• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Irmeline

Tjejer, jag måste fråga, hur har ni det med sexlivet? (vi kan väl prata om allt här inne Tungan ute)

Tidigare när jag varit gravid har jag haft jätteont längst in vid tappen vid samlag i början, så både denna gången och förra har vi undvikit det första 12 veckorna. Det var även en läkare som sa att man kan undvika det för att minska risk för mf (vet inte om det är sant), men då det gör ont på mig så har det känts som en bra idé. Men nu har vi alltså upptagit aktiviteterna igen Flört

Och det känns ok vid tappen, inte ont nu, men däremot har jag problem med orgasmer (minns även detta från sist). Jag får sådana oerhörda sammandragningar som är jätteobehagliga efteråt, livmodern är stenhård ett bra tag. Minns att det blev värre också när den var lite större än nu. Ett jätteproblem tycker jag. Någon som känner igen sig? Är ju trist att ha sex om man ska vara livrädd för att få orgasm....

• Mymmlan

Haha ja det blir ju lite snöpligt att bli snuvad på finalen om man ska vara rädd att komma här är det inga problem med väldiga sammandragningar, lite men inte obehagligt. Men har ärligt inte varit särskilt sugen. Nu börjar det vända lyckligtvis när jag mår bättre igen.

• Förväntansfull1990
    Irmeline skrev 2014-04-04 14:43:52 följande:
    Tjejer, jag måste fråga, hur har ni det med sexlivet? (vi kan väl prata om allt här inne Tungan ute)

Tidigare när jag varit gravid har jag haft jätteont längst in vid tappen vid samlag i början, så både denna gången och förra har vi undvikit det första 12 veckorna. Det var även en läkare som sa att man kan undvika det för att minska risk för mf (vet inte om det är sant), men då det gör ont på mig så har det känts som en bra idé. Men nu har vi alltså upptagit aktiviteterna igen Flört

Och det känns ok vid tappen, inte ont nu, men däremot har jag problem med orgasmer (minns även detta från sist). Jag får sådana oerhörda sammandragningar som är jätteobehagliga efteråt, livmodern är stenhård ett bra tag. Minns att det blev värre också när den var lite större än nu. Ett jätteproblem tycker jag. Någon som känner igen sig? Är ju trist att ha sex om man ska vara livrädd för att få orgasm....
    Jag är inte speciellt sugen på sex men blir väl cirka 2 gånger i veckan, för när vi väl har det är det ju skönt :) Dock har jag flera gånger i veckan fått orgasm i sömnen. Brukade kunna få det ibland förut också men nu är det ju nästan varannan natt :S Är det bara jag som har varit med om detta "problem"? haha.
  • K89

Förväntansfull1990

Jag känner samma som dig med sex o orgasmer i sömnen har jag aldrig haft innan men nu har jag haft det några gånger :P

• MrsGalotti

Mitt sexliv är i princip dött nu... Jag är så rädd över att få en blödning efteråt att jag inte kan slappna av - och om jag inte slappnar av är det inte alls skönt, snarare tvärtom. Ärligt talat så har jag inte varit sexsugen något alls sen jag plussade, lusten börjar komma tillbaka lite smygandes nu i veckan (v 10) eftersom jag mår så mkt bättre nu och har mer energi men maken har ryggskott så jag avvaktar...

• Yarrow

Här är sexlivet också i princip dött. Men inte för att lusten saknas från min sida utan för att maken inte har lusten. Han är stressad både i skolan och på jobbet och de få stunder som blir över umgås han med sonen. Har haft sex en gång sen jag blev gravid, jag överlever. Vi kan knulla resten av våra liv.. Förhoppningsvist. Haha

• CarolineHF

Min lust är inte på topp just nu, men jag vet inte om det har med graviditeten att göra eller om det är för att jag nyss börjat jobba heltid och är SÅ jäkla trött när jag kommer hem.. Det är på helgerna vi har sex som det ser ut nu :-P Haha!

Orgasm i sömnen skulle jag också vilja ha

• mammasusan

Vi har inte haft sex alls sen äl i januari då pyret blev till, får inte heller ha sex för min läkare pga alla mf , skulle inte våga fast vi skulle få heller...

• mitthemligajag

Min lust är verkligen så himla på topp!! Vi har inte sex hela tiden,men annat! Tycker att det känns jobbigt och obehagligt att ha sex, några gånger har jag fått ont i magen efteråt och de gör att jag inte vill! Men lusten är de inget fel på och vi myser på alla andra sätt vi kan, varken jag eller han klagar på de hehe ;)

• SysterAnna

Suck... Ny blödning ikväll igen... Denna gången väldigt lite och mörkbrunt. Har inte haft särskilt ont. Ringde sjukvårdsrådgivningen som kontaktade gynakuten åt mig. Ska in imorgon på kontroll. 

Svar på tråden BF Oktober 2014