• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • SysterAnna

Kollade vågen igår. Hade gått ner lite jämfört med två veckor tidigare... Men har ju varit sjuk därimellan och åt inte så bra då. Så ligger på +4 kg. 

• Lillium

Jag har gått ner 1,5 kilo.. Usch jag känner mig inte alls sugen på att berätta på jobbet men har utvecklingssamtal i veckan så det känns som jag borde säga något innan. Min chef kommer säker fråga och jag vill inte sitta där och ljuga.. Är i 13+3 idag så det är ju inget problem att berätta egentligen men är fortfarande så orolig att det ska hända något.. Kub såg ju bra ut och jag känner ju växtxärk hela tiden men ändå är jag så nojjig.

• Knitting Angel

På tal om sjukdomar och sämre immunförsvar så är mitt inte i topp. Är dålig igen och denna gången är det halsen. Har blivit smittad av tösen som får allt möjligt skit på dagis då de inte ser till att barnen sköter hygienen. Det finns inte ens tvål framme och detta meddelade jag rektorn via ett mail men fick ingen j*a respons :(

• tasirvio
    Är så glad idag! Jag har äntligen kunnat sova ordentligt (förutom att jag var tvungen att gå upp och kissa,vilket är vavligt numer) sedan fredagen, då vi fick chockbeskedet att vi väntar tvillingar. Idag känns även som första dagen då jag verkligen kan glädjas åt att vi väntar två! :D

Har dessutom fått lyssna till Piff & Puffs hjärtljud idag, de var väldigt livliga, och hade hjärtslag på 160-165slag/min :)

Jag tror jag överlag har väldigt bra immunförsvar, för jobbar dagligen med barn, och är inte den som spritar händerna konstant (tvättar dem då det behövs, och spritar om barnen är förkylda) och har inte varit en dag sjuk sedan jag började jobba för snart 3,5år sedan :)

Får se hur det blir sen när man får egna barn dock ;)
  • Mymmlan

Mår också bra men jobbar med folk hela dagarna så jag är väl härdad Blir dock nästan alltid sjuk när sonen blir det men nu har vi klarat oss länge faktiskt. *peppar peppar* som sagt.

Har tagit varenda chans jag haft att vara ute och greja! Gud så skönt! Får passa på innan man blir stor och otymplig. Kan liksom inte se mig själv krypandes på knä och rensa rabatter i sommar...

Tasirvio, vad underbart om du kan börja glädjas nu! Dubbel glädje liksom även om det var lite chockartat först

• tasirvio

Ja verkligen :) men oj, vad har hänt med mitt föregående inlägg? I min ruta har det annan font och varannan rad saknas..:/ skulle iaf stå att tvillingarna var livliga och hade hjärtslag på 160-165 slag/minut :) Inatt lyckades jag för första gången på säkert en månad sova genom hela natten, utan att stiga upp för att kissa , vaknade nog en gång, men bara orkade inte stiga upp så somnade om istället ;) haha!

• MeEmmA

Idag är det lyckliga dagen, som jag har väntat! Ultraljud kl 10.00 :)

• gravidnr3

Vi har inte talat om för någon än.. ska på ul imorgon. Hoppas man kan få en bild som på rul.. eller får man knäppa kort på skärmen? Skulle vilja berätta i påsk för barnen och släkten. Lägga en bild i påskägg

• tasirvio

Jag har börjat fundera över vilken typ av bilbarnstol(ar) vi borde skaffa.. Eftersom vi behöver två så skulle de gärna få vara någolunda förmånliga, men så får de gärna vara lätta att sätta in i bilen, och inte för tunga att bära på iom att jag kommer att vara mycket på egen hand så måste jag ju kunna bära båda två samtidigt. Vad har ni för rekommendationer?

• SysterAnna
    tasirvio skrev 2014-04-02 07:33:27 följande:
    Jag har börjat fundera över vilken typ av bilbarnstol(ar) vi borde skaffa.. Eftersom vi behöver två så skulle de gärna få vara någolunda förmånliga, men så får de gärna vara lätta att sätta in i bilen, och inte för tunga att bära på iom att jag kommer att vara mycket på egen hand så måste jag ju kunna bära båda två samtidigt. Vad har ni för rekommendationer?
    Något med bas och kolla vikten på dem. De lättaste jag har hittat ligger runt 3 kg. Vi hade brio primo med bas sist och var nöjda. 
Svar på tråden BF Oktober 2014