ser du det? Jag har empati när det finns skäl för det, ska man ha empati för att ngn är lyckligt gravid?? det hade inte skadat med att läsa om ngt roligt i denna tråden förutom illamående, smärta, medicinering, ångest osv. Trodde detta var en gravidtrås som skulle medföra glädje å skratt...men det pratas om det ena värre än det andra ist.
Som sagt - alla är olika, men det är ändå lite intressant att du skriver att du kan ha empati för någon "när det finns skäl för det"... I den meningen talar du om att du gör en bedömning av andras mående, och när någon mår dåligt pga sin graviditet så känner du ingen empati, för enligt dig bör man bara vara lycklig. Hårda ord. Återigen - härligt att du mår så bra så att du endast känner lycka, det är verkligen glädjande att höra! Men det är väldigt synd att du är så hård och dömande mot andra människor som inte har samma tur.. Tror det är ganska ovanligt att en hel gravidtråd är fylld av glädje och lycka, att allt är fantastiskt och underbart. Sån är ju ALDRIG verkligheten? Livet går upp och det går ner - ibland mår man bättre och ibland sämre. Klart att det blir tungt för alla om varendaste en bara ska skriva negativa saker precis hela tiden, men man får nog allt tåla att även jobbiga saker kan behöva ventileras. Alla har vi ju möjligheten att bara scrolla förbi och läsa det vi själva vill