mittlivsomjosefine skrev 2014-03-28 23:36:55 följande:
Intressant att höra allas tankar kring att ta reda på könet! :) Håller med om att det absolut inte är det viktigaste, och att det finns annat kring barnet som är mer spännande. Inget barn är ju det andra likt fullt ut. Jag upplevde att det var jobbigt när andra hela tiden "visste bäst" och sa typ "Du kommer få en pojke!" Eller "du har en typisk tjej/killmage". Jag hade själv en stark känsla av att det var en pojke men när andra var så säker (som dom trodde..) så blev jag irriterad. Jag visste ju liksom, bara det att jag inte hade bevis för det... Det är något som över lag är jobbigt med en graviditet tycker jag, när alla vet så bra och när ens kropp plötsligt blir något allmänt som alla får kommentera och känna på...
Man blir verkligen någon slags allmän egendom när man är gravid, folk man knappt känner tror att det är ok att klappa på magen (nej tack) och så precis som du säger så vet ju folk bäst och kommer med det ena påståendet efter det andra. Förra graviditeten så trodde ju "alla" att det var en flicka antagligen för att jag redan hade två pojkar, jag var dock säker på en tredje pojk. Vill inte ens veta hur folk kommer hålla på nu, nu är det fjärde och sista och "alla" kommer ju säga flicka men jag tror lika säkert på en pojk till. Hur många gånger kommer vi inte få höra - men vore det inte roligt med en liten flicka...