• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Härärjag

Hej tjejer!

Försökt få in en bild i bildtråden men lyckas inte. Hoppas det är ok att posta den här

Är i v 16+4 idag, kommit in i en period där jag bara är orolig och analyserar minsta lilla. Tycker magen växer för lite. På bilden är jag kissnödig och översta bilden är för en vecka sedan och understa idag. Har den växt något?

Förstår att det kan vara svårt för er att se och svara dum som jag är laddade jag ner två appar idag som jag använt tidigare för att hitta hjärtljud. Men nej jag hittar ingenting!

Önskar man kunde slappna av!

• Irmeline
    swallin skrev 2014-05-07 10:12:27 följande:
    RUL idag klockan 14.00, är förväntansfull men nervös... med förra barnet var jag inte alls såhär orolig som jag är nu haha.
    Lycka till!
  • Förväntansfull1990
    Härärjag skrev 2014-05-07 12:59:34 följande:
    Hej tjejer!
    Försökt få in en bild i bildtråden men lyckas inte. Hoppas det är ok att posta den här smile1.gif
    Är i v 16+4 idag, kommit in i en period där jag bara är orolig och analyserar minsta lilla. Tycker magen växer för lite. På bilden är jag kissnödig och översta bilden är för en vecka sedan och understa idag. Har den växt något?
    Förstår att det kan vara svårt för er att se och svara smile5.gif dum som jag är laddade jag ner två appar idag som jag använt tidigare för att hitta hjärtljud. Men nej jag hittar ingenting!
    Önskar man kunde slappna av!
    Jag tycker den ser lite större ut på nedersta bilden. Dock är det nog mest svullna tarmar och urinblåsan som syns än så länge och därmed så kan ju magen variera i storlek från dag till dag. Min mage är mindre nu i vecka 18 är första veckorna, då jag är mindre svullen på dagarna :)
  • Bellsam

Häftigt om det skulle funka med apparna. Har det funkat när du tidigare har testat?

• Härärjag
    Bellsam skrev 2014-05-07 13:31:16 följande:

Häftigt om det skulle funka med apparna. Har det funkat när du tidigare har testat?

Jag använde den ena vid min senaste graviditet. Dock är jag urusel på att minnas, så kommer ju inte ihåg när jag hörde hjärtljuden. Så visst funkar dom, men känns som man skrämmer upp sig själv när man inte hittar lyssnade nu igen och jag TROR iaf att jag hör hur någon rör sig därinne. Får försöka släppa detta och tänka att allt är ok!
  • Härärjag
    Förväntansfull1990 skrev 2014-05-07 13:19:06 följande:
    Jag tycker den ser lite större ut på nedersta bilden. Dock är det nog mest svullna tarmar och urinblåsan som syns än så länge och därmed så kan ju magen variera i storlek från dag till dag. Min mage är mindre nu i vecka 18 är första veckorna, då jag är mindre svullen på dagarna :)
    Ja den varierar verkligen från dag till dag. Vill ha en hård mage ju tycker när jag kollar på allas matbilder att man ser livmodern så tydligt!
  • Härärjag
    Härärjag skrev 2014-05-07 13:36:47 följande:
    Ja den varierar verkligen från dag till dag. Vill ha en hård mage ju smile5.gif tycker när jag kollar på allas matbilder att man ser livmodern så tydligt!
    Magbilder inte matbilder
  • Förväntansfull1990
    Härärjag skrev 2014-05-07 13:36:47 följande:
    Ja den varierar verkligen från dag till dag. Vill ha en hård mage ju smile5.gif tycker när jag kollar på allas matbilder att man ser livmodern så tydligt!
    Min mage är typ helt platt på morgonen. Man kan känna livmodern puta lite när man är hungrig men känner likadant som dig att det känns som det syns så tydligt på många. Men just magstorleken behöver du inte oroa dig över iaf. Jag är ju lite längre fram än dig om min mage är mycket mindre på morgonen än din, men har känt fosterrörelser så oroar mig inte :)
  • Härärjag
    Förväntansfull1990 skrev 2014-05-07 13:41:39 följande:
    Min mage är typ helt platt på morgonen. Man kan känna livmodern puta lite när man är hungrig men känner likadant som dig att det känns som det syns så tydligt på många. Men just magstorleken behöver du inte oroa dig över iaf. Jag är ju lite längre fram än dig om min mage är mycket mindre på morgonen än din, men har känt fosterrörelser så oroar mig inte :)
    Tänk hur olika det kan vara! Detta är ändå graviditet nr 5 för mig, jag borde ju minnas hur det vart tidigare men har visst en guldfisk minne har tidigare haft moderkakan i framvägg en gång och det kan ju vara så denna gången med. Tror mig känna något sprattel ibland, men känns liksom långt in och dämpat på något sätt.
  • Aftonstjärna

Min mage syns nog, men är väl mest som en mjuk ölmage Skrattande Inte alls sådär hård som med första barnet. Det är min tredje graviditet. Känner också små rörelser, så har antagligen moderkakan bak. Vecka 15+6 idag.

bf 23/10
Svar på tråden BF Oktober 2014