• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mammasusan

Mitt illamående har varit borta en vecka minst kommit lite ibland men nu idag höll jag på att kräkas på fm klarade mig precis sen har det kommit i vågor hela dagen. V.12 (11+3)...är förkyld också så mår allt annat än toppen men det gör inget så länge pyret mår bra

• Förväntansfull1990
    Aftonstjärna skrev 2014-04-05 17:30:46 följande:
    Länge sen jag tittat in här! Någon annan som gått in i vecka 12 och INTE slutat må illa? Jag har blivit piggare, men mår fortfarande apa, så tröttsamt, men tror nog det ska lätta om ett par veckor, om jag minns rätt från mina tidigare graviditeter. Så här har det med andra ord varit dött på sexfronten, mår super illa på kvällen och går och lägger mej halv nie så inte så mycket tid  för mys här inte... Men har också drömt om sex :) 

Jag är i vecka 12+1 och känner av livmodern som en liten upphöjning ovanför blygdbenet, även om den täcks av litet hull :) Kommer ihåg att med första barnet blev det alldeles hårt ovanför benet ganska tidigt.

Vi har inte köpt något till babyn ännu, vill se den först! Har kub på torsdagen, vårt första ul, jättespännande! Försöker att inte oroa mej, men det är svårt!

För mig har illamåendet blivit värre senaste veckorna framförallt på kvällarna (är i vecka 13+1 idag). Men är som du säger piggare iaf. Hoppas illamåendet ger med sig snart :)
  • joma2
    SysterAnna skrev 2014-04-06 01:12:21 följande:
    Wohoo! Kände första buffarna ikväll!!! 
    Va??? Redan... vad spännande!!!!! Jag längtar tills jag känner nåt :)
  • choklaa

Tror jag kännde första buffarna för ett par dagar sedan typ för 3 dagar sedan kom ett par gånger på samma sida och en gång dagen därpå men är ju inte säker känns riktigt tidigt då jag är i vecka 13+1 i dag.

• Mymmlan

Å vad jobbigt för er som fortfarande mår illa! Hoppas det går över snart.

Jag har också känt några små buffar, så mysigt! Men nu har jag inte känt något på flera dagar. Då blir man ju orolig för det, men förra gången kände jag inget förrän v 18 så det borde ju inte va nån fara intalar jag mig.

• essie01

Hej alla! Första inlägget sedan jag var väääldigt aktiv i en tråd förra året å födde min 3dje dotter den 8 augusti:) nu väntar jag alltså 4 barnet å är 13+5 idag:) såg ni pratat om illamående nu det senaste! Jag bodde på toaletten hela graviditeterna innan men denna gången har jag inte spytt en enda gång! Har läst mycket om kön å olika tecken på vad det kan bara! Tydligen är illamående tidigt i grav. ett tecken på flicka :) å inget -ytterst lite illamående ett tecken på pojke:)! Men det är ju så olika å de flesta såna sidor och test om kön är väl lite mer myter än sanning:) dock förra grav. gjorde jag alla tänkbara test jag kunde hitta online å det visade till 70% på flicka. Denna gången har allt hittills visat på pojke! Ska testa "plumbo-testet" idag måste bara jobba upp en kissenöda först haha! Någon annan som testat?

• Lillium
    essie01 skrev 2014-04-06 08:43:24 följande:
    Hej alla! Första inlägget sedan jag var väääldigt aktiv i en tråd förra året å födde min 3dje dotter den 8 augusti:) nu väntar jag alltså 4 barnet å är 13+5 idag:) såg ni pratat om illamående nu det senaste! Jag bodde på toaletten hela graviditeterna innan men denna gången har jag inte spytt en enda gång! Har läst mycket om kön å olika tecken på vad det kan bara! Tydligen är illamående tidigt i grav. ett tecken på flicka :) å inget -ytterst lite illamående ett tecken på pojke:)! Men det är ju så olika å de flesta såna sidor och test om kön är väl lite mer myter än sanning:) dock förra grav. gjorde jag alla tänkbara test jag kunde hitta online å det visade till 70% på flicka. Denna gången har allt hittills visat på pojke! Ska testa "plumbo-testet" idag måste bara jobba upp en kissenöda först haha! Någon annan som testat?

Hej, välkommen och Grattis! Vad är plumbotestet? Jag är fortfarande illamående till och från 14+1 idag och bikarbonattestet visar tjej men jag vet inte. Med min son var jag också illamående men inte så här. Hoppas få veta på rul den 5/5
  • essie01

Tackar tackar:) plumbotestet e typ samma sak som bikarbonattestet! Plumbo e en avloppsrens från norge.antar att det måste vara samma som kaustiksodan vi har i sverige så ska testa med kaustik. Man kissar i en syltburk å häller på 2-3 tsk ställ ut det på balkongen för det kommer tydligen lukta. Efter 30 min kan man genom färgen se vad det blir för kön. Rött/brunt/svart (varm färg) = pojk , blå/grön (kalla färger) = flicka :)

Svar på tråden BF Oktober 2014