• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Tamara

Vi köpte samma typ som man kan hyra här (babyproffsen som hyr ut här med), Akta Graco med bas. Vi betalade bara strax över 1000 kr på rea och nu ska vi ju använda det igen och sen sälja så vi kommer ju tjäna på att ha köpt istället för att hyra.

• tjej93

Gick in i v. 12 idag, jag har tidigare mått illa och haft en hård och lite svullen mage... De senaste tre dagarna har magen gått tillbaka och blivit mjukare, illamåendet har minskat betydligt och jag känner mig inte gravid längre... någon som känner igen sig?

• Annie24

Jag är bara i vecka 11, men förra veckan tyckte jag att magen började bli stor och precis som din så kändes den hård. Nu ingenting.. Men jag va på ultraljud i tisdags och allt såg jättebra ut, så det är säkert helt normalt :)

• SysterAnna
    tjej93 skrev 2014-04-03 13:48:50 följande:
    Gick in i v. 12 idag, jag har tidigare mått illa och haft en hård och lite svullen mage... De senaste tre dagarna har magen gått tillbaka och blivit mjukare, illamåendet har minskat betydligt och jag känner mig inte gravid längre... någon som känner igen sig?
    Går in i vecka 15 på lördag och känner igen mig i det du skriver. Mitt illamående blev bättre runt v12 och uppsvälldheten försvann. Nu börjar den riktiga magen ta form istället. För några dagar sedan kunde jag även börja känna livmodern på utsidan (har bakåtlutad livmoder vilket gör att den måste bli lite större innan man lätt kan känna den.). 
  • Mymmlan

Är på spa och goar mig! Såååå skönt efter lite jobbiga gravveckor i början där men nu mår jag ju fint och njuter av både miljön och graviditeten. Dessutom börjar jag känna små puffar ibland. Mys! Vecka 15 idag.

• MeEmmA
    Mymmlan skrev 2014-04-03 19:08:48 följande:

Är på spa och goar mig! Såååå skönt efter lite jobbiga gravveckor i början där men nu mår jag ju fint och njuter av både miljön och graviditeten. Dessutom börjar jag känna små puffar ibland. Mys! Vecka 15 idag.

Vad skönt det låter!! Har ett outnyttjat presentkort som jag nog ska ta att använda snart :) så skönt när det värsta illamåendet har gått över!
  • tjej93
    SysterAnna skrev 2014-04-03 17:14:45 följande:
    Går in i vecka 15 på lördag och känner igen mig i det du skriver. Mitt illamående blev bättre runt v12 och uppsvälldheten försvann. Nu börjar den riktiga magen ta form istället. För några dagar sedan kunde jag även börja känna livmodern på utsidan (har bakåtlutad livmoder vilket gör att den måste bli lite större innan man lätt kan känna den.). 
    Har nyss kommit hem från gynakuten, fick smärtor i magen och en tryckande känsla... inget som va konstigt förklarade dom och jag fick se min lilla bebis :D den rörde sig så fint och hade ett perfekt slående hjärta :) helt galet att man kan va så stolt över något så litet... Kände att min bebis är duktigast i världen som kunde växa sig ett sånt starkt hjärta, hahah :)
  • MissLis

Ser att ni pratar babyskydd: vi hade Akta Graco till de äldsta barnen. Ett jättebra skydd! Tyvärr är det otroligt tungt att bära på. Den här gången måste vi hitta ett som är lite smalare, funderar på Maxi Cosi eller Britax. Måste kolla vilket som går att använda till vagnen vi vill ha: en Brio Go Next. Vi har provat på både nya och begagnade vagnar, men den här gången blir det en helt ny.

• SysterAnna

Någon mer vars kropp redan gått in i sovsparläge? Makens väckarklocka ringde för en stund sedan och gissa vem som är klarvaken trots att sonen fortfarande sover... 

• mitthemligajag
    SysterAnna skrev 2014-04-04 07:01:27 följande:

Någon mer vars kropp redan gått in i sovsparläge? Makens väckarklocka ringde för en stund sedan och gissa vem som är klarvaken trots att sonen fortfarande sover... 

Min! Vaknar typ 6 varje dag fastän jag ibland börjar 9 och även på helgerna... Drygt! Jag har varit en sån där kliva upp 15 min innan klockan ringer och hoppa frukost men nu jäklar är de andra bullar
Svar på tråden BF Oktober 2014