• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag
    SysterAnna skrev 2014-04-04 22:58:38 följande:

Suck... Ny blödning ikväll igen... Denna gången väldigt lite och mörkbrunt. Har inte haft särskilt ont. Ringde sjukvårdsrådgivningen som kontaktade gynakuten åt mig. Ska in imorgon på kontroll. 

Men vad jobbigt.... Skönt du får komma in och kollla ändå, vilken vecka är du i? Uppdatera oss gärna sen, lycka till
  • Knitting Angel
    SysterAnna skrev 2014-04-04 22:58:38 följande:

Suck... Ny blödning ikväll igen... Denna gången väldigt lite och mörkbrunt. Har inte haft särskilt ont. Ringde sjukvårdsrådgivningen som kontaktade gynakuten åt mig. Ska in imorgon på kontroll. 

Usch vad trist med en ny blödning. Hoppas allt går bra <3
  • SysterAnna

Hej allihopa! Allt har gått bra, förmodligen bara rester från blödningen för lite mer än två veckor sedan. Fick se en liten hickande bebis som var så stor att den nästan inte fick plats på bilden under vul:et! 14+0 idag! 

• Jennifer
    SysterAnna skrev 2014-04-05 15:03:51 följande:

Hej allihopa! Allt har gått bra, förmodligen bara rester från blödningen för lite mer än två veckor sedan. Fick se en liten hickande bebis som var så stor att den nästan inte fick plats på bilden under vul:et! 14+0 idag! 

Åh vad skönt!!
  • kalleankan
    Vad skönt att det gick bra {#emotions_dlg.flower}
  • Knitting Angel

Gud vad skönt att höra <3
  • Aftonstjärna

Länge sen jag tittat in här! Någon annan som gått in i vecka 12 och INTE slutat må illa? Jag har blivit piggare, men mår fortfarande apa, så tröttsamt, men tror nog det ska lätta om ett par veckor, om jag minns rätt från mina tidigare graviditeter. Så här har det med andra ord varit dött på sexfronten, mår super illa på kvällen och går och lägger mej halv nie så inte så mycket tid  för mys här inte... Men har också drömt om sex :) 

Jag är i vecka 12+1 och känner av livmodern som en liten upphöjning ovanför blygdbenet, även om den täcks av litet hull :) Kommer ihåg att med första barnet blev det alldeles hårt ovanför benet ganska tidigt.

Vi har inte köpt något till babyn ännu, vill se den först! Har kub på torsdagen, vårt första ul, jättespännande! Försöker att inte oroa mej, men det är svårt!

• Tamara
    Aftonstjärna skrev 2014-04-05 17:30:46 följande:
    Länge sen jag tittat in här! Någon annan som gått in i vecka 12 och INTE slutat må illa? Jag har blivit piggare, men mår fortfarande apa, så tröttsamt, men tror nog det ska lätta om ett par veckor, om jag minns rätt från mina tidigare graviditeter. Så här har det med andra ord varit dött på sexfronten, mår super illa på kvällen och går och lägger mej halv nie så inte så mycket tid  för mys här inte... Men har också drömt om sex :)  Jag är i vecka 12+1 och känner av livmodern som en liten upphöjning ovanför blygdbenet, även om den täcks av litet hull :) Kommer ihåg att med första barnet blev det alldeles hårt ovanför benet ganska tidigt. Vi har inte köpt något till babyn ännu, vill se den först! Har kub på torsdagen, vårt första ul, jättespännande! Försöker att inte oroa mej, men det är svårt!   

V.15 i morgon och mår fortfarande illa, har dock bara spytt en gång denna v. Precis som du mår jag jätteilla på kvällarna
  • Aftonstjärna
    Tamara skrev 2014-04-05 17:57:07 följande:

V.15 i morgon och mår fortfarande illa, har dock bara spytt en gång denna v. Precis som du mår jag jätteilla på kvällarna
    Blä :( Även jag har bara spytt en gång denna vecka, men det är en klen tröst, man vill ju gå vidare till nästa skede och njuta av livet och våren! Hoppas att det snart ger sig för oss båda!!!
  • Irmeline

V.15 här, mindre illamående (men inte helt bra) men fortfarande trött. Liite bättre kanske, men däckar ändå av varje kväll i soffan. Hoppas också bli vårpigg snart! :)

Svar på tråden BF Oktober 2014