• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna

Mitt första barn är en flicka och vi fick veta på ul att den andra högst sannolikt skulle vara en pojke, hade ändå jättesvårt att föreställa mej att det skulle bli en kille, eftersom jag bara hade en tjej sen tidigare. Men när jag väl hade honom i famnen kändes det ju helt självklart att det var just honom vi väntat på Hjärta Drömde att den här blev en flicka förra veckan :) 

tasirvio Jag var också på barnloppis igår, bor vi på samma ort i Finland månne? Fast jag såg att det skulle vara loppis i Borgå igår också, där bor jag alltså inte ;) Jag vågade inte shoppa något till babyn ännu, vill ha ul avklarat först och se med egna ögon att det är nån där! Köpte däremot ett par för små mammabyxor... 

• essie01
    SysterAnna skrev 2014-04-06 17:54:51 följande:
    Ja, det är ju rätt roligt att hålla på och gissa fram och tillbaka Med sonen var det något som gjorde att jag sa att det var en pojk redan från första veckorna. Denna gång är jag alldeles rådvill.

samma med mig jag var jätte osäker med tjejerna men nu känner jag verkligen på mig att det e en pojke:) det sägs ju att det brukar stämma det man känner sj om man känner sig säker:) men men vi får helt enkelt se:)
  • essie01

Har heeela förrådet fullt av flickkläder å för några veckor sedan då jag inte viste att jag var gravid ringde jag röda korset då jag tänkt skänka allt jag har. Men verkar som jag får vänta några veckor till :) går å fönstershoppar varje gång jag e nere på stan å allt jag ser e killkläder:) kan ju oxå vara för att man veeerkligen hoppas på pojk denna gången! Men egentligen kvittar det ju så länge barnet e friskt.dock e det absolut sista nu så jag håller verkligen tummarna!

• MissLis
    Aftonstjärna skrev 2014-04-06 16:28:55 följande:
    Jag har en av varje sort och mådde illa och kräktes med båda, struntprat att bara flickor skulle framkalla illamående, säkert nån gubbe som hittat på det! 
  • MissLis
    essie01 skrev 2014-04-06 08:58:17 följande:
    Tackar tackar:) plumbotestet e typ samma sak som bikarbonattestet! Plumbo e en avloppsrens från norge.antar att det måste vara samma som kaustiksodan vi har i sverige så ska testa med kaustik. Man kissar i en syltburk å häller på 2-3 tsk ställ ut det på balkongen för det kommer tydligen lukta. Efter 30 min kan man genom färgen se vad det blir för kön. Rött/brunt/svart (varm färg) = pojk , blå/grön (kalla färger) = flicka :)

Haha, det måste jag testa!! Kul! Glad
  • tasirvio
    Aftonstjärna skrev 2014-04-07 06:22:35 följande:
    Mitt första barn är en flicka och vi fick veta på ul att den andra högst sannolikt skulle vara en pojke, hade ändå jättesvårt att föreställa mej att det skulle bli en kille, eftersom jag bara hade en tjej sen tidigare. Men när jag väl hade honom i famnen kändes det ju helt självklart att det var just honom vi väntat på Hjärta Drömde att den här blev en flicka förra veckan :) 

tasirvio Jag var också på barnloppis igår, bor vi på samma ort i Finland månne? Fast jag såg att det skulle vara loppis i Borgå igår också, där bor jag alltså inte ;) Jag vågade inte shoppa något till babyn ännu, vill ha ul avklarat först och se med egna ögon att det är nån där! Köpte däremot ett par för små mammabyxor... 
    Vad kul! Jag bor i Ekenäs, och du? :)
  • Irmeline

Jävla skit!
    Massor av rött blod i toan idag (v14+2). Ringde gynakuten och de sa att jag inte fick komma in förrän imorn, så nu sitter jag här och undrar om jag är gravid eller om barnet är dött Rynkar på näsan

Blir irriterad på Uppsala och deras jävla skitbemanning, hade jag bott kvar i Stockholm hade det bara varit att åka in och vänta på gynakuten, men det fick jag tydligen inte här!

• MissLis

Trodde verkligen att illamåendet och kräkningarna var över, men icke! Det kan komma när jag minst anar det och jag går in i vecka 13 i morgon. Verkar må sämst på jobbet... I wonder why?

Jag mådde fruktansvärt illa när jag väntade dottern (hon är äldst) MEN i färre veckor än med sonen. Mådde alltså illa fler veckor och kräktes under en längre period när jag väntade sonen. Läste någonstans att stress kan påverka illamåendet och det är väl klart, när jag väntade sonen hade jag en otroligt "busig" tjej på 2 år... Vi var bland annat på Rhodos på semester och hon försvann, rymde (!) för att leta efter maskoten som fanns på hotellet. Har nog aldrig varit så rädd.

• MissLis
    Irmeline skrev 2014-04-07 09:21:25 följande:
    Jävla skit!
    Massor av rött blod i toan idag (v14+2). Ringde gynakuten och de sa att jag inte fick komma in förrän imorn, så nu sitter jag här och undrar om jag är gravid eller om barnet är dött Rynkar på näsan

Blir irriterad på Uppsala och deras jävla skitbemanning, hade jag bott kvar i Stockholm hade det bara varit att åka in och vänta på gynakuten, men det fick jag tydligen inte här!

Men fy!!! Hoppas bara att det är moderkakan som spökar! {#emotions_dlg.flower}
  • essie01
    MissLis skrev 2014-04-07 09:12:28 följande:
    Haha, det måste jag testa!! Kul!

vet inte om det funkar med kaustik jag fick iaf samma färg igår och i morse,brun aktig :) funderar på om det kan ha med att den norska plumbon innehåller aluminiumpulver med men det gör ju inte kaustiken! Men testa å säg vad du fick för färg:)
Svar på tråden BF Oktober 2014