• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Mymmlan

Å cazza, det låter jobbig! Styrkekramar till dig!

Jag mår riktigt bra nu. Men tjejer, en högst personlig fråga, hur är sexlivet? Är det fler som har fått ett uppsving? Har sjukt bra sex och oftare än på länge!

• SysterAnna
    Mymmlan skrev 2014-06-05 21:16:18 följande:
    Jag mår riktigt bra nu. Men tjejer, en högst personlig fråga, hur är sexlivet? Är det fler som har fått ett uppsving? Har sjukt bra sex och oftare än på länge!
    Här är det väl sådär med det. Ingen av oss är jätteintresserad lyckligtvis, var samma när jag väntade sonen. Blir väl något knappt en gång i veckan. 
  • mitthemligajag
    Cazza skrev 2014-06-05 18:22:42 följande:

Hejsan brudar! Inte varit här på evigheter!! Min graviditet har kommit till v 23 nu o väntar tvillingkillar, har gått upp 13 kg...:( är sjukskriven o har fått lite komplikationer med för mkt fostervatten. Så de ska tappa ut lite i helgen ...hur mår ni?

Tänkte på dig för ngn dag sen! Visst var de du som mådde så illa i början och vi diskuterade tabletter, har de gått över? 13 kg var mkt men du har ju dubbelt upp också så de väl kanske inte så konstigt, hoppas allt går bra med att tappa ut vatten, lycka till! Här mås de bra, ont i fogar och rygg bara... Men fått ackupunktur idag hoppas de hjälper! :) snart vecka 24, herre Gud va fort tiden går egentligen
  • mitthemligajag
    JennyL88 skrev 2014-06-05 19:56:56 följande:

Roligt med tvillingar, hoppas allt går bra med ingreppet. Hur mår du då? Har du barn sen innan? Själv är jag i v.22 nu och mår bra, äter som en häst ibland smile5.gif känns som jag behöver mycket energi eftersom jag gör av med en del också. Hehe. har börjat få mycket hårda sparkar från bebisen och ilningar i bäcken. Men är inte säker på vad ilningar beror på? Bebisen som borrar ner sig eller fogarna??
    BF 15 oktober
    Känner precis samma som du, de ilar i benet och trycker neråt! Fick bekräftat idag av bm när jag var där att de precis de som är foglossning så de är säker samma för dig :)
  • mitthemligajag
    Mymmlan skrev 2014-06-05 21:16:18 följande:

Å cazza, det låter jobbig! Styrkekramar till dig!

Just nu på botten men tack och lov är de absolut inget problem för mannen i huset, han ställer upp och är så förstående med det! Har bara fått himla ont sista gångerna vi haft sex, de har svidit och gjort så sjukt ont i flera dagar efteråt, i början var sexlivet verkligen på topp men runt vecka 18 så började jag bara få ont istället plus att jag får obehagliga sammandragningar hela tiden :p så nej sexliv i botten just nu!
  • Cazza

Ja illamåendet gick över v 16!!! Sååå skönt!

Ja riktigt tjock o tung är jag o vet inte vad som är överskott av fostervatten/ tvillingar. Men kan knappt äta så det är bara mage.

Sexet... Vi låg sist för typ 3 veckor sen och det gjorde så ont. Efter det här m fostervattnet vågar vi inte ligga.

• sandramarlene

Kommer inte riktigt ihåg när vi hade sex sist och det märks på oss båda men jag har hela underlivet med åderbråck så vi båda är rädd att det bara kommer göra ont för mig. Men man får mysa till det på annat vis ;)

• Aftonstjärna
    EmmaKH skrev 2014-06-05 20:04:47 följande:

Vår lilla i magen skall heta Lovisa =) Lovisa Amanda =)
    Fint namn! Mitt andra förnamn, och också min dotters är Lovisa efter min mormorsmor. Kunde bra tänka mej det som tilltalsnamn också!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    mitthemligajag skrev 2014-06-05 21:52:44 följande:
    Känner precis samma som du, de ilar i benet och trycker neråt! Fick bekräftat idag av bm när jag var där att de precis de som är foglossning så de är säker samma för dig :)
    Har också börjat få foglossning igen, känn som ni beskriver, exakt lika som då jag väntade sonen. Lite pinsamt när man är bland folk och det känns som om man gärna skulle stöda lite med handen mellan benen Skrikandes

Sex hade vi väl sist för en vecka sen, mysigt, men fick sammandragningar efteråt.  
    bf 23 oktober
  • JennyL88
    mitthemligajag skrev 2014-06-05 21:52:44 följande:

Attans, trodde jag skulle slippa det denna graviditeten också. Men alla graviditeter är ju olika. Vågar knappt berätta att jag tycker sex är otroligt skönt nu, hehe. Men tröttheten tar ju över ibland. Huvudsaken är ju att man gör det man mår bra av och det går ju alltid att visa kärlek på många andra sätt Hoppas alla får en solig helg.
    BF 15 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014