• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Yarrow

Det får jag höra med, till och med min farbror sa "då hoppas vi på en liten tjej då".... Eh va.. Nej. Vi "hoppas" på en kille till om man nu ska hoppas på något. Vi är mest bara lyckliga över att vi lyckades få till två barn.

• tusa

Hej, hej allihop!

Har inte tittat in här på länge,men är nu iv.9+3 och nedräkningen till magiska v.12 har börjat..

Mår illa vissa dagar, men spyr inget. Är väldigt noga med vad jag kan och inte kan äta och det skiftar från dag till dag, ibland timma till timma Tungan ute

Har varit dödstrött och ganska muskelsvag i flera veckor och blev inte bättre av 12h shift i en hel vecka..ObestämdSkönt att jag inte behöver jobba varje dag!

Såg ju ett hjärta slå på VUL v.7+6 Hjärta och efter det gick vi ut och berättade för hela familjen och alla blev verkligen supershockade, som meningen var!, så nu hoppas vi att Liten stannar så klart..

Ska försöka läsa ikapp lite här nu..

• tusa

...jag hade visst skrivit för inte så länge sedan...jobbigt med många trådar att hålla reda på Tungan ute

• tusa

Oj, här missar man grejor!

Hurra och super grattis till era tvillingar Cazza och Tasiviro!! FörvånadCool{#emotions_dlg.flower}

• Annie24

Vi tänker likadant som er Cazza, kan vara bra rent praktiskt att man kan förbereda alla inköp innan ifall de små hamnar på neo. Sen är jag nog lite för nyfiken för att låta bli också :D

Vi hade sagt att vi skulle ha två eller tre barn (har en redan), så nu när vi väntar tvillingar så blir detta sista graviditeten, så jag vill gå all in på shoppingen hehe

• MeEmmA
    mittlivsomjosefine skrev 2014-03-28 14:01:59 följande:
    Cynric: Tyckte du att förlossningen kändes annorlunda genom att du visste/inte visste könet? Många säger ju att det är själva grejen med att inte veta, få en överraskning vid födseln. Men jag vet inte om jag är ett sånt stor fan av överraskningar ;) Gillar kontroll, och att veta. Men som jag skrev tidigare, om jag ställt in mig på ett kön och så kommer det andra är jag rädd för att det ska bli helt fel för mig..

Jag visste könet på båda mina barn och har hört precis som du skriver, men även om man vet att det är en pojk eller flicka så har man inte en aning om hur den lilla människan som kommer ut är eller ser ut, skakade av lycka med båda barnen över hur fina dom var :) tycker att det är upp till var och en att bestämma hur man vill göra, men överraskning vid födseln kan jag lova att man får ändå! Kommer ihåg hur chockad jag blev över min dotter som jag trodde skulle vara pytteliten o flintskallig, ut kom ett fantastiskt långhårigt litet troll som bara skrek o skrek :)
  • K89
    Cazza skrev 2014-03-30 08:31:31 följande:

Har ni gått upp ngt än? 3 kg här!! I v. 13.

5 kg, är i vecka 12 :O haha
  • K89
    gravidnr3 skrev 2014-03-30 09:56:26 följande:

Ska göra ul på torsdag. Vecka 13+4. Kan man se kön så tidigt?

Läste för någon dag sen här på FL om en tjej som hade fått reda på det i v. 12+? så hoppas du också kan få reda på det :)
Svar på tråden BF Oktober 2014