• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Krupskaja
    karpas skrev 2014-04-07 16:23:48 följande:
    Är det någon fler som gjort testet här på FB, pojke - flicka? När jag slår in för alla mina barn så får jag tre tjejer, det har jag. Nu när jag klickar i för denna graviditet så blir det pojke. Fast har svårt att tro att det skulle komma en pojke. ;) Det är en tjej trots att jag har illamående, som jag aldrig haft med flickorna. Kul ska det bli i alla fall och se ifall det blir rätt eller fel för testet eller för mig. Är lite smått sugen på att kolla på RUL, men vet ännu inte hur vi ska göra. Hur ska ni göra? Ta reda på vem som bor där inne, eller inte?
    Jag testade nu, och kalendern gissade rätt på min son och gissade att nästa barn blir en flicka. Jag tror inte heller på det, har hemskt svårt att tänka mig vad det skulle ha för vetenskaplig underbyggnad, men det är ju kul ändå.

Och lycka till Irmeline, och en enorm kram!
  • MeEmmA
    karpas skrev 2014-04-07 16:23:48 följande:

Är det någon fler som gjort testet här på FB, pojke - flicka? När jag slår in för alla mina barn så får jag tre tjejer, det har jag. Nu när jag klickar i för denna graviditet så blir det pojke. smile1.gif Fast har svårt att tro att det skulle komma en pojke. ;) Det är en tjej trots att jag har illamående, som jag aldrig haft med flickorna. Kul ska det bli i alla fall och se ifall det blir rätt eller fel för testet eller för mig. smile1.gif Är lite smått sugen på att kolla på RUL, men vet ännu inte hur vi ska göra. Hur ska ni göra? Ta reda på vem som bor där inne, eller inte?

När jag gjorde ul så sa hon att jag måste säga till nästa gång om jag vill eller inte vill veta vad det är för att det kommer att synas så tydligt. Eftersom att jag redan har en flicka och en pojke så jämförde jag lite med dom och jag är 99% säker på att det är en pojk utifrån det samt över hennes ord om att det kommer å va tydligt :) så jag har bestämt att jag vill veta, det är inte könet i sig som blir den stora överraskningen utan den lilla människa som växer där inne :)
  • Aftonstjärna

Kalendern stämmer på ett av mina barn, alltså 50% chans att det går rätt :) Pojke säger det nu. Vi kommer nog att ta reda på kön, hjälper en lite om man vill loppisshoppa i förhand. Vi har också tagit reda på med de två föregående, men könet säger ju absolut inget om VEM det är som sitter och lurar i magen så så värst mycket klokare blir man inte med kunskapen, tycker jag!

• MeEmmA
    Aftonstjärna skrev 2014-04-07 18:25:52 följande:

Kalendern stämmer på ett av mina barn, alltså 50% chans att det går rätt :) Pojke säger det nu. Vi kommer nog att ta reda på kön, hjälper en lite om man vill loppisshoppa i förhand. Vi har också tagit reda på med de två föregående, men könet säger ju absolut inget om VEM det är som sitter och lurar i magen så så värst mycket klokare blir man inte med kunskapen, tycker jag!

Håller med dig helt! Min syster tyckte att jag inte ska kolla denna gången för att jag går "miste om känslan" vid födseln enligt henne. Men jag håller inte med henne, känslan av att se sina barn första gången är enorm iaf!
  • Lillium

Hur mår du Irmeline? Har det kommit mer blod? Håller tummarna för att allt är ok!

• Mymmlan

Ja, hur går det Irmeline? Får du tid nu då?

Ni som känt av fosterrörelser, gör ni det hela tiden eller var det bara nån gång? Jag blir alldeles nojig av att jag inte känner något längre!

• Irmeline
    Lillium skrev 2014-04-08 07:01:20 följande:
    Hur mår du Irmeline? Har det kommit mer blod? Håller tummarna för att allt är ok!
    Inget mer färskt blod, bara lite brunt. Ingen smärta. Får komma in vid lunch idag, om inget annat akut kommer emellan.
  • Tamara
    Mymmlan skrev 2014-04-08 07:54:17 följande:
    Ni som känt av fosterrörelser, gör ni det hela tiden eller var det bara nån gång? Jag blir alldeles nojig av att jag inte känner något längre!

Jag är i v.15 och har inte känt något, fjärde graviditeten. Har inte känt någon av mina så tidigt. Tror att det är kring v.25 man bör känna fosterrörelser varje dag så det är nog helt lugnt. De är ju så små ännu.
  • SysterAnna
    Mymmlan skrev 2014-04-08 07:54:17 följande
    Kände i lördags men inget efter det. Minns att det var så förra gången med. Då kände jag något ungefär var 4:e dag i ca 4 veckor och sen blev det tätare och tätare. Är inte, som någon mer skrev, förrän runt v. 24 man ska känna dagligen. 
Svar på tråden BF Oktober 2014