• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Tamara
    Evendela skrev 2014-04-09 22:34:47 följande:
    Hej! Jag är i vecka 13 nu (12+2) och har mått ganska bra förutom lite illamående ett par veckor. Men idag hände något sjukt skrämmande; jag SVIMMADE när jag var på tåget till jobbet imorse! Är inte en sån person som lätt blir yr eller svimmar, har aldrig i mitt liv svimmat! Sjukt obehagligt!!! Någon mer som har varit med om detta? Och såhär tidigt i graviditeten dessutom?

Jag svimmade i min första graviditet, fast det var redan i v.7 tror jag. Ganska vanligt med yrsel, blodtrycksfall och annat i tidig graviditet.
  • essie01

Tycker oxå det ser riktigt häftigt ut när man ser 2 så :) v 15 här idag:) läängtar till v18 då vi får konkret svar på om det e en pojk eller en flicka med extremt stor hmhmm:D men hon sa att hon såg mer antydan till att det skulle vara en pojk än att det inte var det :)

• Irmeline
    Mymmlan skrev 2014-04-09 21:49:16 följande:

Hörrni, nu är det så mycket könsspekulationer här och många ska kolla på UL för att underlätta shopping så jag måste fråga, vad är det ni tänker på när ni handlar? Vad sätter ni inte på era pojkar och tvärt om? Gäller det bara kläder eller annat också?

För oss är det att förbereda storesyrran på lillebror eller lillasyster. Vi har redan allt så den nya får de gamla kläderna och sakerna. Kanske köper något nytt.
  • Yarrow

Vi kollar kön för att kunna få lite bättre anknytning till bebisen i magen. Bebisens storebror tog ju oss 5 år att få till och allt kändes mer verkligt när vi kunde välja namn. Så det blir samma sak denna gången. Vad gäller klädet så köper jag det som jag tycker är fint. Dock inga volanger eller rosetter till pojken men rosa kläder har han massor av. Och barnvagnen är rosa den med.

• tasirvio

Uh, känner nog idag att Bodystep verkligen inte var någon bra idé igår..:( Öm som bara den, känns som om någon sparkat en mellan benen :( Hoppas verkligen det går om.. Som sagt, hädanefter lugna träningspass och promenader..

• SysterAnna

Vi köper också det vi gillar i klädväg. Har dock inte haft volanger eller klänning på sonen. Rosa tröja och liknande har han. Från en "pojkavdelning" visserligen. Kommer han dock själv och säger någon dag att han vill ha en tröja från flickavdelningen med till exempel glitter på så får han det. Vi har en del könsneutrala kläder som vi köpte innan sonen föddes och sen går många av kläderna att använda igen. Blir det en flicka blir det troligtvis mycket nytt också. Klänningar och så. 

• MissLis
    Hörrni, nu är det så mycket könsspekulationer här och många ska kolla på UL för att underlätta shopping så jag måste fråga, vad är det ni tänker på när ni handlar? Vad sätter ni inte på era pojkar och tvärt om? Gäller det bara kläder eller annat också?

Shopping är inte anledningen till att vi vill veta. Vill kunna tänka på bebisen som lillebror eller lillasyster och ser inget fel med det. Med våra två första barn visste vi inte vad vi väntade. Jag gissade fel på båda... Glad
  • MeEmmA
    Evendela skrev 2014-04-09 22:34:47 följande:

Hej! Jag är i vecka 13 nu (12+2) och har mått ganska bra förutom lite illamående ett par veckor.
    Men idag hände något sjukt skrämmande; jag SVIMMADE när jag var på tåget till jobbet imorse!
    Är inte en sån person som lätt blir yr eller svimmar, har aldrig i mitt liv svimmat! Sjukt obehagligt!!!
    Någon mer som har varit med om detta? Och såhär tidigt i graviditeten dessutom?

Jag hade mycket yrsel under mina tidigare graviditeter och svimmade även under den första. Men jag lärde mig att känna av min kropp bättre, blev yrseln riktigt illa satte jag mig ner med huvudet mellan benen och drack något med mycket socker i. Det hjälpte eftersom att både blodtrycket och blodsockret spökade med jämna mellanrum. Det är ganska vanligt, men tänk på att det antagligen blir bättre om du tar det lugnt och äter ordentligt!

Fick även järnbrist ganska tidigt med väldigt mycket flimmer eller glitter rättare sagt som regnade ner i min syn framför mig och då hjälpte såklart järntabletter.
  • MeEmmA

För mig handlar det inte om kläder, är bara extremt nyfiken och när det finns möjligheter till att få veta så kan jag inte låta bli :)
  • Elfsan

Hej på er! Väntar mitt andra barn med bf 9/10. Tänkte kika in här lite om det går bra. :) Det är inte så att det finns någon Facebook grupp för oss med beräknade oktoberbebisar eller?

Svar på tråden BF Oktober 2014