• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • essie01
    Annie24 skrev 2014-04-09 09:20:13 följande:
    Ååh va kul essie! Vilken vecka är du i? Visst spelar inte kön någon roll, men det är ju ändå kul att få ha både pojkar och flickor. Vi har en pojke sedan innan så jag hoppas att iallafall en av tvillingarna är en flicka :)

Ska på ul idag för att se fall de kan se om det är en- eller tvåäggs. Men är bara i v12 så det är förtidigt att se kön. Typiskt för jag är sååå nyfiken!

Jag går in i 15 i morgon enligt ul igår så jag har rul om 3 v igen:) hoppas du får en liten tjej iaf:) kan man se så tidigt om dom e enäggs! Och hur? Inte insatt i tvillingar.
  • SC11

Hej tjejer. Idag fick jag svar på det cellprov jag lämnade för ett par veckor sen. Det var inte normalt och jag ska in 16/4 för att kollas mer noga och ta biopsi. Jag har alltså cellförändringar. Känner mig ... förvirrad. Och ledsen.

Någon som haft cellförändringar?

Går in i v16 imorgon. Mkt tankar nu. Inte bara ang cellprovet utan också andra tankar.. "lever bebisen" osv.. lite katastroftankar. Ska åka till jobbet nu och hoppas jag kan få tänka på nåt annat.

• tasirvio
    SC11 skrev 2014-04-09 12:21:04 följande:
    Hej tjejer. Idag fick jag svar på det cellprov jag lämnade för ett par veckor sen. Det var inte normalt och jag ska in 16/4 för att kollas mer noga och ta biopsi. Jag har alltså cellförändringar. Känner mig ... förvirrad. Och ledsen.
    Går in i v16 imorgon. Mkt tankar nu. Inte bara ang cellprovet utan också andra tankar.. "lever bebisen" osv.. lite katastroftankar. Ska åka till jobbet nu och hoppas jag kan få tänka på nåt annat.
    Är det PAPA-prov du tagit?
    Jag har en kompis som har cellförändringar.. det behöver i princip inte betyda något mer än just det, cellförändringar.  Biopsi görs väl för att se om det eventuellt kan vara förstadie till cancer. Ser man inget mer än att det är cellförändringar, så brukar de inte behandla, utan man följs upp regelbundet. 
  • Joline

Hej! Jag är i vecka tolv och är under utredning för cellförändringar. Började i höstas. Har gjort biopsi som visade att det var lätta förändringar. Men de kommer fortsätta hålla koll på mig ett bra tag framöver. Ska tillbaka i slutet av april. Jag har en superbra läkare, och jag känner att jag är i trygga händer. Första gången jag träffade honom sa han att jag inte ska oroa mig. Cellförändringar är ju bara ett förstadie till cancer. De flesta cellförändringar blir inte ens cancer. Eftersom de nu har hittat förändringarna så kommer det aldrig att bli cancer Jag var jätteorolig innan jag träffade honom första gången. Men nu är tänker jag inte ens på det. Han talade oxå om att det inte var några problem att bli gravid. Men det ville veta om jag blev det, så de kan anpassa undersökningarna efter graviditeten. Försök att inte oroa dig och glädj dig över magen
  • Cazza

Vi har två tjejer sen innan o väntar ju nu tvillingar som är enäggs o alltså av samma kön. Men jag känner inte direkt att jag vill ha pojkar för det faktiskt... Hade jag bara haft pojkar så hade jag nog gärna haft en flicka;)

Får se vad som lurar i magen.

• Irmeline

Flera kompisar och min syrra har tagit bort cellförändringar, det är jättevanligt! Det är inte säkert att dessa skulle bli nåt alls, men för säkerhets skull tar man bort dem så är man helt safe!

Oroa dig inte, det är inte farligt. Tänk istället vad bra att du kollat och fått möjligheten att ta bort innan det ev blir nåt!
  • Annie24

Fick veta på ultraljudet att det är tvåäggstvillingar, känns så skönt!

De fick inga jättebra bilder, men här är en bild på de båda två ????

• tasirvio
    Annie24 skrev 2014-04-09 16:53:31 följande:
    Fick veta på ultraljudet att det är tvåäggstvillingar, känns så skönt!

De fick inga jättebra bilder, men här är en bild på de båda två ????
    såg ni att det var olika kön, eller hur vet de att det är tvåäggs?
  • Annie24

De kunde inte de kön redan, är bara i v 11+2. Men de såg att den ena moderkakan ligger långt till höger och den andra långt till vänster, och är där två moderkakor så är det tvåäggs. Dessutom hade de en väldigt tjock fosterhinna i mellan sig :)

• Aftonstjärna

Annie24, vad häftigt att se dem ligga där i sina små bon! Jag ska på ul imorgon och få se min knodd första gången, utgår från att det är en, inga tvillingar i släkten här. Min man skulle få dåndimpen om det var två små sladdisar...

Svar på tråden BF Oktober 2014