• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna
    sandramarlene skrev 2014-07-27 15:29:19 följande:

Jag ser också framemot en förlossning igen :) längtar som en tok!

Idag sjukskrev jag mig, skulle ha jobbat kväll och kroppen orkar inte, imorgon har jag ett poolpass vilket innebär att jag inte vet var jag hamnar och tänker inte riskera ett ännu tyngre ställe så jag sjukskrev mig imorgon också.

Ska bli så spännande att få föda igen tycker jag!

Förstår att du sjukskrivit dej! Blev SÅ trött och fick sammandragningar av att gå nån kilometer genom parken till stranden idag i hettan. Skulle inte klara ett fysiskt ansträngande jobb!   
    bf 23 oktober
  • marmik

Har blivit hemskt babysjuk de senaste dagarna, vill bara att bebisen kommer nu, vill bara handla till bebisen, fixa med barnrummet osv... Längtar... <3

• Bellsam

Har blivit så sjukt trött på att vara gravid just nu. Känns som en evighet tills bebis kommer. Vill bara sluta vara gravid nu och få snusa bebis och börja träna, ta ett glas vin ute på ballkongen och få tillbaka sin mer normala kropp.

• JennyL88

Nu har jag beställt, köpt lite söta unisexkläder på tradera. Imorgon ska jag kolla i butikerna, hehe. Är så sugen på alla fina o gosiga bebisgrejer.

BF 15 oktober
  • mitthemligajag

Och jag är så himla lycklig att jag typ handlat klart det mesta, ush vad jobbigt de är i denna värme, och kroppen blir bara tröttare och tröttare :p

• DinaMii

Vi har endast köpt plaggen som ska med till BB :p och det var förra veckan.. Har inte börjat tänka på det där än.. Oktober känns så otroligt långt bort.. Fast det kanske börjar bli dax......?

• sandramarlene
    Aftonstjärna skrev 2014-07-27 16:37:22 följande:
    Ska bli så spännande att få föda igen tycker jag!

Förstår att du sjukskrivit dej! Blev SÅ trött och fick sammandragningar av att gå nån kilometer genom parken till stranden idag i hettan. Skulle inte klara ett fysiskt ansträngande jobb!   
    bf 23 oktober
    Ja och jag tror dom förstår på jobbet också. Bättre att vara sjukskriven räntor att komma och låte dom göra mitt jobb också :/ sammandragningarna blir så jobbiga när dom kommer pga ansträngning tycker jag :/
  • sandramarlene

Imorgon ska jag shoppa lite åt lillan :) har fått tonvis med kläder av syrran men man vill som ändå köpa nått helt eget också :)

• tasirvio

Vill att följande 3v ska gå fort så att jag snart är inne i v35, och inte behöver vara lika försiktig längre.. Börjar känna att jag fått nog av den här graviditeten.. Får sammandragningar konstant! Då jag sätter mig, stiger upp, böjer mig, gör en snabb rörelse, blir kissnödig, you name it! Ja och utöver detta även i vila.. Har de senaste 4 dagarna tagit en Nifangin om dagen för att lugna ner sammandragningarna, men tycker de hjälper så kort stund.. Blir intressant att se om tappen påverkats ytterligare, då ja ska på tul i onsda igen..

• mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-07-27 22:44:45 följande:
    Ja och jag tror dom förstår på jobbet också. Bättre att vara sjukskriven räntor att komma och låte dom göra mitt jobb också :/ sammandragningarna blir så jobbiga när dom kommer pga ansträngning tycker jag :/
    Nu har jag också sjukanmält mig resten av veckan fast pga av värmen och jag sväller så sjukt... Har sån jädrans ångest och känner mig som en riktig vekling :p
Svar på tråden BF Oktober 2014