• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • SysterAnna
    MeEmmA skrev 2014-06-03 13:57:28 följande:
    Jag älskar sol och värme, men i helgen mådde jag riktigt illa av solen!

Min mage har börjat spänna som bara den, är rädd för att få bristningar, men är det möjligt att få det med tredje när jag inte ens har fått ett litet märke på magen med mina andra två?

Min mage har dessutom börjat hoppa runt en hel del på kvällarna nu, så kul när barnen ser hur deras lillebror håller på :)
    Bristningar beror till största delen av hormonpåverkan, så det kan ju komma trots att det är tredje. Men  om du inte fått så mycket med de andra är väl risken mindre. 
  • Irmeline
    Bellsam skrev 2014-06-02 18:34:41 följande:
    Tack! Jag arbetar på ett LSS-boende. Första dagen nu ikväll. Ser att folk kikar lite på magen men ingen som vågat fråga än, ha ha. Dom kanske tror att jag mest är tjock :P
    Har precis också börjat nytt jobb i måndags. Oj, grattis sa en ny kollega när vi hälsade, så jag tror det syns rätt bra på mig :)
  • Mymmlan

Svalt och mulet, Gud så skönt! Ringar har jag inte haft på en månad. Så länge jag kan ha mina skor är jag glad. Förra grav kunde jag bara ha mina vandringssandaler med remmarna utdragna till max sista tiden...

Grattis till nya jobben ni som fått det

I helgen fick jag lite magfoton tagna helt oplanerat. Skitkul och duktig fotograf. Jättefina bilder så jag får del av dem! Det var en fotograf på ett convention jag var som kom fram och frågade om han fick fota. Men jag fick hans kort så med lite tur får jag fina bilder till albumet

• Cazza

Hejsan brudar! Inte varit här på evigheter!! Min graviditet har kommit till v 23 nu o väntar tvillingkillar, har gått upp 13 kg...:( är sjukskriven o har fått lite komplikationer med för mkt fostervatten. Så de ska tappa ut lite i helgen ...hur mår ni?

• JennyL88
    Cazza skrev 2014-06-05 18:22:42 följande:
    Hejsan brudar! Inte varit här på evigheter!! Min graviditet har kommit till v 23 nu o väntar tvillingkillar, har gått upp 13 kg...:( är sjukskriven o har fått lite komplikationer med för mkt fostervatten. Så de ska tappa ut lite i helgen ...hur mår ni?

Roligt med tvillingar, hoppas allt går bra med ingreppet. Hur mår du då? Har du barn sen innan? Själv är jag i v.22 nu och mår bra, äter som en häst ibland känns som jag behöver mycket energi eftersom jag gör av med en del också. Hehe. har börjat få mycket hårda sparkar från bebisen och ilningar i bäcken. Men är inte säker på vad ilningar beror på? Bebisen som borrar ner sig eller fogarna??
    BF 15 oktober
  • JennyL88
    Bellsam skrev 2014-06-03 17:46:52 följande:
    Stödstrumpor på idag. Åååh vad skönt!

Håller med! Men ibland blir man lite för varmt, men det är de värt och slippa känna svullnaden.
    BF 15 oktober
  • EmmaKH
    mitthemligajag skrev 2014-06-05 17:11:15 följande:
    Har ni några fina flicknamn ni vill dela med er av?

Våra; Charlie, Noomi, Lovisa, Naomi

Vår lilla i magen skall heta Lovisa =) Lovisa Amanda =)
  • Cazza

Ja här ilas o sparkas det från alla håll o kanter. Jag mår sådär. Är stor som jag var i v 36 och mår därefter. Känner mig höggravid!!

Svar på tråden BF Oktober 2014