• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sandramarlene
    Emma90 skrev 2014-08-29 08:11:28 följande:

Det tog 1,5 timme innan bindan va tung. Men annars tycker jag det kommer lite som det vill, inget flödande.

Tack så mycket för snabbt svar :)

Ska in på kontroll nu kl 9, ska bli skönt och höra om det är något på gång eller jag bara ska få leva med detta ett tag.

Vatten avgång kan komma sipprande precis sådär och inte allt på engång :) skönt att du få komma in på koll! Lycka till :) vilken vecka är du i? :)
  • Bellsam

Lycka till! Håller tummarna för att det inte är vattenavgång än (du lär väll ha några veckor kvar?).

• Aftonstjärna
    Emma90 skrev 2014-08-29 07:30:35 följande:

Någon här som har haft vattenavgång i någon tidigare graviditet?

Jag är helt förvirrad, igår kväll började det sippra vatten (flyttning?). Det började med lite men sen har det kommit mer och mer, det luktar typ som sperma.

Pratade med förlossningen inatt och om det fortsatte skulle jag ringa tillbaka nu på morgonen. Men för ca en timme sedan började det även komma vitt genomskinligt slem, så nu funderar jag på vad det kan vara, ska ringa in om ett tag men tänkte kolla med er först.

Min förlossning med sonen började med vattenavgång, då sa det poff och kom en ordentlig pöl, gick inte att hålla igen alls. Kan visst komma sipprande också, så bra om du får åka in och kolla läget! 
    bf 23 oktober
  • JennyL88

Jag funderar på hur sjutton man ska kunna skilja på rikliga flytningar och sipprade fostervatten? Vet att fostervatten ska lukta hav, men man luktar ju inte så fort man byter en binda liksom.

BF 15 oktober
  • Olivine
    Emma90 skrev 2014-08-29 08:11:28 följande:

Det tog 1,5 timme innan bindan va tung. Men annars tycker jag det kommer lite som det vill, inget flödande.

Tack så mycket för snabbt svar :)

Ska in på kontroll nu kl 9, ska bli skönt och höra om det är något på gång eller jag bara ska få leva med detta ett tag.

Lycka till Emma!
  • Emma90

Det va vattenavgång så är inlagd för bevakning och antibiotika då jag inte har några värkar. Så nu blir det att va här tills bebis vill komma ut

Är i vecka 35+2.

• Olivine
    Emma90 skrev 2014-08-29 12:30:10 följande:

Det va vattenavgång så är inlagd för bevakning och antibiotika då jag inte har några värkar. Så nu blir det att va här tills bebis vill komma ut

Är i vecka 35+2.

Skönt att de tog det på allvar! Hoppas att du har något att pyssla med så att tiden inte går så långsamt.
  • sandramarlene

Är i vecka 35+2.

Lycka till! :) du va ganska långt gången ändå så det kommer gå fint :D
  • kalleankan

Är i vecka 35+2.

Lycka till :) Skönt att vara där ändå så dom håller koll på infektion.. Mitt vatten kom också sipprande, startade av sig själv efter ett dygn knappt.. Låg också inne och fick vänta
  • Aftonstjärna

Är i vecka 35+2.

Oj, så spännande! Tur att du var i vecka 36 redan! Lycka till där!
    bf 23 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014