• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • SysterAnna
    Aftonstjärna skrev 2014-04-06 16:28:55 följande:
    Jag har en av varje sort och mådde illa och kräktes med båda, struntprat att bara flickor skulle framkalla illamående, säkert nån gubbe som hittat på det! 
    Illamående finns vid både flick- och pojkgraviditeter men större andel av de som är illamående väntar flickor. Enda vetenskapligt säkerställda symtomet på att graviditeterna är olika.
  • essie01
    SysterAnna skrev 2014-04-06 17:16:16 följande:
    Illamående finns vid både flick- och pojkgraviditeter men större andel av de som är illamående väntar flickor. Enda vetenskapligt säkerställda symtomet på att graviditeterna är olika.

Ja det e säkert skrönor men jag tror nog lite ändå :) har ni kollat kinesiska kalendern? Stämde med tjejerna å nu säger den pojk:) inte så många veckor till rul så vi får se:)
  • SysterAnna
    essie01 skrev 2014-04-06 17:24:58 följande:
    Ja det e säkert skrönor men jag tror nog lite ändå :) har ni kollat kinesiska kalendern? Stämde med tjejerna å nu säger den pojk:) inte så många veckor till rul så vi får se:)

Ja, det är ju rätt roligt att hålla på och gissa fram och tillbaka Med sonen var det något som gjorde att jag sa att det var en pojk redan från första veckorna. Denna gång är jag alldeles rådvill.
  • Mymmlan

Vore kul med en tjej, har en kille innan, men jag är nästan säker på att det är en pojk. Skulle bli väldigt förvånad om det kom ut en tjej. Men säker kan man ju inte va. Vi kommer inte kolla heller

• SysterAnna
    Mymmlan skrev 2014-04-06 18:54:50 följande:
    Vore kul med en tjej, har en kille innan, men jag är nästan säker på att det är en pojk. Skulle bli väldigt förvånad om det kom ut en tjej. Men säker kan man ju inte va. Vi kommer inte kolla heller
    Samma som här då; en pojke sen tidigare och kommer inte ta reda på det. Visst skulle man bli förvånad om det kom en tjej, jag tänker att "det är klart jag får pojkar, det är ju det jag fått tidigare" men samtidigt har jag ingen känsla för vad det är... 
  • kalleankan

Har också en pojke sen innan, känns som att det är en pojke i magen också.. känner mig som en "pojk-mamma", men det kanske är för att man redan har det, skulle kännas konstigt med en tjej :)

• testosteran

Har också kollat kinesiska kalendern och har stämt med mina 2 tidigare som är en av varje och ska tydligen nu bli en tjej! Det är faktiskt vad jag trodde själv också så får se på ul :) så spännande!

• Annie24

Hittar inget test man kan göra när man väntar tvillingar :(

Och enligt kinesiska kalendern så skulle min son vara en dotter..

• Mymmlan

Visst är det konstigt att man känner som att man har en identitet som "pojkmamma" eller "flickmamma" bara för att man har en innan. Men håller med, nu är det svårt att tänka sig något annat. Pojkar är vad jag får...

• tasirvio

Annie, jag har inte heller hittat något :( har du tänkt ta reda på kön? Vi tänkte försöka på nästa ul. Märkte då jag var och shoppade på ett barnloppis i helgen att det nog skulle vara betydligt enklare att göra det om man visste.. Inte för att jag är en sådan som specifikt skulle köpa flick/pojkkläder, utan mer för att kläderna i lite större storlek främst var sådana.. Och en del var i bra skick och riktigt förmånliga, men lät bli eftersom vi inte vet.. Inget säger visserligen att man inte kan sätta flickkläder på en pojke, men jag skippade nog ändå idén med en rosa jacka med någo ponnyn eller prinsessor på ;)

Svar på tråden BF Oktober 2014