SC11 skrev 2014-04-09 12:21:04 följande:
Hej tjejer. Idag fick jag svar på det cellprov jag lämnade för ett par veckor sen. Det var inte normalt och jag ska in 16/4 för att kollas mer noga och ta biopsi. Jag har alltså cellförändringar. Känner mig ... förvirrad. Och ledsen.
Någon som haft cellförändringar?
Går in i v16 imorgon. Mkt tankar nu. Inte bara ang cellprovet utan också andra tankar.. "lever bebisen" osv.. lite katastroftankar. Ska åka till jobbet nu och hoppas jag kan få tänka på nåt annat.
Hej! Jag är i vecka tolv och är under utredning för cellförändringar. Började i höstas. Har gjort biopsi som visade att det var lätta förändringar. Men de kommer fortsätta hålla koll på mig ett bra tag framöver. Ska tillbaka i slutet av april. Jag har en superbra läkare, och jag känner att jag är i trygga händer. Första gången jag träffade honom sa han att jag inte ska oroa mig. Cellförändringar är ju bara ett förstadie till cancer. De flesta cellförändringar blir inte ens cancer. Eftersom de nu har hittat förändringarna så kommer det aldrig att bli cancer

Jag var jätteorolig innan jag träffade honom första gången. Men nu är tänker jag inte ens på det. Han talade oxå om att det inte var några problem att bli gravid. Men det ville veta om jag blev det, så de kan anpassa undersökningarna efter graviditeten. Försök att inte oroa dig och glädj dig över magen