tasirvio skrev 2014-04-07 10:28:43 följande:
Usch fy, Irmeline! Hoppas det inte är något allvarligt! Försök tänka positiva tankar, du är såpass långt påväg redan, så vi ska hoppas allt går bra!
Jag har idag känt av att det ilar i underlivet på mig, har även som träningsvärk i korsryggen, och min vänstra skinka samt baklåret känns som om det skulle vara något bortdomnat.. någon som vet vad det kan vara tecken på? Foglossning, ischias, eller något annat?
Hade lite av samma igår och på fredagen, men trodde på fredagen att det berodde på att jag varit ut och gå på långpromenad på onsdagen, men är såpass tränad att det kan nog inte handla om träningsvärk längre..
Hoppas verkligen inte det är foglossning eller något annat som kan leda till att jag blir sjukskriven tidigt, har bara inte tid och möjlighet till det! Inte förrän vid midsommar ungefär ;)
Ilningarna i underlivet är nog foglossning, känner av det redan jag också. Hade ganska mycket under min andra graviditet, men kunde nog jobba till slutet. Under första graviditeten kändes det mera som ischias och strålade ut i skinkorna, kom först i slutet och då hade jag svårt att gå, men cykla gick bra. Det är överhuvudtaget bättre att cykla än att gå om man har foglossning. Tyckte också simning funkade bra. Kan nog komma och gå lite.
Jag bor också i Ekenäs! Och har alltså ett par extra mammabyxor i storlek M att skänka bort om du behöver :) vet inte vad jag fick för hjärnsläpp på loppisen igår, jag har ju L på byxor i vanliga fall, så fattar inte varför jag inbillade mej att M skulle gå på när jag är gravid... Vi kan väl ha en liten mammaträff i något skede?