• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • CarolineHF

Jag är i v 11, (10+1) och mår fortfarande illa när det gått för lång tid mellan gångerna jag ätit. Sålänge jag är noga med att regelbundet få i mig något så är det ingen fara alls

• karpas

Jag har ingen illamående på morgonen, men på kvällen och vissa nätter är jag hemskt spyfärdig. :( Har inte spytt, men jobbigt är det. Är i v12+4 och hoppas att det släpper snart. För att inte tala om två ggr toa besök per natt, är inte så utvilad på morgonen. Fast så länge det mås bra där inne så står man ut vad som helst. :)

• Lillium
    essie01 skrev 2014-04-06 09:55:37 följande:
    Vart en ljusbrun färg :) kanske e en liten kille ;)

Spännande
  • mammasusan

Åh hoppas vi har kaustiksoda vill oxå testa, jag tror på pojke. Gjorde bikarbonat testet å det visade på pojke , spännande att få se på rul sen. Oavsett kön blir det två av en sort har ju en dotter & en son redan

• essie01

Hoppas verkligen på en pojke då vi har 6 flickor sammanlagt å inga pojkar:) jag e dock bara mamma till 3 av dom :) läste att det skall vara morgonurin man testar med så jag ska testa i morgon igen :) e det någon som vet hur man lägger ut bild i tråden? Kunde vart kul å se resultaten vi får på testerna , vi som testar :)

• Tamara
    essie01 skrev 2014-04-06 08:43:24 följande:
    Hej alla! Första inlägget sedan jag var väääldigt aktiv i en tråd förra året å födde min 3dje dotter den 8 augusti:) nu väntar jag alltså 4 barnet å är 13+5 idag:) såg ni pratat om illamående nu det senaste! Jag bodde på toaletten hela graviditeterna innan men denna gången har jag inte spytt en enda gång! Har läst mycket om kön å olika tecken på vad det kan bara! Tydligen är illamående tidigt i grav. ett tecken på flicka :) å inget -ytterst lite illamående ett tecken på pojke:)! Men det är ju så olika å de flesta såna sidor och test om kön är väl lite mer myter än sanning:) dock förra grav. gjorde jag alla tänkbara test jag kunde hitta online å det visade till 70% på flicka. Denna gången har allt hittills visat på pojke! Ska testa "plumbo-testet" idag måste bara jobba upp en kissenöda först haha! Någon annan som testat?

Jag har mått riktigt illa alla mina graviditeter, värre för varje gång med mer kräkor. Har 3 pojkar och tror att det blir en fjärde. Jag har haft alla tecken för flickor enligt flera myter, hjärtljud, magform etc.
  • Aftonstjärna
    Tamara skrev 2014-04-06 14:47:43 följande:

Jag har mått riktigt illa alla mina graviditeter, värre för varje gång med mer kräkor. Har 3 pojkar och tror att det blir en fjärde. Jag har haft alla tecken för flickor enligt flera myter, hjärtljud, magform etc.
    Jag har en av varje sort och mådde illa och kräktes med båda, struntprat att bara flickor skulle framkalla illamående, säkert nån gubbe som hittat på det! 
Svar på tråden BF Oktober 2014