• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • kalleankan

Vi hade också brio primo med bas, sålde den sen, just till en som väntade tvillingar.
    Tyckte den var bra, + för solskyddet

• tasirvio

Oj, den verkade faktiskt bra, speciellt med tanke på att det också går att fästa den enbart med bälte, vilket är jättebra ifall mina föräldrar skulle råka vara barnvakt något tag, så behöver man inte montera över basen till deras bil! Tack för tipset!

• Tamara

Den kommer säkert funka bra, tvillingar brukar ju inte bli så stora. Jag får stora barn, över 4 kg så Brio Primo var inget för oss, var tvungen att välja en av de lite större och tyvärr också tyngre.

• Annie24

Tasirvio om ni vill kunna sätta fast babyskydden på vagnen så glöm inte kolla vilka babyskydd som passar på vilka vagnar :)

Vi kommer ha maxi cosi cabriofix, går att fästa på flera vagnar och funkar både med bas och med vanligt bälte. Om den är tung jämfört med andra vet jag inte..

• Irmeline
    tasirvio skrev 2014-04-02 07:33:27 följande:
    Jag har börjat fundera över vilken typ av bilbarnstol(ar) vi borde skaffa.. Eftersom vi behöver två så skulle de gärna få vara någolunda förmånliga, men så får de gärna vara lätta att sätta in i bilen, och inte för tunga att bära på iom att jag kommer att vara mycket på egen hand så måste jag ju kunna bära båda två samtidigt. Vad har ni för rekommendationer?
    Hitta ett babyskydd som kan fästas på en tvillingvagn så du kan lyfta ut en i taget och sätta på vagnen. Är nog orimligt att bära 2, blir rätt tungt faktiskt. Bas är fantastiskt om du vill kunna lyfta ut skydden, annars blir det för krångligt. Men du kan ju lyfta ut dem ur skydden och direkt i vagnen också.
  • tasirvio
    Irmeline skrev 2014-04-02 09:48:40 följande:
    Hitta ett babyskydd som kan fästas på en tvillingvagn så du kan lyfta ut en i taget och sätta på vagnen. Är nog orimligt att bära 2, blir rätt tungt faktiskt. Bas är fantastiskt om du vill kunna lyfta ut skydden, annars blir det för krångligt. Men du kan ju lyfta ut dem ur skydden och direkt i vagnen också.
    Ja det är nog komplicerat det där med att hitta sådana som passar till en tvillingvagn..

Månne maxi cosi cabriofix passar på någon tvillingvagn? Såg att den i övrigt var mycket lättare än brio primon.. SUCK, vilken djungel..
  • Annie24

Jag vet att maxi cosi passar på bugaboo donkey och babyjogger city select, på emmaljunga dubbel Viking passar bara emmaljungas egna babyskydd. Om jag har förstått det rätt så går det inte att sätta babyskydd på kronans syskonvagn..

• MeEmmA

Min lilla låg på ultraljudet och hoppade med benen från livmoderväggen, viftade med sina armar hejvilt så att man såg alla fem fingrar, det lilla hjärtat pumpade på för fullt. Sen blev den lilla trött, vände om och la sig i fosterställning och somnade :) mitt lilla hjärta, så underbart att se hur bra allt var och blev daterad till 9/10 :)

• tasirvio
    MeEmmA skrev 2014-04-02 10:56:53 följande:
    Min lilla låg på ultraljudet och hoppade med benen från livmoderväggen, viftade med sina armar hejvilt så att man såg alla fem fingrar, det lilla hjärtat pumpade på för fullt. Sen blev den lilla trött, vände om och la sig i fosterställning och somnade :) mitt lilla hjärta, så underbart att se hur bra allt var och blev daterad till 9/10 :)
    Åååh, vad ljuvligt :) Grattis :)
  • Lillium
    MeEmmA skrev 2014-04-02 10:56:53 följande:

Grattis, vad mysigt
Svar på tråden BF Oktober 2014