• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • swallin
    mitthemligajag skrev 2014-05-06 10:43:22 följande:
    Idag mår jag verkligen s k i t, kissar konstant och kisset känns grumligt, haft så sjukt ont på ett ställe långt ner till höger halva natten samt att det har stuckit knivar i mitt blygdben och ena skinkan.... På allt detta är jag hela galet dålig i magen och huvudvärk.... Bokat tid för uvi test imorn kl 10.... Är inte de skadligt om man har uvi gravid?
    Usch...låter som UVI tycker jag. Jag har haft problem med återkommande UVI både förra graviditeten och även den här gången. Äter nu någon typ av antibiotika förebyggande för att få ordning på det.. Som jag fått det förklarat för mig är faran med UVI under grav. är risken för att föda för tidigt, alltså att infektionen kan starta förlossningen, Sen finns ju alltid risken för njurbäckeninflammation hos mamman, Tror det finns en ökad risk för tidigt misfall om man har UVi också men det är jag inte säker på. Hoppas du får hjälp imorgon och snart mår bättre!
  • tasirvio

Åååh, längtar till att arbetsdagen är slut. Har både söndag ch måndag suttit ca 7-8h i bil, igår var jag dessutom vid flere tillfällen tvungen att gå i trappor då det inte fanns hiss, och detta känns i kroppen idag ska jag säga.. slut i korsryggen, värker i bäckenet och baklåren. Är trött pga att jag sov så dåligt natten till igår och kom hem så sent igår. Dessutom har jag lyckats få årets första förkylning så är extra täppt, och ögonen svider. Vill hem och kasta mig på soffan, men innan det ska arbetsdagen avklaras, och så måste jag sedan gå och handla så att jag kan få någon mat i mig då jag kommer hem.. även om chipsen och glassen jag har hemma lockar mer just nu.. 

• Irmeline
    mitthemligajag skrev 2014-05-06 10:43:22 följande:
    Idag mår jag verkligen s k i t, kissar konstant och kisset känns grumligt, haft så sjukt ont på ett ställe långt ner till höger halva natten samt att det har stuckit knivar i mitt blygdben och ena skinkan.... På allt detta är jag hela galet dålig i magen och huvudvärk.... Bokat tid för uvi test imorn kl 10.... Är inte de skadligt om man har uvi gravid?
    Be dem kolla GBS också, för säkerhet skull.
    Hoppas du kryar på dig!
  • finessenn

Hej hörrni! Jag hänger på här. Jag och min pojkvän var på rul idag och allt såg fint ut. Vi trodde vi var i vecka 19+1 men det visade sig att vi var i 17+3. Det var en pigg och aktiv krabat som bökade runt där inne mest hela tiden. Pågrund av det kunde inte bm se vad det var för kön, något vi hoppats på att få veta. Är det någon som vet om man har möjlighet att få komma tillbaka och göra ett till ul? Eller måste man söka sig till en privatklinik? Tacksam för svar :)

• tasirvio

Välkommen finessenn, och grattis till er lilla krabat! Tyvärr kan jag inte svara på din fråga, är själv finländare och bor i Finland. Här skulle man dock vara tvungen att söka sig privat om det inte är något speciellt..

• Bellsam

Finessen - Välkommen hit! Tråkigt att bli tillbakaflyttad och att de inte kunde se könet. Tyvärr tror jag att du får söka privat då. Har för mig att man bara får fler ul om det är något "fel". Att kolla könet tror jag inte är någon rättighet tyvärr.

• mitthemligajag
    finessenn skrev 2014-05-06 17:32:21 följande:

Hej hörrni! Jag hänger på här. Jag och min pojkvän var på rul idag och allt såg fint ut. Vi trodde vi var i vecka 19+1 men det visade sig att vi var i 17+3. Det var en pigg och aktiv krabat som bökade runt där inne mest hela tiden. Pågrund av det kunde inte bm se vad det var för kön, något vi hoppats på att få veta. Är det någon som vet om man har möjlighet att få komma tillbaka och göra ett till ul? Eller måste man söka sig till en privatklinik? Tacksam för svar :)

Åh va skönt att allt gått bra och som sagt, välkommen hit :) drygt att bli tillbakaflyttad... Hade du koll på din ägglossning när du blev gravid? :) jag såg att någon ställde exakt den frågan till fls barnmorska här igår och fick svaret nej, man får endast göra ul pm

Man har remiss och de får man enbart för medicinska skäl!

Är på 18+2 idag och ska göra ultraljud på torsdag, åhhh vi vill ju så gärna se könet!!!
  • finessenn

Tack för alla svar! Har hört mig för lite och det verkar vara som ni säger, tyvärr. Har trots det bett om att bli uppringd av bm under morgondagen. Får se vad hon säger. Vi är ju så galet nyfikna och vill veta, så antagligen blir det privat då. Då måste man dock vänta till vecka 25 och det känns såå långt borta, särskild när man blev tillbakaflyttad två veckor... Men huvudsaken är ju såklart att lillfis*n mår bra :)

• Mymmlan

Å vad härligt med alla rul! Längtar så till torsdag morgon när vi får se skruttet igen. Ska dock inte kolla kön även om jag är jättenyfiken. Maken vill inte.

Har inte varit så kniv på ett tag, jag har jobbat som en tok och varit bortrest, kom precis hem från Italien och nu håller jag tummarna för att jag inte fick med mig några bakterier hem. Svårt att kolla maten på samma sätt som hemma. Mår fint än så länge i alla fall men man blir så nojjig när man ska tänka på bebben också...

• swallin

RUL idag klockan 14.00, är förväntansfull men nervös... med förra barnet var jag inte alls såhär orolig som jag är nu haha.

Svar på tråden BF Oktober 2014