• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sandramarlene
    mitthemligajag skrev 2014-07-28 08:11:22 följande:
    Nu har jag också sjukanmält mig resten av veckan fast pga av värmen och jag sväller så sjukt... Har sån jädrans ångest och känner mig som en riktig vekling :p
    Känner mig också vek som inte orkar jobba, men vad gör man.. :/
  • sandramarlene

Har sånt obehag i underlivet ikväll! Som att huvudet är just där och bara gottar sig! Har haft mycket sd ikväll också, huva.

Måste ringa BM imorgon och fråga om en bula jag har i höger ljumske (svullen körtel?) och isf varför den är svullen? Vad det beror på? Jag känner ju inte av någon infektion i kroppen. Och det är just det högra benet som jag har så mkt åderbråck på. Men tösen rör sig och bökar för fullt iaf.

• banan123

Så glad jag är att jag inte känner av mina sammandragningar och traskar på i varmen utan problem. Så jag kan verkligen inte klaga! Mår hur bra som helst, som innan jag blev gravid faktiskt. Idag har jag varit på ullared och införskaffat resten av bebbe sakerna. Nu saknas bara säng. Gud vad skönt att allt är fixat! Snart kan han få komma <3

• mitthemligajag

Kanske en jätte konstig fråga de här men, mina vänninor säger hela tiden för minsta lilla grej att jag måste ringa min bm och fråga, gör ni det? Ringer ni fota till bm om ni har frågor? Jag har aldrig gjort och undrar om det typ är konstigt att man aldrig gör det :p likaså känner jag jag att alla pratat om sona barnmorskor som att som verkligen gillar dom, man träffar ju dom så sällan och snabbt så jag hinner ju inte ens bilda mig en uppfattning typ... Eller är de jag som är dålig på att ställa frågor och sånt så de går fort bara haha

• Aftonstjärna
    mitthemligajag skrev 2014-07-29 08:48:05 följande:

Kanske en jätte konstig fråga de här men, mina vänninor säger hela tiden för minsta lilla grej att jag måste ringa min bm och fråga, gör ni det? Ringer ni fota till bm om ni har frågor? Jag har aldrig gjort och undrar om det typ är konstigt att man aldrig gör det :p likaså känner jag jag att alla pratat om sona barnmorskor som att som verkligen gillar dom, man träffar ju dom så sällan och snabbt så jag hinner ju inte ens bilda mig en uppfattning typ... Eller är de jag som är dålig på att ställa frågor och sånt så de går fort bara haha

Jag väntar mitt tredje barn och tror att jag aldrig ringt min bm Glad Men tycker nog jag blivit bekant med henne, jag är en ganska pratsam sort! Besöken blir ju tätare nu mot slutet av grav och då brukar det också vara mera krämpor att snacka om! 
    bf 23 oktober
  • Emma90

Jag har inte ringt min BM en enda gång. Och jag har bara frågat två små frågor när vi här sets :)
  • DinaMii

Jag väntar andra barnet, har aldrig ringt min bm tror jag..? Jag frågade henne förra grav om jag var konstig som aldrig undrade något eller ens var fundersam över förlossningen, utan bara tog allt som det kom. Hon tyckte det lät sunt, att jag hade en komplikationsfri grav samt att jag var trygg i mej själv. Så du kanske oxå är en sund person? ;)

Sen om man undrar saker idag är det ju så himla enkelt att googla eller fråga någon tex här. Det finns ju alltid någon som varit med om samma saker :)
  • mitthemligajag
    DinaMii skrev 2014-07-29 09:15:55 följande:
    Jag väntar andra barnet, har aldrig ringt min bm tror jag..? Jag frågade henne förra grav om jag var konstig som aldrig undrade något eller ens var fundersam över förlossningen, utan bara tog allt som det kom. Hon tyckte det lät sunt, att jag hade en komplikationsfri grav samt att jag var trygg i mej själv. Så du kanske oxå är en sund person? ;)

Sen om man undrar saker idag är det ju så himla enkelt att googla eller fråga någon tex här. Det finns ju alltid någon som varit med om samma saker :)
    Jo men de är nog så, jag känner liksom att jag tar allt som de kommer och ingen ide att oroa sig, sen har man ju sin bästa vän Google haha!
  • Irmeline
    sandramarlene skrev 2014-07-29 00:01:27 följande:

Har sånt obehag i underlivet ikväll! Som att huvudet är just där och bara gottar sig! Har haft mycket sd ikväll också, huva.

Måste ringa BM imorgon och fråga om en bula jag har i höger ljumske (svullen körtel?) och isf varför den är svullen? Vad det beror på? Jag känner ju inte av någon infektion i kroppen. Och det är just det högra benet som jag har så mkt åderbråck på. Men tösen rör sig och bökar för fullt iaf.

Jag hade så förra grav, visade sig vara en inflammerad talgkörtel i bikinilinjen som gav uppsvullen lymfkörtel. Nu är jag svullen i körtlarna under armarna och är precis på VC för att kolla det. För säkerhets skull :)
Svar på tråden BF Oktober 2014