• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • LissanS
    TheElfa skrev 2014-02-06 11:44:22 följande:
    Att bli med barn gick ju bra, men att behålla det desto sämre....Mf idag...Gråter
    Lider verkligen med dig! Skickar massor med styrkekramar.
  • SysterAnna
    Yarrow skrev 2014-02-06 08:44:46 följande:
    Ang symtom så hade jag inga alls fören i vecka 8 förra graviditeten. Så tycker inte ni ska vara oroliga för att ni inte känner något, tror det faktiskt är vanligare att man inte känner så mycket än att man har alla symtom som finns. Det beror nog på att de som får alla symtom, de som mår illa, har ont i ryggen, kräks, yrsel o.s.v, klagar desto högre om det ;)

Japp, blir så trött på mig själv som gnäller... Min man säger dock att jag inte är så farlig att jag bara upplever mig som det. Man tänker ju en del gnälliga tankar
  • majamys

Förra graviditeten var jag på inskrivning redan vecka 6. Allt måste vara så ordentligt redan från början när man är diabetiker, så därför vill ens Diabetesskötare att man kontaktar hälsovårdare redan i början för att få följa upp blodtryck och sånt. Bm ska jag till v 12 på KUB-test, och efter det nästan en gång i månaden på tillväxtultra. Med första minns jag inte hur många gånger vi var på ul heller, kanske 8-9?! Man vill följa med så att inte babyn blir för stor.

• majamys

Men Tamara går ni inte hos hälsovårdare 1 gång/månad för blodtryck, urinprov, vikt, hb, och lyssna på hjärtljud?

• Tamara

Majamys: nej. Efter besöket i 25 fulla v är det bm besök v. 29, 32, 35, 37, 39 (fulla v.) Förutom det jag skrev ovan så är det givetvis RUL v.18-20.

• majamys

Det är så olika på ställen, och land också i det här fallet. Här går alla till hälsovårdare varje månad, och till bm KUB + 2 RUL. Jag i min tur går till hälsovårdare varje månad, Diabetesskötare och -läkare varje månad de 20 första veckorna. Andra halvan är det hälsovårdare varannan vecka (för alla), diab.skötare och -läkare och tillväxtultra 1-2 gånger/månad. Mot slutet kan det bli varje vecka beroende på blodsockret och babyns storlek. Det blir tungt med alla besök, speciellt när jag måste 80km för allt utom hälsovårdare :(

Svar på tråden BF Oktober 2014