• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Irmeline

Inhandlat vagnar. En syskonvagn och en enkelvagn med 4stora hjul. Har en cityvagn sen innan med swivelhjul men då bodde jagi stan, och nu i hus nära skogen. Dessutom fick jag barn på våren då, och nu höst. Inte kul med swivelhjul i snö! Sen har vi en paraplysulky också, så börjar få en rejäl vagnpark! Betalade 2600 för en brio happy och en brio syskonvagn inkl regnskydd. Känns helt ok :)

Nu fattas bara skötbord, och större bil, sen är vi på banan inför oktober :)

• SysterAnna
    sandramarlene skrev 2014-06-01 11:00:15 följande:
    Jo tanken har slagit mig men samtidigt vad ska dom säga/göra nu som dom inte gjorde då? jag har kvar övningar osv från sjukgymnasten sedan förra graviditeten då jag blev sjukskriven i v.25, jag Har fogbälte och TENS hemma. Men kanske man ska ringa ändå? Men tvivlar på att dom har nått nytt att tillägga jag inte redan vet. Ska prova ett par stödstrumpbyxor iaf och se om det hjälper litegrann :)
    Låter som att du redan har det mesta då :/ 
  • Bellsam

I fredags var jag på arbetsintervju och ska jobba min första dag imorgon. Känns kul men jag glömde helt totalt säga att jag är gravid och jag vet inte om hon såg det eller ej (hade en vid skjorta på mig). Är bara en timanställning men nu känner jag att jag har lite dåligt samvete att jag aldrig sa något. Känns pinsamt att gå iväg och jobba imorgon på något sätt. Hur skulle ni tänka kring allt detta?

• sandramarlene
    SysterAnna skrev 2014-06-01 16:15:26 följande:
    Låter som att du redan har det mesta då :/ 
    Haha jo, men kryckor kan jag alltid tigga åt mig ;) får låna pensionärernas rullstolar och rollatorer haha! Lite svårt att jobba med dom dock :D
  • tasirvio
    Bellsam skrev 2014-06-01 22:38:36 följande:
    I fredags var jag på arbetsintervju och ska jobba min första dag imorgon. Känns kul men jag glömde helt totalt säga att jag är gravid och jag vet inte om hon såg det eller ej (hade en vid skjorta på mig). Är bara en timanställning men nu känner jag att jag har lite dåligt samvete att jag aldrig sa något. Känns pinsamt att gå iväg och jobba imorgon på något sätt. Hur skulle ni tänka kring allt detta?
    Äh, gå dit som ingenting. och säger de någonting så rycker du på axlarna och säger att du trodde att det syntes tydligt att du var gravid. Det är ju som sagt inte som att du försökt dölja något! :)
  • Bellsam

Jo det får väll bli något sådant. Men det känns lite dumt, som att jag försökt dölja det hela.

• Fl0w01

Hej allihopa!

Jag hoppar in i den här gruppen om det är okej! :)

Jag är 24 år och väntar mitt första barn som är beräknad den 24 oktober, var på ul i onsdags och vi väntar en liten tjej!

Har brist på namn så om ni har några namn på lager så dela gärna med er!

Puss och kram på er :)

• Lillium
    Fl0w01 skrev 2014-06-02 12:49:04 följande:
    Hej allihopa!

Jag hoppar in i den här gruppen om det är okej! :)

Jag är 24 år och väntar mitt första barn som är beräknad den 24 oktober, var på ul i onsdags och vi väntar en liten tjej!

Har brist på namn så om ni har några namn på lager så dela gärna med er!

Puss och kram på er :)

Välkommen och grattis till er lilla tjej! Väntar också en flicka men behöver också namnförslag, dela gärna med er!
  • Mymmlan

Länge sedan jag skrev själv men följer er tjejer här är allt fine förutom värmen. Älskar sommar men börjar redan svullna i händer och fötter. Minns med fasa förra gången men då var jag ju höggravid i juli, tänker det kanske är lättare nu men vi får se. Hur mår ni i värmen?

• tasirvio

Här är några förslag på flicknamn. Det är sådana som jag själv velat ha, men nu ser det ju ut som om det är pojkar på kommande till oss, så kommer inte behöva dem ;)

Kiara/Chiara, Amira, Alessandra, Cassandra, Aliana, Adriana, Melissa, Samira, Sawannah..:)

Svar på tråden BF Oktober 2014