Irmeline skrev 2014-04-04 14:43:52 följande:
Tjejer, jag måste fråga, hur har ni det med sexlivet? (vi kan väl prata om allt här inne

)
Tidigare när jag varit gravid har jag haft jätteont längst in vid tappen vid samlag i början, så både denna gången och förra har vi undvikit det första 12 veckorna. Det var även en läkare som sa att man kan undvika det för att minska risk för mf (vet inte om det är sant), men då det gör ont på mig så har det känts som en bra idé. Men nu har vi alltså upptagit aktiviteterna igen
Och det känns ok vid tappen, inte ont nu, men däremot har jag problem med orgasmer (minns även detta från sist). Jag får sådana oerhörda sammandragningar som är jätteobehagliga efteråt, livmodern är stenhård ett bra tag. Minns att det blev värre också när den var lite större än nu. Ett jätteproblem tycker jag. Någon som känner igen sig? Är ju trist att ha sex om man ska vara livrädd för att få orgasm....
Jag är inte speciellt sugen på sex men blir väl cirka 2 gånger i veckan, för när vi väl har det är det ju skönt :) Dock har jag flera gånger i veckan fått orgasm i sömnen. Brukade kunna få det ibland förut också men nu är det ju nästan varannan natt :S Är det bara jag som har varit med om detta "problem"? haha.