• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • aellinor
    kohler12 skrev 2014-06-07 17:11:28 följande:
    är yr nu också vad är det här
    Tänk nu på din bebis i magen och ring till sjukrådgivning alt. 112.
  • kohler12
    aellinor skrev 2014-06-07 17:43:13 följande:
    Tänk nu på din bebis i magen och ring till sjukrådgivning alt. 112.
    ringde 1177 dem sa åt mig o avvakta nämnde för dem att jag va gravid o så också men dem tyckte jag kunde avvakta så ska ringa vid 21 ifall det blir värre
  • Cazza

Aellinor: hur går det för er? Jag väntar tvillingar och vår ena pojke har för mycket fostervatten i sin säck. De kollar mig varje vecka men kan inte hitta orsak. Man känner sig så maktlös..

• kohler12

Hej på er 

jag va på sjukhus hela dagen igår jag svimmade hemma tyvärr, men kände inte att man fick någon hjälp satt i väntrummet o mådde så dåligt kunde inte röra mig för då höll jag på o svimma
    kom in 17 o satt i väntrummet till kl 22 jag mår inte bättre idag precis
    läkaren jag fick sa att han inte tar emot gravida i vanliga fall utan gjorde det för jag skulle slippa o vänta för länge 

syresättningen va på 87% men fick ändå åka hem dem tog inga blodprover trots att sköterskan misstänkte blodbrist ingenting gjorde dem

• Parisaa

Hej alla fina!
    Jag hoppar gärna in här :) Väntar mitt andra barn som har BF 28 okt, en liten flicka.
    Har dessutom en till liten flicka på 1 år, så det blir nog kul för dem båda!
    Mår hyfsat bra och hinner inte tänka så mycket på tröttheten som slår till ibland, håller igång med lilltjejen.
    Bor i storstaden, gift sen 2 år och älskar familjelivet.

Tösen fick nyligen plats på förskolan som jag så ville ha, hon börjar i sep!! Smått nervös med roligt samtidigt.
    Hur mår ni andra?
    Längtar nåt enormt nu!!

• Mymmlan

Parisaa, välkommen och grattis förskola blir nog toppen! Det brukar vara mest nervöst för oss vuxna. Min börjar på äldre avdelningen nu och jag tycker det är jobbigt men han verkar bara tycka det är kul här mår vi blandat men jag mår oförskämt bra just nu.

• sandramarlene

Smet från jobbet för tid hos BM. Fick lyssna på hjärtat som slog så fint, magen växer exemplariskt efter kurvan och alla värden i tipptopp :) än behövs inga järntabletter. Så underbart att få höra det lilla hjärtat slå <3 så nu är alla papper inskickade till FK blir jag beviljad GP så lämnar jag jobbet för ett tag den 2 augusti :) tvivlar på att dom skulle neka mig, sist gjorde dom inte det och jag har ju inte ett nytt arbete så :)

• JennyL88
    sandramarlene skrev 2014-06-09 12:42:08 följande:
    Smet från jobbet för tid hos BM. Fick lyssna på hjärtat som slog så fint, magen växer exemplariskt efter kurvan och alla värden i tipptopp :) än behövs inga järntabletter. Så underbart att få höra det lilla hjärtat slå

Härligt att höra att allt är bra Längtar själv till mitt besök men dröjer en månad tills dess.

Åh idag fick jag mina nya stödstrumpor på posten. Sjukt sköna, bambumaterial vilket gör dom lite svala!
    BF 15 oktober
  • Parisaa

Tackar :) jo det kommer säkert bli jobbigt för oss föräldrar men samtidigt så blir det roligare för barnen att umgås med andra barn o hitta på pedagogiska saker. Ser fram emot förskolan då jag fick mitt första val. Hoppas på det bästa. Härligt att du mår bra, det glädjer de med!! :) man vill ju kunna njuta av sin graviditet. Hur täta är dina barn?

Mymmlan skrev 2014-06-09 12:09:01 följande:
    Parisaa, välkommen och grattis förskola blir nog toppen! Det brukar vara mest nervöst för oss vuxna. Min börjar på äldre avdelningen nu och jag tycker det är jobbigt men han verkar bara tycka det är kul här mår vi blandat men jag mår oförskämt bra just nu.

• banan123

Hejhej här hoppar jag in, fast att halva tiden har gått haha. Min lille pojk planerar att komma 9 okt. (är v 23) Jag undrar om det finns någon "ung" mamma som väntar barn i hbg, la området. Detta är mitt första barn, hade varit kul att hitta någon som vill umgås med barnen? Gärna i 25 års åldern.. kraam / josefine

Svar på tråden BF Oktober 2014