• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag
    Härärjag skrev 2014-05-07 12:59:34 följande:

Hej tjejer!

Försökt få in en bild i bildtråden men lyckas inte. Hoppas det är ok att posta den här smile1.gif

Är i v 16+4 idag, kommit in i en period där jag bara är orolig och analyserar minsta lilla. Tycker magen växer för lite. På bilden är jag kissnödig och översta bilden är för en vecka sedan och understa idag. Har den växt något?

Förstår att det kan vara svårt för er att se och svara smile5.gif dum som jag är laddade jag ner två appar idag som jag använt tidigare för att hitta hjärtljud. Men nej jag hittar ingenting!

Önskar man kunde slappna av! php8eiCyb58352.jpg

Den Har ju växt super mycket!!!! I just detta läget skulle du haft en dobbler, jag köpte min i vecka 13 någon gång och har lyssnat vid 3 tillfällen då jag varit såå orolig!! Då har den varit perfekt! Men den har verkligen växt och snart kommer de säga poff ;)
  • mitthemligajag

De är så olika de där med livmodern och magen, min syntes från vecka 11 och den är så skarp! Nu i v 19 snart 20 har jag världens knöl som står ut väldigt mycket och sträcker sig nästan upp till revbenen när jag är kissnödig, den syns när jag har kissat med men då är den strax över naveln och intr lika Putig, min kompis som ska ha barn i början av september känner inte sin livmoder alls och den syns inte heller, inte heller hennes bm kunde känna den för den är så långt bak :) jätte olika

• mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2014-05-07 16:04:54 följande:

De är så olika de där med livmodern och magen, min syntes från vecka 11 och den är så skarp! Nu i v 19 snart 20 har jag världens knöl som står ut väldigt mycket och sträcker sig nästan upp till revbenen när jag är kissnödig, den syns när jag har kissat med men då är den strax över naveln och intr lika Putig, min kompis som ska ha barn i början av september känner inte sin livmoder alls och den syns inte heller, inte heller hennes bm kunde känna den för den är så långt bak :) jätte olika

V 16 eller nått sånt, kvälls bild
  • mitthemligajag

Bilden blev upp och ner då.... Jag hade för den delen uvi så dom skickade ngn odling, feber hade jag också... Suck :(

• swallin

Nu har vi varit på ultraljud och allt såg bara bra ut :D 18,5 cm var bebisen och moderkakan satt i bakvägg till min stora förvåning.. Blev inte flyttad så är "fortfarande" i vecka 18+2 med bf 5 oktober =) Vi kolla inte kön men min magkänsla tror på en till liten tjej.

• choklaa

Swallin: grattis till att allt gick bra. Här har jag börjat räkna ner. 37timmar kvar till vårt rul. Rädd och nervös då mina blodprover för sköldkörteln inte varit de bästa. Så kan påverka bebis. Men hoppas innerligt att allt är bra, så att jag sen kan berätta för familjen. Min familj även om jag nästan träffar dom dagligen inte har märkt något. Och jag ville inte säga något för den delenheller förrän jag ser att är bra.

• jwrga

Grattis alla ni som varit på lyckade ul! Härligt att allt ser bra ut och lycka till ni som snart ska. Vi har 8 dagar kvar, längtar!

Min livmoder syns inte heller och tycker inte heller att magen vuxit så mycket det senaste. Skönt det tycker jag då den blir stor så det räcker tids nog :P

Jag har jobbat första arbetsdagen efter mer än två års föräldraledighet, helt underbart! Så nu blir det att jobba så länge det bara går. Rena semestern jämfört med att aktivera sonen och hunden haha

Shit alltså tänk att vi nästan är halvvägs! Känns nästan overkligt :)

• jwrga
    Härärjag skrev 2014-05-07 12:59:34 följande:

Hej tjejer!

Försökt få in en bild i bildtråden men lyckas inte. Hoppas det är ok att posta den här smile1.gif

Är i v 16+4 idag, kommit in i en period där jag bara är orolig och analyserar minsta lilla. Tycker magen växer för lite. På bilden är jag kissnödig och översta bilden är för en vecka sedan och understa idag. Har den växt något?

Förstår att det kan vara svårt för er att se och svara smile5.gif dum som jag är laddade jag ner två appar idag som jag använt tidigare för att hitta hjärtljud. Men nej jag hittar ingenting!

Önskar man kunde slappna av! php8eiCyb58352.jpg

Den har ju absolut vuxit och det syns mycket mer än på mig när jag ligger ner :) Men visst blir man nojig ibland. Jag har ett angel sound och fått för mig de senaste dagarna att det är något fel så igår var jag tvungen att lyssna och var jätteskönt att höra hjärtslagen!
  • Bellsam

Någon mer än jag som har mycket huvudvärk? Hjälper inte med 1 mg Alvedon heller :(

• saannaa

En liten fråga/undran.. Jag har ultraljud inbokat på fredag nästa vecka och nu fick jag precis veta att det kommer vara begravning för min mormor samma dag. Hur lätt brukar det vara att ändra tiden på ultraljudet? Gör det något att vänta med ultraljudet eller borde jag prioritera ultraljudet framför begravningen?

Svar på tråden BF Oktober 2014