• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Emma90

Jag har inte riktig koll på hur mycket jag har gått upp, vägde mig i morse och då stannade den på 62, så jag tror jag har gått upp ca 5 kilo. Går in i vecka 14 imorgon.

Är det någon mer som har fått sämre immunförsvar? Jag är så tröt på att va sjuk nu.

I mitten av feb fick jag stanna hemma från jobb med en jätte förkylning samt feber, febern försvann men kände mig aldrig helt kry i kroppen igen. Och nu va det dags igen. Är hemma för andra gången med jätte förkylning, ont i halsen, hosta och feber.

• mammasusan

Jag var hemma precis i början av graviditeten med en dunderförkylning, nu är jag hemma igen med halsont & snuva...det går både halsfluss & streptokocker på jobbet "epidemi" så jag är hemma för säkerhetsskull, vilket min bm tkr var en bra idè. Man har sämre immunförsvar som gravid.

• Irmeline

13+2, jag är officiellt i trimester 2 Solig

Apropå sjukdomar är det rena epidemin på dotterns förskola, hon var sjuk förra veckan liksom massa barn, samma denna vecka plus halva lärarkåren. Jag som hoppades att våren skulle leda till mindre sjukdomar, hoppas det är sista vinterepidemin innan våren tar över!

Apropå vår har det krattats och klippts växter och träd i trädgården i helgen, superskönt i det fina vädret, men nu har jag enorm träningvärk i hela kroppen. Någon mer som håller på med trädgårdsbestyr? Cool

• mitthemligajag
    Irmeline skrev 2014-03-31 15:50:46 följande:

Apropå sjukdomar är det rena epidemin på dotterns förskola, hon var sjuk förra veckan liksom massa barn, samma denna vecka plus halva lärarkåren. Jag som hoppades att våren skulle leda till mindre sjukdomar, hoppas det är sista vinterepidemin innan våren tar över!

Apropå vår har det krattats och klippts växter och träd i trädgården i helgen, superskönt i det fina vädret, men nu har jag enorm träningvärk i hela kroppen. Någon mer som håller på med trädgårdsbestyr? Cool

Alltså jag funderar på de där mer trimester 2, på fm appen står de trimester 2 men i gravidappen och pampers är de trimester 2 i v 14+0, hur är de där egentligen ???
  • Irmeline
    mitthemligajag skrev 2014-03-31 16:07:59 följande:
    Alltså jag funderar på de där mer trimester 2, på fm appen står de trimester 2 men i gravidappen och pampers är de trimester 2 i v 14+0, hur är de där egentligen ???
    Egentligen är det en tredjedel per trimester, så 13+2 och 26+4 men många avrundar till hela veckor pga enkelhet.
    13+2 x3 är ju 39+6=BF Glad
  • Knitting Angel

Jag håller också på med trädgårdsarbete. Håller på att skapa ett trädgårdsland med odlingsbäddar i specialmått och plattor på gångarna. Har en odlingsbädd kvar och en massa gräs och jord att flytta på för att lägga plattorna. Vet inte när jag ska hinna allt men vill så mycket. Känns som att all tid går åt till studier och att vabba för tösen som åter igen fått feber :(
  • Tamara
    13+2, jag är officiellt i trimester 2 Apropå sjukdomar är det rena epidemin på dotterns förskola, hon var sjuk förra veckan liksom massa barn, samma denna vecka plus halva lärarkåren. Jag som hoppades att våren skulle leda till mindre sjukdomar, hoppas det är sista vinterepidemin innan våren tar över! Apropå vår har det krattats och klippts växter och träd i trädgården i helgen, superskönt i det fina vädret, men nu har jag enorm träningvärk i hela kroppen. Någon mer som håller på med trädgårdsbestyr?

Vi håller också på i trädgården, är härligt att vara ute i vårsolen men jag känner av ryggen/foglossning nästan direkt Hade stora problem med foglossning förra graviditeten, kunde knappt röra mig, hade kryckor osv. Vill inte att det ska bli så igen.
  • MrsGalotti
    Annie24 skrev 2014-03-30 20:01:37 följande:
    Och jag är i vecka 9+5 idag så jag är lite efter er ????
    Inte efter mig, snarare före. Jag är på 9+2 idag.
  • tasirvio

Mitt immunförsvar verkar inte ha påverkats. Har hittills varit lika frisk som alltid :) *peppar, peppar* blir rejält förkyld kanske en till två gånger i året.. Tror jag haft stegring senast 2011, förutom vid ägglossning och efter att ha varit ut och festat..

• MrsGalotti

Inte mitt heller, som tur är. Men jag vet att mitt immunförsvar är så pass bra för att jag jobbar utomhus och sällan har att göra med människor i trånga utrymmen, åker inte kommunalt och har inga barn i närheten av mig.
    När jag jobbade som barnflicka för ett tag sen var jag sjuk typ hela tiden... Frågan är hur det kommer vara när jag har egna barn...

Svar på tråden BF Oktober 2014