• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MissLis
    SysterAnna skrev 2014-04-03 17:14:45 följande:
    Går in i vecka 15 på lördag och känner igen mig i det du skriver. Mitt illamående blev bättre runt v12 och uppsvälldheten försvann. Nu börjar den riktiga magen ta form istället. För några dagar sedan kunde jag även börja känna livmodern på utsidan (har bakåtlutad livmoder vilket gör att den måste bli lite större innan man lätt kan känna den.). 
    Jag har aldrig förstått hur man ska kunna känna den!? Glad  
  • MissLis
    SysterAnna skrev 2014-04-04 07:01:27 följande:
    Någon mer vars kropp redan gått in i sovsparläge? Makens väckarklocka ringde för en stund sedan och gissa vem som är klarvaken trots att sonen fortfarande sover... 
    Lyckliga du! Jag är fortfarande otroligt trött! =/ När vände det för dig? 
  • Bananen1984
    mitthemligajag skrev 2014-04-04 07:03:14 följande:
    Min! Vaknar typ 6 varje dag fastän jag ibland börjar 9 och även på helgerna... Drygt! Jag har varit en sån där kliva upp 15 min innan klockan ringer och hoppa frukost men nu jäklar är de andra bullar

Samma här. Vaknar hur pigg som helst innan väckarklockan. Vilken skillnad mot för bara en vecka sedan då jag inte kunde få nog med sömn Flört
  • MissLis
    Bananen1984 skrev 2014-04-04 11:35:39 följande:

Samma här. Vaknar hur pigg som helst innan väckarklockan. Vilken skillnad mot för bara en vecka sedan då jag inte kunde få nog med sömn Flört
    Vilken vecka är du? Ge mig hopp! Skrattande
  • Bananen1984
    MissLis skrev 2014-04-04 11:50:21 följande:
    Vilken vecka är du? Ge mig hopp! 

Jag är i vecka 15. Vilken vecka är du i?
  • MissLis
    Bananen1984 skrev 2014-04-04 11:58:34 följande:

Jag är i vecka 15. Vilken vecka är du i?
    12! Då har jag alltså några trött veckor framför mig fortfarande... Flört
  • SysterAnna

Allt började kännas lättare efter v. 12 ungefär tycker jag. Känner mig inte jättegravid längre på samma sätt som för några veckor sedan utan det är ganska behagligt just nu. 
    Livmodern känns lite som en fast klump i nedre delen av magen. Ungefär som en liten boll. Känner den om jag försiktigt kupar händerna runt. Är lättast att hitta den precis efter en sammandragning. 

MissLis skrev 2014-04-04 11:31:48 följande:
    Jag har aldrig förstått hur man ska kunna känna den!? Glad 
  • mitthemligajag
    SysterAnna skrev 2014-04-04 12:32:36 följande:

Allt började kännas lättare efter v. 12 ungefär tycker jag. Känner mig inte jättegravid längre på samma sätt som för några veckor sedan utan det är ganska behagligt just nu. 
    Livmodern känns lite som en fast klump i nedre delen av magen. Ungefär som en liten boll. Känner den om jag försiktigt kupar händerna runt. Är lättast att hitta den precis efter en sammandragning. 

Läste i bilen jag fick på inskrivningen att man lättast känner den om man har benen vikta med knäna uppåt alltså, jag känner den oavsett men de kanske är lättare då :)
  • Bananen1984
    mitthemligajag skrev 2014-04-04 12:59:38 följande:
    Läste i bilen jag fick på inskrivningen att man lättast känner den om man har benen vikta med knäna uppåt alltså, jag känner den oavsett men de kanske är lättare då :)

Jag kan inte känna min men har lite hull sedan innan också Flört  
    Är du smal i vanliga fall?
Svar på tråden BF Oktober 2014