• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Tamara

Nej den stämmer inte på en enda av mina. Jag har tre pojkar och den säger flicka för alla tre. Då har jag kollat både BF och faktiskt födelsedatum för att räkna ut det datum man ska fylla i. För denna graviditet säger den pojke.

• Aftonstjärna
    Irmeline skrev 2014-04-08 14:09:09 följande:

Hej, hemkommen från akuten och bebis lever! Var moderkakan som ligger delvis för öppningen som blödde. På RUL om en månad ska de kolla om den flyttat sig uppåt. Gör den inte det innan förlossning blir det förlösning med snitt.

Kinesiska kalendern sa flicka på första (stämmer) och pojke på denna. Vi får väl se... Flört

Oj, vad skönt att höra! Oftast flyttar sig moderkakan uppåt, min kompis hade samma problem, men moderkakan har flyttat sig nu så hon får föda normalt i maj.
  • MeEmmA

Hej, hemkommen från akuten och bebis lever! Var moderkakan som ligger delvis för öppningen som blödde. På RUL om en månad ska de kolla om den flyttat sig uppåt. Gör den inte det innan förlossning blir det förlösning med snitt.

Kinesiska kalendern sa flicka på första (stämmer) och pojke på denna. Vi får väl se... Flört

Vad skönt för dig att bebisen har det bra! Skulle verkligen få panik om jag fick blödningar nu!
  • Tamara
    Hej, hemkommen från akuten och bebis lever! Var moderkakan som ligger delvis för öppningen som blödde. På RUL om en månad ska de kolla om den flyttat sig uppåt. Gör den inte det innan förlossning blir det förlösning med snitt. Kinesiska kalendern sa flicka på första (stämmer) och pojke på denna. Vi får väl se...

Skönt att det var ok! Bra att de redan nu sett att moderkakan ligger lågt, då håller de koll på den. Som någon annan skrev så är det vanligt att den flyttar uppåt med tiden.
  • Mymmlan

Å Irmeline, va skönt att höra. Glad jag blev nu! Och nu fick ni ju en extra bekräftelse att allt var ok. Synd att ni behövde oroa er alls bara.

• SysterAnna

Hmmm. När jag kollar på en annan sida på den kinesiska kalendern så står det flicka. Jaja, 50%chans är det ju åt båda håll  

• Irmeline

Idag ska jag berätta på jobbet. Eller berätta och berätta, har tagit på mig en tight tröja så vi får väl se hur de reagerar och om någon vågar fråga :)

• essie01

Kinesiska kalendern sa flicka på första (stämmer) och pojke på denna. Vi får väl se...

Va skönt att det va bra med bebben:) kan inte föreställa mig hur hjälplös å rädd man känner sig i den situationen!
  • essie01

Fick se vad läkaren trodde till 75% var våran son för första gången igår! Helt underbar känsla:) har ju som sagt 3 döttrar redan å min man har 3 döttrar sen innan så glädjen blev enorm igår:)! Är ju välkommet vilket som men det blev en stor bonus! Egentligen skulle vi inte ha fler efter enya som blev 8mnd igår men så vart det en sista ändå å valet att behålla var ju helt rätt:) som innan känner jag inte av graviditeten mer än att jag har sådana begär efter salt å kött så jag skulle kunna äta en hel gris :)

• Annie24

Ååh va kul essie! Vilken vecka är du i? Visst spelar inte kön någon roll, men det är ju ändå kul att få ha både pojkar och flickor. Vi har en pojke sedan innan så jag hoppas att iallafall en av tvillingarna är en flicka :)

Ska på ul idag för att se fall de kan se om det är en- eller tvåäggs. Men är bara i v12 så det är förtidigt att se kön. Typiskt för jag är sååå nyfiken!

Svar på tråden BF Oktober 2014