• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Fl0w01
    Mymmlan skrev 2014-06-02 13:13:59 följande:

Länge sedan jag skrev själv men följer er tjejer smile1.gif här är allt fine förutom värmen. Älskar sommar men börjar redan svullna i händer och fötter. Minns med fasa förra gången men då var jag ju höggravid i juli, tänker det kanske är lättare nu men vi får se. Hur mår ni i värmen?

Det är inte så farligt nu men den värsta värmen har inte kommit än så jag hoppas att det kommer att gå bra och att man inte behöver lida genom sommaren :)
  • JennyL88
    Bellsam skrev 2014-06-02 10:04:08 följande:
    Jo det får väll bli något sådant. Men det känns lite dumt, som att jag försökt dölja det hela.

De är absolut inget att oroa sig för. De får ju ändå så inte besluta i grund på om man är gravid eller ej. Jag började min nya anställning för en månad sedan och berättade inte. Men nu vågar alla fråga, hehe. Grattis till jobbet. Vad ska du jobba med?
    BF 15 oktober
  • Tamara
    Mymmlan skrev 2014-06-02 13:13:59 följande:

Länge sedan jag skrev själv men följer er tjejer smile1.gif här är allt fine förutom värmen. Älskar sommar men börjar redan svullna i händer och fötter. Minns med fasa förra gången men då var jag ju höggravid i juli, tänker det kanske är lättare nu men vi får se. Hur mår ni i värmen?

Tycker inte det blir speciellt varmt här i Sverige Älskar värmen och har inte haft några problem med den i någon graviditet hittills.

Nu har jag haft tur, har inte svullnat upp i händer och fötter i någon graviditet (använder iof stödstrumpor, men det funkar ju inte med sommarkläder). Har kunnat ha ringar hela graviditeterna tex.

Hoppas det inte blir så jobbigt för er som har problem med värmen (och jag hoppas att jag inte får problem denna graviditeten heller).
  • Bellsam
    JennyL88 skrev 2014-06-02 16:07:00 följande:

De är absolut inget att oroa sig för. De får ju ändå så inte besluta i grund på om man är gravid eller ej. Jag började min nya anställning för en månad sedan och berättade inte. Men nu vågar alla fråga, hehe. Grattis till jobbet. Vad ska du jobba med?
    BF 15 oktober
    Tack! Jag arbetar på ett LSS-boende. Första dagen nu ikväll. Ser att folk kikar lite på magen men ingen som vågat fråga än, ha ha. Dom kanske tror att jag mest är tjock :P
  • JennyL88
    Bellsam skrev 2014-06-02 18:34:41 följande:
    Tack! Jag arbetar på ett LSS-boende. Första dagen nu ikväll. Ser att folk kikar lite på magen men ingen som vågat fråga än, ha ha. Dom kanske tror att jag mest är tjock :P

Hehe. Låt dem tro det ett tag till då Lycka till på jobbet.
    BF 15 oktober
  • Bellsam

Jo jag får se hur länge de dröjer innan de vågar fråga, ha ha. Men skönt att få komma igång med jobbet igen men till imorgon köper jag nog ett par stödstrumpor!

• SysterAnna
    Bellsam skrev 2014-06-02 23:20:25 följande:
    Jo jag får se hur länge de dröjer innan de vågar fråga, ha ha. Men skönt att få komma igång med jobbet igen men till imorgon köper jag nog ett par stödstrumpor!
    Stödstrumpor äger! 
  • doyouremember

Hej Hopp :) Igår var vi på Rul, och vi väntar en lillebror :) Så himla roligt så jag inte känner mig som en flickmamma :P Det blir nog en liten Phelix :) hoppas ni alla mår bra, ja har  diskbråck och ett ständigt illamående som sitter i :( annars är det finfint :)

• MeEmmA

Jag älskar sol och värme, men i helgen mådde jag riktigt illa av solen!

Min mage har börjat spänna som bara den, är rädd för att få bristningar, men är det möjligt att få det med tredje när jag inte ens har fått ett litet märke på magen med mina andra två?

Min mage har dessutom börjat hoppa runt en hel del på kvällarna nu, så kul när barnen ser hur deras lillebror håller på :)

Svar på tråden BF Oktober 2014